Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

@Leobus

Nieuwe componenten doen het de eerste minuten verrassend goed, daarna wordt het minder en begint het inspelen. Zou dus daarmee te maken kunnen hebben.

Lijkt mij een typisch gehakt-effect zegt deze kenner.

M :ph34r: rc

De 100 uF is niet de scheiding tussen hoog een mid, maar de scheiding tussen laag en mid. Het is alleen zo dat het signaal van de tweeter er ook door gaat.

Dat laatste moet toch beter kunnen ? Tweeter signaal via een rechtstreeks pad en z'n eigen C zou ik zeggen en niet via via !

"Inspelen?"

"Gehakt-effect?"

"Kènner?"

scrooge.JPG

Humbug!

Juist! Gehakt hoeft niet in te spelen, dat klinkt van meet af aan verrassend goed. Spido begint het door te krijgen op zijn oude dag. Respect! a015.gif

Beste Robx,

Klopt! Die zijn er afgevallen nadat hij tientallen jaren al die flauwekul over "inspelen" heeft moeten aanhoren... :o

Je kunt inspelen afdoen als humbug (leuke afbeelding er weer bij) maar dan luister je niet met je oren maar met je eigenwijsheid.

We moeten wel enige coulance betrachten. Spido zal het niet meer heugen dat zijn set eens in het inspeelstadium zat. En sommige sets hebben het niet eens nodig, die kunnen er niet van opknappen. Wellicht hebben we hier met zo'n geval te maken.

M ^_^ rc

Voor zoverre het andere componenten dan pick-up elementen en woofers betreft, is "inspelen" het ontkennen van gewenning.

Als het anders was, zou het meetbaar zijn.

Dus dat is het!

Mijn hersenen moeten het platte, levenloze en muffe geluid nog accepteren voordat ze me voor de gek gaan houden en er een geweldig vloeiende 3D ervaring van knutselen.

Ik ga dat nu ook proberen met een Yoko setje, wie weet hoe dat nog uit gaat pakken aan het eind van de week.... :wacko:

Zie ook mijn handtekening.

Nu komen we ergens (positief gesteld). Muziek bestaat alleen in de geest, je kunt het niet pakken. Geluid, dwz trillingen van de lucht (of een ander gas(mengsel)), is meetbaar, en wordt vaak vereenzelvigd - lees verward - met muziek zoals de geest die ervaart.

Dan is het ook wel logisch dat er zoveel verschillende reacties zijn op mijn set, en dat de een inspelen ervaart en de ander niet.

ik heb gisteren geinspireerd door wat ik herhaaldelijk gelezen heb en wat ik hoor, het uitgangsniveau van de cd speler 6 db verlaagd (koolcomposiet weerstand knutselwerkje aan de uitgang). de voorversterker is namelijk uit de tijd dat bronnen een lagere uitgangsspanning hadden. de tuner lust ie prima (max 1v), cd bleef te schel, gestressed.

hiermee lijkt na 5 uur spelen het opvallende verschil (in het nadeel van CD) tussen cd-speler en tuner verholpen te zijn. stemmen komen beter uit, er is een grotere klankvariatie, meer dynamiek. afijn 'gewoon' een stuk aangenamer.

groet

ps: dit beschrijft het wel: http://www.russandrews.com/src/email069/article-viewindex-attenuation&target=blank.htm

ik heb gisteren geinspireerd door wat ik herhaaldelijk gelezen heb en wat ik hoor, het uitgangsniveau van de cd speler 6 db verlaagd (koolcomposiet weerstand knutselwerkje aan de uitgang). de voorversterker is namelijk uit de tijd dat bronnen een lagere uitgangsspanning hadden. de tuner lust ie prima (max 1v), cd bleef te schel, gestressed.

Dat laat zich wel meten ook.

Overigens is 2Veff (max) gelijk aan 5.64 Vtt (max) dus het is echt niet raar dat sommige (voor) versterkers daar wat van in de stress kunnen schieten.

Guest tubejack

Ik heb vandaag mijn Array set weer in het rek gezet.

Het heeft toch wel wat, om gewoon hard en vervorming vrij te kunnen spelen.

Heb wel de originele luidspreker kabel gebruikt, die ik ooit bij mijn luidsprekers bijgeleverd heb gekregen.

Nou er is weinig mis met Monacor OFC van 2€50? per meter.

Hmmm klinkt prachtig :)

Ivan hoe is het met de griep? en heb je tijd voor een review ?

KT88 met 3 posts... aan een nieuw leven begonnen...?? Net als die kat die er zeven heeft...

Welkom terug...

:)

Ik ben aan mijn 3e leven begonnen (net weer opnieuw geopereerd aan mijn hart) en hier was ik blijkbaar met de grote schoonmaak door het toilet gespoeld ....

Moest me opnieuw aanmelden dus vandaar.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...