Jump to content

Trek hem recht !

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
zal ergens rond januari worden jongens.

Groetjes,

Bas

Bas, een post met de datum zou mooi zijn.

ps: kun je eerst even langs Elst rijden...

zal ergens rond januari worden jongens.

Groetjes,

Bas

Bas, een post met de datum zou mooi zijn.

ps: kun je eerst even langs Elst rijden...

Kun jij 'm niet beter oppikken (als hij tenminste nog in Nijmegen woont). Zover ik weet heeft Bas nl geen rijbewijs :rolleyes:;)

Het zal wel een domme vraag zijn; maar wat doet zo'n ding precies?

De Behringer DEQ2496 zorgt ervoor dat de akoustiek van de kamer als factor zoveel mogelijk uitgesloten wordt.

De ultracurve wordt voor thuisgebruik dus vooral als equalizer gebruikt in het digtale domein (zelfs analoge signalen worden eerst omgezet naar digitaal om vervolgens bewerkt te worden en daarna weer naar analoog omgezet of aangeboden op de digitale uitgang). Voor PA doeleinden heeft de DEQ2496 nog een aantal andere functies, zoals een feedbackkiller.

Voor het uitsluiten van de kamerakoustiek kan je er een meetmicrofoon op aansluiten, waarmee je met een aantal metingen de equalizer automatisch kan laten instellen zodat alle frequenties op de plaats waar de meetmicrofoon is opgesteld (de luisterpositie) met een gelijke amplitude vertegenwoordigd worden.

Het voordeel is dat je naar mijn mening meer detail hoort en duidelijkere plaatsing hebt, doordat bepaalde frequenties andere frequenties niet meer overstemmen.

Punt van discussie is nog of het nadeel van AD-DA converteren opweegt tegen de voordelen die het 'rechtrekken' van de muziek. Ik heb zelf geen analoge bronnen dus ik heb daar ook geen mening over.

Het grote voordeel t.o.v. een gewone equalizer is dat de Behringer de aanpassingen in het digitale domein uitvoert en daardoor theoretisch geen invloed heeft op de geluidskwaliteit van een digtaal aangeboden signaal.

De Behringer doet niets aan tijdloopverschillen en reflecties dus het is zeker geen wondermiddel zoals al meermalen in discussies over de Ultracurve naar voren is gekomen.

Het blijft belangrijk om eerst zoveel mogelijk inspanning te leveren om de luidsprekers zo goed als mogelijk op te stellen en de kamer dusdanig in te richten dat er zo weinig mogelijk reflecties optreden (dikke gordijnen, grote meubels zoals boekenkasten enz.). Daarna komt pas de Behringer om de laatste puntjes op de I te zetten.

Het zal wel een domme vraag zijn; maar wat doet zo'n ding precies?

De Behringer DEQ2496 zorgt ervoor dat de akoustiek van de kamer als factor zoveel mogelijk uitgesloten wordt.

De ultracurve wordt voor thuisgebruik dus vooral als equalizer gebruikt in het digtale domein (zelfs analoge signalen worden eerst omgezet naar digitaal om vervolgens bewerkt te worden en daarna weer naar analoog omgezet of aangeboden op de digitale uitgang). Voor PA doeleinden heeft de DEQ2496 nog een aantal andere functies, zoals een feedbackkiller.

Voor het uitsluiten van de kamerakoustiek kan je er een meetmicrofoon op aansluiten, waarmee je met een aantal metingen de equalizer automatisch kan laten instellen zodat alle frequenties op de plaats waar de meetmicrofoon is opgesteld (de luisterpositie) met een gelijke amplitude vertegenwoordigd worden.

Het voordeel is dat je naar mijn mening meer detail hoort en duidelijkere plaatsing hebt, doordat bepaalde frequenties andere frequenties niet meer overstemmen.

Punt van discussie is nog of het nadeel van AD-DA converteren opweegt tegen de voordelen die het 'rechtrekken' van de muziek. Ik heb zelf geen analoge bronnen dus ik heb daar ook geen mening over.

Het grote voordeel t.o.v. een gewone equalizer is dat de Behringer de aanpassingen in het digitale domein uitvoert en daardoor theoretisch geen invloed heeft op de geluidskwaliteit van een digtaal aangeboden signaal.

De Behringer doet niets aan tijdloopverschillen en reflecties dus het is zeker geen wondermiddel zoals al meermalen in discussies over de Ultracurve naar voren is gekomen.

Het blijft belangrijk om eerst zoveel mogelijk inspanning te leveren om de luidsprekers zo goed als mogelijk op te stellen en de kamer dusdanig in te richten dat er zo weinig mogelijk reflecties optreden (dikke gordijnen, grote meubels zoals boekenkasten enz.). Daarna komt pas de Behringer om de laatste puntjes op de I te zetten.

... en nog een nadeel van die UC is dat ie w

Guest Kraus vonBentinck

Dat neemt niet weg dat er met de Behringer wel degelijk aardige resultaten te behalen zijn, ook al is het geen wondermioddel.

De AD-DA conversie bij analoge bronnen is heel acceptabel.

Dit kwam ik tegen op de website. Over welke Behringer praten wie hier?

ULTRACURVE PRO DEQ2496

Professioneller digitaler 24-Bit/96 kHz EQ/RTA Mastering-Prozessor 393

ULTRAGRAPH DIGITAL DEQ1024

Digitaler Stereo 31-Band 24-Bit/96 kHz Equalizer/Feedback Destroyer/Dynamikprozessor 196

ULTRAGRAPH PRO FBQ6200

Ultra-musikalischer 31-Band Stereo Grafik-Equalizer mit FBQ Feedback-Erkennung, separaten Limitern in beiden Kan

Volgens de website van Feedback het volgende:

Exclusief bij Feedback! B-stock aanbiedingen! Producten met ervaring, af en toe een beschadiging maar meestal met volledige garantie. Nu voor eenmalige superprijzen! Maak er gebruik van!

Als ik dat zo lees dus demo, inruil of iets dergelijks...

Volgens de website van Feedback het volgende:

Exclusief bij Feedback! B-stock aanbiedingen! Producten met ervaring, af en toe een beschadiging maar meestal met volledige garantie. Nu voor eenmalige superprijzen! Maak er gebruik van!

Als ik dat zo lees dus demo, inruil of iets dergelijks...

Ik denk dat ze de DEQ gewoon in een verkeerde rubriek geplaatst hebben, want hij is gewoon nieuw in een onaangebroken verpakking als je hem daar koopt.

Ik heb'm ook bij Feedback gekocht, is trouwens wel een coole zaak en scherp geprijsd.

Nou; ik begrijp nog niet zoveel van zo'n Behringer.

Ik heb zelf een Unison unico versterker en cd speler en KEF RDM 3 speakers. Wat kan ik dan met zo'n Behringer? Kan ik het wel aansluiten op de Unison die volgens mij geen digitale uitgangen heeft.

Je kunt hem tussen de cd-speler en de Unison zetten. En wat-ie kan. Lees maar wat er tot dusver over is geschreven.

Ik heb eens op duitse hifi sites gekeken waar ook over de UC wordt gesproken.

Klinkt allemaal bijzonder ingewikkeld. En de PC moet je er ook nog bij aansluiten?

Zit er in Twente iemand die mocht ik een UC kopen mij kan helpen bij het inregelen ervan? Anders hoef ik er niets eens aan te beginnen. Mijn probleem is een kleine vierkantige luisterruimte. Akoestiek is niet best, hoewel al getracht demping aan te brengen. En het duurt nog een jaar voor ik kan verhuizen.

Ik heb eens op duitse hifi sites gekeken waar ook over de UC wordt gesproken.

Klinkt allemaal bijzonder ingewikkeld. En de PC moet je er ook nog bij aansluiten?

Je kan de Ultracurve ook via de computer aansturen, via midi (Simon is daar ook druk mee bezig geweest). Maar dat is absoluut niet nodig, alleen makkelijk.

Het is even wennen, er zitten veel knoppen en instellingen op, maar met gebruik van de handleiding kom je er echt wel uit.

En in principe als je alles een keer naar smaak hebt ingeregeld hoef je er verder weinig aan te doen. De functies waar je evt. nog eens wat bij wil regelen zoals de equalizer voor jaren 70 opnames bijvoorbeeld zoals ik nogal eens doe, zijn erg makkelijk onder de knie te krijgen.