theyark Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Bij deze een vraagje, ik ben op zoek naar een nieuwe versterker , mijn budget is helaas erg beperkt , maximaal 150 euro eigenlijk. Ik ben dj en heb draaitafels en een mixer logischerwijs, dit in m'n kamertje van 5 bij 5. Ik wil eigenlijk 4 speakers ophangen, in elke hoek van mijn kamer 1. Nu de vragen, welke versterker zou men mij aanraden na dit gehoord te hebben, hoeveel watt en welk merk e.d. heb ik nodig? En hetzelfde geldt voor de boxen eigenlijk, welke boxen zou ik kunnen nemen, hoeveel watt zodat ik mijn buren niet wegblaas maar wel duidelijk de laag mid en hoge tonen kan horen van het geluid? Hoop dat jullie mij kunnen helpen heb 'r totaal geen verstand van!! bedankt! rens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Misschien een paar actieve monitor boxen om je mengpaneel aansluiten? (ik heb laatst mn cd speler eens via een 80 euro kostend mengpaneel op een crown eindversterker aangesloten en dat ging en klonk prima) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Het ligt er een beetje aan welke speakers je gebruikt. Als je ook nog speakers moet zoeken, kun je daar het beste mee beginnen. Je eisen zijn niet helemaal duidelijk maar als ik een tip mag geven voor een goeie en vooral gpoedkope speaker, kom ik toch uit op een Magnat Monitor 110. Die klinkt in zijn klasse het neutraalst en kost per stuk ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Voor een versterker voor dat budget kun je denk ik beter 2de hands gaan zoeken. Ik denk dat je dan een betere krijgt dan als je een nieuwe zou kiezen. Let erop dat er 4 luidsprekeruitgangen op zitten en ook dat het geen surroundversterker is, want dan werkt je opzet niet. Een 2e hands Marantz PM80 of zo, lijkt me wel wat in dat geval... Wordt dacht ik vrij vaak aangeboden en zijn niet zo heel duur (of zijn ze inmiddels tot cult-status verheven?)... Een PM7000 (= nieuwer) heb ik volgens mij ook wel eens voor dat geld gezien. Moet je wel een van de eerste hebben (bouwjaar 2000 of zo)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Marantz PM80, no contest. Heb zelf ook een MKII staan als tweede versterker. Blijft lekker klinken en onverwoestbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Marantz PM80, no contest. Heb zelf ook een MKII staan als tweede versterker. Blijft lekker klinken en onverwoestbaar. Ik heb een PM7000. Die blijft ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
theyark Posted 19 juli 2006 Author Report Share Posted 19 juli 2006 http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.js...xonomy_id=42-97 en deze , is dit wat waar ik aan kan denken of kan ik dan beter voor een oudje gaan? waar moet ik trouwens voor kiezen als ik een stereo versterker wil ?.... (power amplifier, pre amplifier, 5inch amplifier???) ik heb ook geen idee wat voor boxen eigenlijk, daar kan ik dus beter eerst naar kijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
theyark Posted 19 juli 2006 Author Report Share Posted 19 juli 2006 http://www.bobshop.nl/catalog/product_info...617&cPath=46_67 en ik zat aan deze boxen te denken, is dat wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Sorry, maar die speakers zou ik niet willen. Er zal best geluid uit komen en ook nog wel hard, maar of het enige kwaliteit heeft waag ik te betwijfelen. Dan kun je beter 11 euro meer uitgeven voor die Magnats die ik al aangegeven had. Meer speakerunits wil niet gelijk zegen een betere sound De versterker die je aangeeft heeft 1 paar luidsprekeruitgangen. Je zou dan 2 speakers per aansluiting moeten aansluiten. Dat kan op 2 manieren. Gewoon erbij prikken (parallel). Hierdoor halveert de impedantie waardoor de speakers een zwaardere belasting vormen voor je versterker. Deze wordt sneller heet en kan zelfs onder omstandigheden uitschakelen of zelfs in rook opgaan. Andere mogelijkheid is de speakers doorlussen (serieaansluiting). Hierbij verdubbeld de speakerimpedantie. Je versterker zal het minder moeilijk hebben, maar het bekabelen is meer werk. Beste optie, een versterker met 2 paar luidsprekeruitgangen (en liefst niet die clipdingetjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
theyark Posted 19 juli 2006 Author Report Share Posted 19 juli 2006 ok en wat voor versterker zou ik moeten kiezen bij die magnat boxen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Zoiets bijvoorbeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Of zoiets mooie Sansui voor/eind combi voor EUR 95 Of zoiets Onkyo Integra A8015 voor EUR 75 Of zoiets Onkyo Integra A8190 voor EUR 170 (de laatste zou mijn 1e keus zijn van deze 3) Link to comment Share on other sites More sharing options...
theyark Posted 19 juli 2006 Author Report Share Posted 19 juli 2006 en die hebben alleen een mogelijkheid tot aansluiten van 2 boxen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Volgens mij wel. De Onkyo's zeker, de Harman Kardon die Sodejuu suggereerde ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
theyark Posted 19 juli 2006 Author Report Share Posted 19 juli 2006 http://www.bestekeus.nl/shop/product_info....s_id/6341?ref=7 en is dit iets (2 paar boxen zowieso mogelijk)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 juli 2006 Report Share Posted 20 juli 2006 Ik zou voor een van de 4 aangedragen opties gaan Mijn keuze? Niet de Pioneer, maar de HK of de laatste Onkyo. Die kunnen beiden ook met parallel geschakelde speakers prima uit de voeten. BTW, de middelste Onkyo heeft 2 paar luidsprekeruitgangen (dus voor 4 luidsprekers) Link to comment Share on other sites More sharing options...
theyark Posted 25 juli 2006 Author Report Share Posted 25 juli 2006 en deze aanbieding? Pioneer SA-408 amp + speakers Specs: 1x Tulp Phono-in (incl aarde) 1x Tulp Tuner-in 1x Tulp Aux-in 1x Tulp Tape-in 1x Tulp Tape-rec 1x Din Tape-in & -rec 4x 42,5 Watt, met dus een maximaal collectief vermogen van 190 Watt op 8 Ohm. 2x Switched power supplies max 100 Watt (bv voor de voeding van je draaitafels) 1x Unswitched power supplies max 50 Watt (bv voor de voeding van je effectenunit) De Speakers zijn afgestemd op de versterker met een contuni vermogen van 25 Watt de speaker. Dit komt neer op een piekvermogen van rond de 75 watt de speaker. Verder beschikt de versterker over de mogelijkheid om 4 speakers per 2 aan- en uit te zetten. De versterker is voorzien van een bass en treble equalizer. Vraagprijs versterker, speakers en bedrading: 100 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts