Jump to content

Vakantie muziekervaringen....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Omdat ik tijdens vakanties m'n setje toch wel mis, ga ik altijd op zoek naar muzikale belevenissen.

Dit jaar waren dat:

1- Een concert van een jazzbandje in Calceranica (Italie). Twee uur lang onafgebroken muziek. met een enorm brede muziekkeuze van dixieland t/m rock. Een geweldige avond gehad jammer dat de houten bankjes geen zitconfort hadden.

2- Een concert van vier vocalisten in Caldonazzo. Het zou een gospel concert moeten worden. Ik heb zelden zoveel "effect" in gospelmuziek mogen beluisteren. De "spannende stiltes" waren zo vaak en langdurig aanwezig dat je het muziekstuk niet meer terug kende. Dit had dus helemaal niks met gospel te maken. Bovendien is een concert van twee keer 1/2 uur uur niet echt de moeite ward.

3- Diverse straatmuzikanten in Verona en Ljubljana. Wat me nu opvalt is dat deze mensen vaak een ontzettend klein repertoire hebben. Ik vind het dan nog steeds knap dat ze hetzelfde nummer b.v. 20 keer per dag met zoveel (gespeelde)emotie kunnen brengen.

4- In een platenwinkeltje in Ljubljana een LP van Hans Theesink op de kop getikt. Ik heb hem nog geen tijd gehad hem te beluisteren.

5- Een repetitie van een organist in een kerk in Salzburg. Geweldig... wat een dynamiek hij uit dat instrument wist te halen. Helaas stopte hij vrij snel na onze aanwezigheid (zou het daaraan gelegen hebben.??)

6. Even binnen gelopen in een audiozaak in Salzburg. Sonus Faber stond er oa. gemiddeld kwa het echter niet ver boven mid-fi uit. Veel hometheater en alles in een setjes.

Nu jullie...

:)

Hoi Hans,

Zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad.

Grappig dat je in Slowenie een LP van Hans Theesink scoort.

Wie is dat overigens ...die Hans Theesink ?

De naam zegt me wel wat,maar wat?

Overigens ga ik volgende week op vakantie naar Almere.

Het wordt een doe-vakantie,geheel verzorgd.

Een druk programma hebben we.

Zo gaan we schoonmaken en verhuizen en schilderen en inrichten en dan zit de vakantie erweer op.

Met groet,

:cool2:

Edited by audiofreak

Hoi Hans,

Zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad.

Grappig dat je in Slowenie een LP van Hans Theesink scoort.

Wie is dat overigens ...die Hans Theesink ?

De naam zegt me wel wat,maar wat?

Hans Theesink

De titel van de plaat is "Baby wants to Boogie".

Dit in een Yugoslavische versie...

De plaat is gelukkig in een uitmuntende staat en de klankkwaliteit heel behoorlijk.

Heerlijke bleusmuziek met een vette souzafoon eronder...

:)

Niet tijdens een vakantie maar tijdens het uitgaan deed ik Meat Loaf vol op meezingen samen met een meisje die act opvoeren.

Uiteraard was dit Paradise by the dashboard light en dat was 15 jaar geleden.

Het nummer is er nog steeds en het meisje is sinds die tijd mijn vriendin en sinds 8 jaar mijn vrouw.

Uiteraard blijf ik hier aan denken wanneer ik dit nummer hoor.

Dat nummer kan ik niet meer horen!! :o

(Meat Loaf)

maar dan meer omdat 't het meest grijsgedraaide nummer aller tijden is, in de discotheken waar ik vaak kwam/kom.

Het is nu zover dat als ik met een kameraad van mij uitga en dat nummer wordt weer gedraaid...dan is 't:"Ok,...that does it...we gaan!"

(soms voor even, komen we even later wel weer)

Maar,....jij hebt er heel andere herinneringen aan Don, en kan me dan goed voorstellen dat 't een leuke herinnering voor je is. :)

Zo heb ik btw een nummer wat me ook steeds ergens aan doet denken.

(al was dat alles behalve een vakantieperiode :blink::( )

Het was namelijk m'n eerste 7 weken in militaire dienst, in maart 1987 B):D

Ik kwam toen op 'n kamer met 4 andere 'lotgenoten' te liggen.

We overlegden even wie van ons een wekkerradio kon meenemen.

1 iemand had 1 of 2 dagen later een wekkerradio bij zich. Echter,....het was een radio met cassettespeler, waarvan de radio zelf kapot was...

Dus,...werden we elke morgen wakker met een cassette.

Die cassette was toen zo'n cassette-post bandje van 5 minuten aan beide zijden.

Op elke kant stond alleen het nummer 'Het werd zomer' van Rob de Nijs.

En zo geschiede.... 7 weken lang werden we elke dag wakker met dat nummer :lol:

Aan 't eind kwam ie me de strot uit, maar...als ik 'm nu weer eens terug hoor op de radio ofzo, dan moet ik er altijd weer denken aan die tijd. :rolleyes:

(Meat Loaf)

maar dan meer omdat 't het meest grijsgedraaide nummer aller tijden is, in de discotheken waar ik vaak kwam/kom.

Het is nu zover dat als ik met een kameraad van mij uitga en dat nummer wordt weer gedraaid...dan is 't:"Ok,...that does it...we gaan!"

Maar,....jij hebt er heel andere herinneringen aan Don, en kan me dan goed voorstellen dat 't een leuke herinnering voor je is. :)

1 iemand had 1 of 2 dagen later een wekkerradio bij zich. Echter,....het was een radio met cassettespeler, waarvan de radio zelf kapot was...

Aan 't eind kwam ie me de strot uit, maar...als ik 'm nu weer eens terug hoor op de radio ofzo, dan moet ik er altijd weer denken aan die tijd. :rolleyes:

Doet me denken aan de film Groundhog Day, die ik laatst weer eens zag op tv. Daarin wordt Bill Murray elke morgen wakker met 'I got you, babe'... Tot ie op een gegeven moment z'n wekkerradio aan diggelen mept (nou ja, elke dag weer opnieuw, omdat ie steeds dezelfde dag weer beleeft)... ;)

ik had deze zomer een hele andere vakantie muziek ervaring,

ik heb met er drie weken in frankrijk druk over gemaakt dat het laag te zwak was in mijn set. en ben mogelijke oplossingen gaan bedenken.

toen ik echter terug kwam werd ik overdondert door het laag in mijn set. :blink::blink:

ik had deze zomer een hele andere vakantie muziek ervaring,

ik heb met er drie weken in frankrijk druk over gemaakt dat het laag te zwak was in mijn set. en ben mogelijke oplossingen gaan bedenken.

toen ik echter terug kwam werd ik overdondert door het laag in mijn set. :blink::blink:

Typisch.... ik ben vandaag ook aan het schuiven geweest met m'n speakers, en wel om dezelfde reden.

Het zal dus toch wel met de gewenning cq ontwenning te maken hebben.

Nou heb ik me in m'n vakantie helemaal niet druk gemaakt over m'n set. Toen ik thuis kwam vondt ik het laag echter nogal royaal, vandaar deze aktie.

Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat m'n set het drie weken zonder spanning heeft moeten stellen (

Zoals ik al eerder schreef waren we dit jaar ook in Salzburg tijdens onze vakantie.

Omdat Mozart 250 jaar geleden geboren is, was er nogal wat te doen omtrent dit gegeven.

Zo was er tentoonstelling ingericht betreffende het leven en werk van Mozart (Viva Mozart).

Daar waren ook nog 'n paar aardig muziekervaringen te beleven.

Zo stond er b.v. een "machine" die (uiteraard) muziek van Mozart speelde. Het was een bezetting van ca 15 instrumenten. Het leuke was nu dat je elk instrument appart kon laten spelen, of b.v.

(Meat Loaf)

Kan ik me wel iets bij voorstellen en ja ook 15 jaar geleden werd het enorm veel gedraaid en zo zal het nu nog wel eens het geval zijn.

Nare herrineringen heb ik ook aan muziek (alhoewel muziek)

Wederom niet tijdens een vakantie maar tijdens een ziekenhuisverblijf ik meen in 1971.

Hoe het zat weet ik niet meer exact maar het nummer van Arne Jansen "meisje,s met rode haren" was zeer frequent te horen en nu hoor je dat nummer wel bijna niet meer maar toch als ik het hoor dan flits ik weer even naar die nare tijd.

Leukere herrineringen aan een soortgelijk nummer heb ik aan Peter en zijn Rockets "Angeline" een nummer wat ik toen als kind samen met mijn neef vol probeerde mee te zingen en nu eens wel tijdens een zomervakantie.

Drie weken in een berghut in Noorwegen genoten van de stilte. Geen auto's, geen muziek, alleen maar het belgerinkel van schapen en het geluid van insecten en vogels.

Maar ik kan het niet laten: toch een dubbel lp aangeschaft voor omgerekend 5 euro. In een wapen/jachtwinkel lag ook een stapeltje oude platen. En daar lag ook een Noorse uitvoering van de Peer Gynt suite van Grieg. Een representatie cadeau van een Noorse

Waterkracht centrale met een prachtig gedrukt boekwerk erbij in het noors. Het geheel "made in Holland" (polygram) nog niet beluisterd, want de lp's zijn erg vuil en moeten eerst worden gewassen.