Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Gisteravond weer een leuke gast mogen ontvangen in mijn luistergrot. Deze keer iemand die nogal enthousiast is over het fenoneem, en nogal te spreken was over het beluisterde. Het aardige van al die luisterbezoekjes is toch dat je van verschillende mensen heel verschillend commentaar krijgt, waar ik meestal ook lering uit kan trekken.

Maar deze keer geen opmerkingen over de luisterplek of het te veel of te weinig naar binnen draaien van de LS. Behalve dat-ie het bijna nergens zo goed gehoord had. :)

Zo, verder maar weer met dit DHZ-topic.

M :ph34r: rc

Gisteravond weer een leuke gast mogen ontvangen in mijn luistergrot. Deze keer iemand die nogal enthousiast is over het fenoneem, en nogal te spreken was over het beluisterde. Het aardige van al die luisterbezoekjes is toch dat je van verschillende mensen heel verschillend commentaar krijgt, waar ik meestal ook lering uit kan trekken.

Maar deze keer geen opmerkingen over de luisterplek of het te veel of te weinig naar binnen draaien van de LS. Behalve dat-ie het bijna nergens zo goed gehoord had. :)

Zo, verder maar weer met dit DHZ-topic.

A happy guest a day ..... ... ....... ....

Vandaag (eindelijk) het advies van Jitze opgevolgd :rolleyes:

En 2 burson_pic2.jpg

Burson Single Opamp upgrade besteld voor mijn Rotel RCD-975.

Net binnen 4 MKPplus.jpg

Mijn UL-40S2 ligt hiervoor uitelkaar, die wil ik extra netjes verbouwen.

Dus weer de (kliko) Sharp Optonica SM-3000 neergezet.

Deze is nu een beetje ingespeeld, zoal jullie weten heb ik er extreem mooie en duurzame onderdelen ingezet.... nadeel is het inspelen duurt ook..... weken :(

Maar hij klinkt nu echt mooi, samen de de Rotel CD-speler en PP's Zo mooi dat je er

uren naar kunt luisteren en dat vind ik bijzonder voor een transistor versterker. :)

Niks geen "hardheid, korreligheid, geslis of ander "silicium gedoe" gewoon Muziek!

Vanmiddag uren CD's gedraaid .... ben benieuwd wat die Burson modules gaan doen :)

Groet,

Jack

Schijnt mooi te klinken, pffft hoop werk om al de componenten op de print te krijgen.

Heel benieuwd Jack, heb ook een dual module voor in m'n USB DACje net binnen...........

Moet in een erg klein kastje worden gefr

Guest tubejack

OK. Ben benieuwd!

Ik ook, maar een 1e indruk zegt niet zoveel, die MKP+ hebben een paar dagen nodig.

Maar ben benieuwd naar t.o.v. het geluid dat nu uit de Sharp Optonica komt.

Die vind ik qua laag weergave en het vermogen om het geluid als een wolk weer te

geven een betere combi dan mijn huidige UL-40S2.

Groet,

Jack

Guest tubejack

Precies het gaat niet om die versterker alleen.

Het verschil met mijn huidige UL-40S2.

De details in het hoog zijn een haartje minder gedefinieerd en dan moet je het echt weten...

Maar omdat het laag nu nét even strakker is, zijn meer details in het sublaag hoorbaar.

Samenvattend: het geluid is van laag tot hoog méér gelijkmatig .... homogener.

In ieder geval zéér plezierig om naar te luisteren :)

Die Burson mudules ga ik A/B vergelijken met een 2e indentieke speler en interlinks.

Jack

Gister weer een fiel dag je gehad.

Op de AVMN gister was Guido met zijn nieuwe Dac.

Hij had ook een paar nieuwe speakers mee waar een heel net geluid uit kwam.

Wat voor mij het mooiste was even het vergelijk met de Dac die in zijn CD speler zit.

Wat opviel was dat het geluid uit de CD speler wat meer emotie bracht dan de nieuwe Dac.

De nieuwe Dac was wel beter in het laag en was in het geheel wat cleaner.

Alle bij zeker niet slecht maar mijn voorkeur lag bij de Dac van de cd speler.

Al waren de verschillen heel klein.

Voorde rest weer behoorlijk wat techniek en daar kan ik nou nooit genoeg van krijgen.:)

Groetjes George

Wat voor mij het mooiste was even het vergelijk met de Dac die in zijn CD speler zit.

Wat opviel was dat het geluid uit de CD speler wat meer emotie bracht dan de nieuwe Dac.

Voorde rest weer behoorlijk wat techniek en daar kan ik nou nooit genoeg van krijgen.:)

Groetjes George

Ja, buisjes h

Groetjes George

Ja, buisjes h

Ik ga mijn UL-40S2 dus weer in super triode zetten en ik heb al uit gepuzzeld dat die grote MKP+ C's

het makkelijkste en mooiste verticaal in de versterker passen.

Groetjes,

Jack

Jack, verstandig. En dan eventueel nog een schakelaartje penthode/UL dan heb je eventueel ook die 'smerige' ballenmode erbij (super penthode II)

Super Triode is de moeite waard mits betere koppel C's zijn toegepast is mijn ervaring. Dus dit kan bij jou goed uitpakken.

PS Heb je de anode spanning al eens gemeten bij de voortrap? V1 zou 275 moeten zijn. Sinds die E-choke zijn de spanningen wat gedaald. Ik zit met de gedachten de spelen om die 47 K te overbruggen met 220K en als dat goed werkt er een 39K voor in de plaats te zetten. Maar dat is slechts een gedachte moet hier nog over nadenken. Misschien kun je even meedenken ;)

ps vertikaal pasten de Jensens bij mij niet, of ik moest de bodemplaat verhogen met busjes.

Groetjes George

Jij hebt hem dus nu gehoord. Eerder noemde je hem een "kampeerdac". Het is natuurlijk lastig met zooooo'n lange tijd ertussen, maar zou die kampeerdac dan toch niet beter zijn dan mijn Dacmagic? Ook geen buisjes immers.

NB: Die emotie stop ik zelf wel in.

Jij hebt hem dus nu gehoord. Eerder noemde je hem een "kampeerdac". Het is natuurlijk lastig met zooooo'n lange tijd ertussen, maar zou die kampeerdac dan toch niet beter zijn dan mijn Dacmagic? Ook geen buisjes immers.

NB: Die emotie stop ik zelf wel in.

Zeker niet beter dan jou dac.

Natuurlijk is het lastig om dit zo aan te geven ook de installatie achter de dac was ook totaal verschillend net als de ruimte waar in de sets stonden.

Wel miste ik daar die enorme 3D ruimte die bij jou wel goed te horen is.

Deze heb ik pas weer terug gehoord (zelf nog iets beter) bij Miracle waar deze dac stond te spelen.

En toch is het geen slechte dac al mist die dan misschien net dat beetje extra.

Groetjes George

ps voor een echt goede recensie moet je hem toch in een bekende ruimte met bekende apparatuur gehoord hebben.

Afgelopen week toch een paar aardige audiofiele dagen gehad.

Afgelopen woensdag een concert van een groepje kansarme jongeren wat onder leiding van een leraar een zeer goed Rock/Blues/Jazz concert liet horen. Dit was in de plaats Fuzeta in de Algarve.. Geweldig...

Gelukkig had er iemand oordoppen voor me, minstens 20 dB minder was ook ruim voldoende geweest.

Afgelopen vrijdag (ook in die buurt) uitgebreid naar een paar straatmuzikanten (gitaristen, die hun vak verstonden), geluisterd. Ongeloofelijk dat wij zulke dure spullen nodig hebben om enigzins vergelijkbaar geluid te krijgen. Die jongens konden het met een eenvoudige gitaarversterker/luidspreker op accu. Dit alles paste op een klein steekwagentje.

En vandaag weer terug in Nederland de platen/Cd beurs in Neerkant bezocht en het nodige gekocht. Dit is trouwens een aanbevelingwaardige beurs voor de muziekliefhebber (mits deze niet van klassiek houdt, want dat is er niet). Deze beurs wordt een paar keer per jaar door de Oldiesclub georganiseerd.

:)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...