Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

maar ondanks die VRDS-reputatie is het toch de Zonie geworden :) Hij is gewoon een stuk muzikaler..

Betekent dat misschien dat er hear binnenkort een TEAC te koop staat?

Ook al kunnen er verschillende opvattingen zijn over wat nu wel grappig is en wat niet, voortdurend inhaken op losse opmerkingen van dezelfde persoon, leidt uiteindelijk eerder tot irritatie dan tot vermaak.

Gelukkig is er iemand zo verstandig geweest een berg van dat soort ongein te verwijderen van dit forum. :rolleyes:

Jitze, meet jij nou met twee maten of hoe zit dat? :rolleyes:

Ik heb het belang van het forum in het vizier, niet het persoonlijke trollen...

Mij maakt het echt niet uit dat een handjevol audiofundamentalisten hun welbekende apekool dwangmatig periodiek wil uitbraken! Ze doen maar; daarover verderop meer...

Het gaat er mij om dat een zo mooi en langlopend topic als "weer een audiofiele (!) dag wordt vergald door trollen met communcatiestoornis en dat als je daar iets van zegt, je blijkbaar verkeerd bezig bent.

Miracle is een audiofiel. Dit topic is speciaal bedoeld om audiofiele gedachten en ervaringen uit te wisselen, niet om van een of andere mafkees uit de provincie te horen dat het verstand op de verkeerde plek zit.

Weet je, het moderatieteam zou er goed aan doen om de audiofundamentalisten een eigen gniffelhoekje op het forum te geven, zoals op meer plekken te doen gebruikelijk is als mensen offtopic apekool willen uitwisselen. Een zo mooi en langlopend topic verzieken omdat je vanuit eenzaamheid wilt trollen tot diep in de nacht is zonde. Daar verzet ik me tegen, temeer omdat het welbewust gedaan wordt.

Als je daar moeite mee hebt, prima. Ik heb mijn zegje hierover nu gedaan en vind het verder wel okee. Een goed verstaander weet wel wanneer iets is om willens en wetens te zieken of niet...

Heb ik al eens eerder gezegd, reageer dan niet !

Zo als nu vaak het geval is lopen topics gierend uit de klauw, is er nauwelijks meer te ontdekken waar het eigenlijk over gaat, terwijl als je zulk soort opmerkingen domweg laat liggen, sommigen zoals de laatste roepen toch wel een glimlach op, er eigenlijk niet zo heel veel inbreuk op een lopend onderwerp wordt gedaan, reageren echter roept anderen wakker met nog meer commentaar tot gevolg en het topic ontaard in een brei van kolder en andere nonsens.

Heb ik al eens eerder gezegd, reageer dan niet !

Zo als nu vaak het geval is lopen topics gierend uit de klauw, is er nauwelijks meer te ontdekken waar het eigenlijk over gaat, terwijl als je zulk soort opmerkingen domweg laat liggen, sommigen zoals de laatste roepen toch wel een glimlach op, er eigenlijk niet zo heel veel inbreuk op een lopend onderwerp wordt gedaan, reageren echter roept anderen wakker met nog meer commentaar tot gevolg en het topic ontaard in een brei van kolder en andere nonsens.

Jaja, zoals gewoonlijk heb je gelijk... :)

Ik snap het mechanisme ook wel, zoals jij dat hierboven schetst.

Er is altijd wel iemand die reageert op een troll. Dat is het principe van de troll...

Vandaag was ik het.

Verder met de audiofiele dag dan maar! ;)

Jaja, zoals gewoonlijk heb je gelijk... :)

Hopelijk zit er wel een sneer verborgen in dat jaja............ :rolleyes:

Shit... nee, ik meende het oprecht... zonder sneer of minachting. :)

Dat is nou het nadeel van elkaar niet kunnen zien!

Het mechanisme dat jij uitlegde werkt gewoon zo; dat was op zich geen openbaring om te horen.

Ik vind het echter niet zo erg om er af en toe aan mee te doen, zolang het spel een spel blijft.

Weet je, het moderatieteam zou er goed aan doen om de audiofundamentalisten een eigen gniffelhoekje op het forum te geven, zoals op meer plekken te doen gebruikelijk is als mensen offtopic apekool willen uitwisselen.

Net zoals in de jaren '40 ook bepaalde groepen in bepaalde hoekjes gedrukt werden? Het resultaat daarvan zal niet zo ernstig zijn als toen (bij lange na niet), maar als je dit wilt, ga je wel de verkeerde kant op. Is er al een forumdictator aangewezen die de per persoon beoordeelt of hij/zij bij de audiofundamentalisten valt, en die uitmaakt wat offtopic apekool is, en wat niet? <_<

Weet je, het moderatieteam zou er goed aan doen om de audiofundamentalisten een eigen gniffelhoekje op het forum te geven, zoals op meer plekken te doen gebruikelijk is als mensen offtopic apekool willen uitwisselen.

Net zoals in de jaren '40 ook bepaalde groepen in bepaalde hoekjes gedrukt werden? Het resultaat daarvan zal niet zo ernstig zijn als toen (bij lange na niet), maar als je dit wilt, ga je wel de verkeerde kant op. Is er al een forumdictator aangewezen die de per persoon beoordeelt of hij/zij bij de audiofundamentalisten valt, en die uitmaakt wat offtopic apekool is, en wat niet? <_<

Nee Henrie, dat bedoel ik niet.

Ik bedoel dat de audiofundamentalisten zelf (uit eigen beweging is dat dus) in een apart hoekje gaan zitten gniffelen over audiofielen.

Op die manier komen ze aan hun broodnodige trekken (ze hebben dat blijkbaar hard nodig), terwijl ze er toch niemand mee lastigvallen.

Dat is alles... :)

Ben je bang dat ze je ruiten komen ingooien, Henrie? ;)

*grapje*

Guest tubejack

Lekker fiel bezig geweest :) En tot de conclusie gekomen dat Black Gate condensatoren

welliswaar mooi kunnen klinken, maar dat de levensduur tegenvalt. :( Ik sloop ze er allemaal uit :)

Verder heb ik mijn vrouw lief aangekeken en een bouwpakket besteld de MCML05 :)

Lekker fiel bezig geweest :) En tot de conclusie gekomen dat Black Gate condensatoren

welliswaar mooi kunnen klinken, maar dat de levensduur tegenvalt. :( Ik sloop ze er allemaal uit :)

Verder heb ik mijn vrouw lief aangekeken en een bouwpakket besteld de MCML05 :)

Beste Tubejack,

Dus tegen de tijd dat de Black Gates "ingespeeld" zijn, moeten ze alweer worden vervangen?

Geen wonder dat ze niet meer worden gemaakt... B)

(...) It is said that it can take many hundreds of hours before the maximum sonic benefits are heard in audio circuits that use Black Gates. This long settling-in procedure is often a controversial issue when auditioning such equipment, as the frequency response is said to tend to shift around greatly during this period, making the equipment sound different from one audition to another. Once completely 'burnt-in' however, the benefits are said to be heard clearly.(...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Gate_(capacitor)

If <electrolytic> goto <foil>

Guest tubejack
Beste Tubejack,

Dus tegen de tijd dat de Black Gates "ingespeeld" zijn, moeten ze alweer worden vervangen?

Geen wonder dat ze niet meer worden gemaakt... B)

Even puur op gevoel Spido:

Ik vertrouw bijna geen enkele elektrolytische condensator meer, helemaal

die met een afwijkend elektrolyt. zoals Elna' s en Sanyo' s

Erg mooi hoor, maar gewoon niet betrouwbaar genoeg :( Geef mij maar Philips LL (Vishay)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrolytische_condensator

En natuurlijk waar het kan gebruik ik folie, alleen 2 problemen, vaak groot en soms wel 10x zo duur :(

Groet,

Jack

Guest tubejack

Vandaag heerlijk in het schema van een Rotel RT-990BX zitten spitten en vanavond op

kritische plekken in de voeding Black Gate F condensatoren vervangen door Vishay 136

Verder de tuner mooi afgeregeld, hij meet niet eens zo bijzonder, maar w

(...) Niet slecht na 40+ jaar.........en dat waren Hunts typen. (...)

Ja, die halftransparant-hemelsblauwe Huntjes* tref ik ook aan in mijn Leak apparaten uit de jaren 60-70. En er mankeert zo te meten weinig of niks aan. Zelfs die grote C's in het voedingsdeel zijn nog in orde!

Dat is een heel ander verhaal dan die ellendige Elcaps die m.n. Raymond Cooke (KEF) zo vurig verdedigde. (KefTopics vol. 1 no. 2A.) Wat een bagger! Sommige daarvan kun je na een paar jaar niet eens meer "condensator" noemen!

Overigens: ook diverse moderne & vrij dure "Intertechnik" foliecondensatoren bleken niet erg duurzaam te zijn.

*A.H. HUNT (Capacitors) LTD, Wandsworth, London, SW18, Phone, BATtersea 1083-7

Guest tubejack

Vandaag een audiofiel buizentrapje in een AT-2400 gebouwd.

Keer op keer hou ik mezelf voor: "de laatste" .... :rolleyes: want dit type

tuner ombouwen is eigenlijk t

Guest tubejack

Vanmiddag ben ik begonnen met een paar modificaties in mijn UL40-S2 versterker, maar ik mis

wat weerstandjes, ga ik morgen halen.

Om niet helemaal zonder muziek te zitten heb ik de buizen versterker die ik in mijn shack heb staan

tijdelijk verhuisd naar de woonkamer.

Het is het proto type dat Menno van de Veen gebruikt heeft voor "het project" zie zijn website

Ik heb hem in triode staan en er EH EL34 ingestopt en mooie NOS Philips ECC81

De gebruikte blokkern uitgangtrafo' s zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit, de versterker laat heel

veel details horen. B)

Op 20-12-08 is er een z.g.n. " open dag " waar o.a deze versterker te horen is.

Voor liefhebbers: hij verschijnt ook als bouwdoos PR20HE :) ( meer info http://www.mennovanderveen.nl )

Vriendelijke groet,

Jack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...