Jump to content

Philips AF777

munkie
 Share

Recommended Posts

Weer een pickupje uit de kringloop gehaald. Na wat ingreepjes speelt ie nu toch erg fijn moet ik zeggen. Het plastic bakje van binnen helemaal vol geplakt met bitumen tape. Philips GP401 element met ellipties naaldje ipv de 400 met de ronde naald. Nieuw plateau gemaakt door simpelweg 4 oude elpees op elkaar te lijmen. Vilten matje erop en klaar is Freek. Heel wat beter dan het standaard blikken plateautje. Totale kosten 50 euro. Daar laat ik het maar bij gezien ik al een aardige collectie heb. Je zou er nog 3 spikes plus "onderzetters" onder kunnen zetten (30 euro). En de eindkabel vervangen door een meter VandenHul D502 plus twee fatsoenlijke tulpstekkers(50 euro). Broertjes/zusjes: AF977/877/677/729/829. Kosten 25 euri op marktplaats. Doet nu qua geluid niet onder voor Luxman PD284, Dual 704, Thorens TD166, allen in mijn collectie.

http://members.home.nl/fmunniksma/Philips777.htm

Philips777%201b.jpg

Weer een pickupje uit de kringloop gehaald. Na wat ingreepjes speelt ie nu toch erg fijn moet ik zeggen. Het plastic bakje van binnen helemaal vol geplakt met bitumen tape. Philips GP401 Nieuw plateau gemaakt door simpelweg 4 oude elpees op elkaar te lijmen.

...

http://members.home.nl/fmunniksma/Philips777.htm

Waarom er staat daar geen foto van op je site?

Drom, Philips Toen Was het Goed! Eind jaren 70 had onze gloeilampen fabriek best leuke consumenten haaifaai. En nog echt Made In Holland al kwamen de top producten zoals de befaamde Laboratory series vaak uit het buitenland. Zie http://www.mfbfreaks.nl/ voor oude brochures.

"Waarom er staat daar geen foto van op je site?"

Als je echt mijn lelijke kop wil zien...

http://members.home.nl/fmunniksma/FreekWood/index.htm

Toch doet mij dit wel wat:

Philips777%20029.jpg

Stoer en fier een oer-Hollands product.

Groet,

Jacco

Dit element heb ik ook nog "op de plank" liggen. Klonk in mijn Technics SL-D2 erg mooi.

Daarin echter ooit eens een ander element geschroefd.

Wegens gebrek aan specificaties, m.n. naalddrukgegevens, anti-skating maar ook compliance (tbv matchen met arm), heb ik 'm echter nimmer meer opnieuw aan het klinken gekregen in zowel de Technics als mijn Thorens TD145.

Mocht iemand deze info voor mij hebben: graag :)

Zeer leuk hoor! Maximum respect! :) Ik heb ongeveer 20 jaar met een "Electronic" gespeeld maar ik weet het typenr niet meer, was het een 412 of 212 ?

mvg RastaPhil

PS: ik dacht dat ik de enige gek :lol: was die nog een reeks Philips elementen (2x GP400 en een 412 met sublieme originele nieuwe Philips naalden - twee verschillende typenrs

Hoi allemaal,

In de jaren 80 heb ik ook met een electronic met een GP400/412 gespeeld.

Klonk aardig. ;)

Wel een hoog plastic gehalte. Maar dat hoorde in die dagen.

Ik geloof dat dat ding nu bij mijn moeder staat.

Dit setje werd opgevolgd door een JVC platenspeler met een Denon DL160 erin.

Dat was dus andere koek.

Dat speelde pas

Ik moest toendertijd in 1972 (of zoiets B) ) de keuze maken tussen de instap Thorens (die met een "bol" vanachter op de arm), de Garrard met die meedraaiende headshell (was iets te duur) en deze Philips 212 Electronic. De vergelijkende test in "HIFI Test" (nu HVT zeker?) deed me besluiten tot aankoop van de Philips, wegens de conclusie in de test, dat de Philips arm beter was dan de Thorens (en die tiptoestsen met flashy groen licht in was ook wel mooi meegenomen natuurlijk ;) ),

mvg RastaPhil

Ik moest toendertijd in 1972 (of zoiets B) ) de keuze maken tussen de instap Thorens (die met een "bol" vanachter op de arm), de Garrard met die meedraaiende headshell (was iets te duur) en deze Philips 212 Electronic. De vergelijkende test in "HIFI Test" (nu HVT zeker?) deed me besluiten tot aankoop van de Philips, wegens de conclusie in de test, dat de Philips arm beter was dan de Thorens (en die tiptoestsen met flashy groen licht in was ook wel mooi meegenomen natuurlijk ;) ),

mvg RastaPhil

Dat lees ik graag!

Groet,

Jacco

mvg RastaPhil

Was dat die arm met een ingebouwde "naalddrukmeter" in de armrust? Dat groene pijltje? :D

Philips777%20030.jpg

Hier staat de 777 met wat stukjes 2zijdig tape geplakt op een stuk 18 mm MDF op 3 spikes+onderplaatjes+stukjes vilt. Op het rek van mijn grote set. Speelt toch werkelijk niet slecht nu. OK het geluid heeft niet het 'gewicht' van de dikke Lenco's die er normaal staan te spelen maar de 777 kan het zo toch opnemen tegen andere pickupjes uit mijn collectie zoals Dual 704, Thorens Td166 en Luxman OD284. En die krijg je niet meer voor een tientje op marktplaats.

777