dekkersj Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Hoi Jacco, Op zich zelf genomen interessant. Het is echter toch meer besteed aan degenen die dergelijke technische aspecten graag onderzoeken. Als luisteraar naar muziek kan ik er niet zoveel mee - ik zou er mijn keuze voor deze of gene CD-speler althans niet van af laten hangen. Overigens, uit de oude doos: het blijkt moeilijk op grond van meetresultaten (objectief) iets te zeggen over hoe een CD-speler klinkt (subjectief). Zie bijvoorbeeld de recensie van de JK buizen-DAC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Wat mij verbaast is het vroege afvallen van het hoog, al bij 10KHz wordt een dalende lijn ingezet door beide spelers en ben je 10% kwijt t.o.v. de lagere frequenties Heb je de uitgang van de spelers belast zoals gebruikelijk of hangt er een meetinstrument aan met een afwijkende ingangsimpedantie Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 . Hoeveel kleiner is wat kleiner bij jou? Groet, Jacco Kijk eens wat er op een beeldscherm past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 Kijk eens wat er op een beeldscherm past. Dit past prima , maar 800*600 is meestal het maximale Er zijn mensen (Jacco, Ome Henk, ... ) die op "groot scherm" kijken en mensen die de gebruikelijke weg bewandelen via www.hear.nl en vervolgens op de button klikken. Voor de eersten is het formaat van de plaatjes geen probleem. De anderen scrollen zich suf en kunnen plaatjes breder dan 500 pixels breed niet geheel in het scherm zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2006 Report Share Posted 28 augustus 2006 In de plaatjes van Jacco zit doorgaans zoveel wit, dat 400 breed meer dan genoeg is. En als je die grafische plaatjes dan ook nog eens als .gif post blijven ze een stuk duidelijker/scherper. Voor een forum vind ik 600 breed eigenlijk wel het maximum om de layout een beetje fatsoenlijk en leesbaar te houden. Zomaar van die lappen op het forum plempen vind ik eigenlijk een beetje minachting voor het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Minachting? Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Hallo Jacco, Is wat verkeerd gekozen dnek ik. Wat ik bedoelde is dat je je moet realiseren dat wat je hier neerzet dat je dat met anderen communiceert. Dat betekent dat je het die anderen niet nodeloos moeilijk moet maken en het zo presenteert dat het behapbaar is voor degene die je het wil laten zien. Je communiceert nu hoofdzakelijk slordigheid omdat die plaatjes helemaal niet zo groot hoeven. Als je de vensters van de plotjes op het scherm al naar redelijk formaat zet en ze met Alt-PrtScr naar het clipboard zet kun je ze bv in Adobe PS keurig voor het net saven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 communiceert. Dat betekent dat je het die anderen niet nodeloos moeilijk moet maken en het zo presenteert dat het behapbaar is Iets wat je best in gedachten houdt als je eens iets voor je management presenteert. Onze CEO heeft een geduld van ~300 microseconden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Onze CEO heeft een geduld van ~300 microseconden. Dat is maar goed ook, anders worden er nooit beslissingen genomen Die man moet in korte tijd heel veel beslissingen achter elkaar nemen. Het is dus zaak dat zijn mensen het kort en bondig en duidelijk zo presenteren dat de man alleen maar ja of nee hoeft te zeggen. Dat is een kunst en beheers je die kunst kun je heel veel van wat je zelf wilt voor elkaar krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Stuk overzichtelijker zo Jacco En als je ze in het vervolg dan ook als .gif post blijven ze een stuk scherper waardoor de tekst beter leesbaar blijft op het scherm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Of heb jij een hele bijzondere GIF-maker? Groet, Jacco Nou nee, maar ik ga dan wel uit van een screencapture. Dat wordt in .gif exact hetzelfde als op het scherm omdat .gif een 1:1 pixelformat is. Zou je het in .jpg opslaan dan worden grafische plaatjes een stuk smoezeliger. Het kan zijn dat als je vanuit jouw software naar .gif saved de plaatjes toch gerasterd gaan worden met een of ander anti-aliasing algorithme. Dit wil je veelal niet voor screendumps voor het web. De basisregel is : Grafische plaatjes met scherpe contouren in .gif Foto's met vloeiende overgangen in .jpg of .png. Dat levert ook de kleinste files op. In PS zit een mogelijkheid van "Opslaan voor web" waar je kunt kiezen en ook zien hoe dat uitpakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Mooi plaatje Jacco Maar terug naar je openingspost: Wil te hiermee nu laten zien dat je met de ene speler wel de echo kan horen en op de andere speler niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Volgens mijn eigen theorie zou je de echo in beide gevallen moeten kunnen horen. Zij het dat het bij de een duidelijker zou moeten zijn dan bij de ander. Ik verwacht niet dat je het altijd kan horen, dat het dus muziekafhankelijk is. Ook heb ik willen aantonen dat je dus minieme verschillen kunt meten als je je best doet je er in te verdiepen. Ik heb nooit durven dromen tijdens mijn afstuderen dat ik een ripple van 0.004 dB zou kunnen meten. Nu is het een fluitje van een cent. Met de hulp van software, ok. Het wordt pas echt interessant als ik meerdere cd spelers zou kunnen meten. In het bijzonder als ik een file zou hebben specifiek gemaakt voor het opsporen van die echo's. Ik heb zitten denken aan een vergelijk tussen de FFT van een wav-file en de FFT van die wav-file achteruit. De grootte van de FFT zou dan de lengte van de file moeten zijn. Groet, Jacco Kunnen we nu als voorlopige conclusie aanhouden dat er nu toch verschillen hoorbaar zijn tussen cd-spelers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 Er kunnen verschillen hoorbaar zijn. Groet, Jacco Toch een enorme stap voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 augustus 2006 Report Share Posted 29 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Volgens mijn eigen theorie zou je de echo in beide gevallen moeten kunnen horen. Zij het dat het bij de een duidelijker zou moeten zijn dan bij de ander. Ik verwacht niet dat je het altijd kan horen, dat het dus muziekafhankelijk is.[...] Groet, Jacco Kunnen we nu als voorlopige conclusie aanhouden dat er nu toch verschillen hoorbaar zijn tussen cd-spelers? Kunnen zijn. Ja, dat vind ik een mooie gedachte om de nacht in te gaan. Er kunnen verschillen hoorbaar zijn. Groet, Jacco Goede morgen Jacco, Je hebt er vast niet van kunnen slapen. Bijna audiofiel!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Volgens mijn eigen theorie zou je de echo in beide gevallen moeten kunnen horen. Zij het dat het bij de een duidelijker zou moeten zijn dan bij de ander. Ik verwacht niet dat je het altijd kan horen, dat het dus muziekafhankelijk is.[...] Groet, Jacco Kunnen we nu als voorlopige conclusie aanhouden dat er nu toch verschillen hoorbaar zijn tussen cd-spelers? Kunnen zijn. Ja, dat vind ik een mooie gedachte om de nacht in te gaan. Er kunnen verschillen hoorbaar zijn. Groet, Jacco Eindelijk een meter die op zijn schreden begint terug te keren. Nu Erik nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 [...]Er kunnen verschillen hoorbaar zijn. Groet, Jacco Eindelijk een meter die op zijn schreden begint terug te keren. Nu Erik nog. Voor de goede orde, ik heb nooit beweerd dat alle cd spelers hetzelfde klinken. Groet, Jacco Nu kan ik er naast zitten, maar in het verleden zijn er verhitte discussies geweest over dit onderwerp. En ik meen mij dan ook te herinneren dat ook jij bij hoog en bij laag beweerde dat er geen verschil in muziekweergave kon zijn tussen een hele dure en een goedkope cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 beste CJ, wat ken jou dat nou schele dat ik geen verschil hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 beste CJ, wat ken jou dat nou schele dat ik geen verschil hoor Omdat een conclusie van ik hoor geen verschil, dus er is geen verschil al snel mensen deed prikkelen die wel verschil hoorden tussen spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 beste CJ, wat ken jou dat nou schele dat ik geen verschil hoor Omdat een conclusie van ik hoor geen verschil, dus er is geen verschil al snel mensen deed prikkelen die wel verschil hoorden tussen spelers. Zal ik mijn mening nog eens herhalen? Of prikkelt dat wat teveel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 beste CJ, wat ken jou dat nou schele dat ik geen verschil hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 beste CJ, wat ken jou dat nou schele dat ik geen verschil hoor Nou..., het zal mij inderdaad een worst zijn of jij nu wel of geen verschil hoort. Maar dan zeg jij gelijk d Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 wat ken jou dat nou schele dat ik geen verschil hoor En wat ken jouw het schele dat ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts