Jump to content

sl1200 alike's

Seed7
 Share

Recommended Posts

Welke Technics draaitafels gebruiken nog meer de aandrijving en besturing van de SL1200 of iets dat er heel dicht bij komt? Eigenlijk zoek ik het lelijke eendje van Technics om er iets heel anders van te bouwen, maar vindt het zonde om er een SL1200 voor te rippen. Ook een beetje aan de prijzige kant voor een experimentje.

beste Seed7,

Op de site van Conrad ( http://www1.nl2.conrad.com/ ) vond ik een paar SL1200 lookalikes:

Roadstar Platenspeler TTL-8745DJ (Bestnr.: 342287 - 89) Prijs slechts 99,95 EUR Incl. BTW.

PLATENSPELER LENCO L-3807 Bestnr.: 312622 - 89 Prijs slechts 199,00 EUR Incl. BTW

De Lenco is echter een direct drive type. De Roadstar zal wel een snaaraandrijving hebben. Over de technische kwaliteiten weet ik niets. Maar voor honderd euro kun je jezelf nauwelijks een buil vallen, nietwaar?

beste Seed7,

Op de site van Conrad ( http://www1.nl2.conrad.com/ ) vond ik een paar SL1200 lookalikes:

Dank je Spido, maar ik ben specifiek op zoek naar een spotgoedkoop 2ehandsje dat inwendig overeenkomt met de SL1200, motor/plateau en sturing, de arm en de looks doen er voor mij niet toe. Ik heb de hoop dat er een aantal andere Technicsen uit de SL serie dat zouden kunnen zijn.

Naar wat ik uit de literatuur begrijp zijn de kosten voor het ontwikkelen van een dergelijke aandrijving/sturing dermate hoog dat niemand zich daar meer aan kan wagen. Ik verwacht van de lookalikes dan ook niet dezelfde kwaliteit. Wie weet heb ik het mis, ik zal in iedergeval eens proberen uit te vogelen hoe die dingen geconstrueerd zijn.

Ha die Seed,

Dan is de Audio Technica Pl 120 met element en ingebouwde Phono Versterker voor 359,00 nieuw dus geen optie?

Het apparaat is volgens mij praktisch identiek aan de SL 1200 op een paar kleine dingen na zoals hij heeft ook 78 toeren etc.

MvG,

Haudio

ik heb hier nog een Limit Dj 2000 staan.

ik heb hem gekocht bij HOBO hifi in arnhem. was toen op zoek naar een technics sl1200 maar die was toen nergens meer te vinden. (later nog wel een gescoord) Is mij toen verkocht omdat die zo zou lijken op de technics. Ik hoorde in ieder geval geen verschil. wellicht qua techniek wel anders.

staat nu op de zolder met beschadigde kap (kap kon er niet op blijven wanneer je een plaat draait want dan kwam de arm ertegenaan. dus en hoekje uitgezaagd.

als het iets voor je is wil ik hem wel van de hand doen.

Hij staat mij niet in de weg dus interesse dan PM

latorr

kan trouwens geen info vinden op internet. niuwe model is de 3500 . wel ook quartz aangestuurd en instelbaar toerental. kunt er mee scratchen maar ik heb er een japans elemant opgezet die dat onmogelijk maakte. kanagoa?? of zo

bij elkaar wel dik over de 1000 gulden

Dan is de Audio Technica Pl 120 met element en ingebouwde Phono Versterker voor 359,00 nieuw dus geen optie?

Het apparaat is volgens mij praktisch identiek aan de SL 1200 op een paar kleine dingen na zoals hij heeft ook 78 toeren etc.

Henk,

gezien de prijs en het doel, geen optie.

De wow & flutter waarden van de PL120 zijn duidelijk anders dan die van een SL1200, ik denk dat het binnenwerk, waar het mij om gaat, toch anders is.

ik heb hier nog een Limit Dj 2000 staan.

Ook van deze betwijfel ik of de aandrijving/sturing gelijksoortig is of op z'n minst van gelijk niveau. Maar ik zal 't een en 't ander uitzoeken.

ik ben specifiek op zoek naar een spotgoedkoop 2ehandsje dat inwendig overeenkomt met de SL1200, motor/plateau en sturing

Ik zou het eens op audiofreaks.nl of diyaudio vragen, daar lees ik daarover wel eens wat. Ik zou het zelf niet weten, maar ik vind het wel interessant :)

staat nu op de zolder met beschadigde kap (kap kon er niet op blijven wanneer je een plaat draait want dan kwam de arm ertegenaan. dus en hoekje uitgezaagd.
:blink::huh::D:D:D

Volgens mij is het beter om de kap eraf te halen als je een plaatje draait.....

Beste Sodejuu,

Ik had het over resoneren. Niet over rammelen.

Resoneren kan best plaatsvinden zonder gerammel: een klankkast van een goede gitaar resoneert bijvoorbeeld zonder te rammelen.

Met koele cijfers bedoelde ik: betrouwbare meetcijfers.

En het gaat dan om verschillen in aftastprestaties bij respectievelijk gesloten kap, geopende kap (scharnierend) en afgenomen kap.

Het zou mij niet verbazen als zou blijken dat de gesloten kap airborne akoestische feed-back helpt voorkomen: het oppikken van trillingen uit de lucht door de arm en het element.

• 1 month later...
ik ben specifiek op zoek naar een spotgoedkoop 2ehandsje dat inwendig overeenkomt met de SL1200, motor/plateau en sturing, de arm en de looks doen er voor mij niet toe. Ik heb de hoop dat er een aantal andere Technicsen uit de SL serie dat zouden kunnen zijn.

Op het Vinyl Engine Forum de info die ik zocht gevonden.

Nu op zoek naar een "spotgoedkope" SL- 13/14/1500MK2, dat valt tegen :(