Jump to content

Tentlabs klok

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Beste,

Stel je voor, je nemt twee versterkers die identiek zijn. Bij eentje draai je de loudness op, en de ander laat je neutraal. Je laat een machine steeds wisselen tussen beide amps. Hoeveel mensen zullen na 10 minuten nog in staat zijn te weten welke amp er speelt? Ik denk weinig. Je weet het op een gegeven moment niet meer.

Overigens respect voor Remco's ABX machine!

Wanneer er met een interval van 10 minuten geswitcht wordt vind ik het veel geloofwaardiger.

Laat iemand maar twee identieke spelers regelen, eentje zal ik dan modifceren met klok en voeding. Dan kunnen we wat mij betreft zo'n test doen. En niet als zijnde "sound Evolution" against Remco, maar als Sebastiaan de vries de hobbiest.

Groeten,

Bas

Laat iemand maar twee identieke spelers regelen, eentje zal ik dan modifceren met klok en voeding. Dan kunnen we wat mij betreft zo'n test doen. En niet als zijnde "sound Evolution" against Remco, maar als Sebastiaan de vries de hobbiest.

Groeten,

Bas

Wat heeft Sound Evolution en mee te maken? Jij bent hier toch als de commercieloze Sebastiaan de Vries? Wel handig dat er nog iemand met kennis van zaken zijn medewerking verleent, objectief en zonder vooringenomen standpunt...

Groeten,

Bas

Wat heeft Sound Evolution en mee te maken? Jij bent hier toch als de commercieloze Sebastiaan de Vries? Wel handig dat er nog iemand met kennis van zaken zijn medewerking verleent, objectief en zonder vooringenomen standpunt...

Beste Leeuwarden,

Dat zie je verkeerd. Sound Evolution ben ik, dat is mijn passie (of dat was anders gezegd) en mijn werk en zit in mij. Al kom ik hier zo vrijblijvend mogelijk, tuurlijk zit mijn bedrijf daar ook omheen. Ik wil allen duidelijk maken dat wanneer er verslagen en etc. komen dat ik gewoon wordt genoemd als Bas en niet als Sound Evolution.

Groeten,

Bas

Groeten,

Bas

Wat maakt het uit als iemand vooringenomen is of niet? Het oor gaat het oordeel vormen.

En dat ik commercieloos ben heb ik nooit beweerd ;)

Groeten,

Bas

Je kunt bij zo'n test geen 2 dingen tegelijk veranderen want dan weet je nog niet wat wat voor effect heeft. Dus of van alletwee de voeding veranderen (is eigenlijk ook illegaal voor zo'n test) of van alletwee niet en alleen de clock van 1 van de twee.

Overigens hulde Bas voor je aanbod :)

;)

Bas,

Ik geloof dat je me begrijpt! Overigens ben ik ook blij dat je je medewerking wil verlenen.

Wat mij betreft hoeven er bij een artikel van de test helemaal geen namen worden genoemd. Dat stadium kunnen we beter overslaan. De uitkomst is vele malen interessanter en mag wat mij betreft uitgebreid gepubliceerd worden.

Jan

Bas,

Ik geloof dat je me begrijpt! Overigens ben ik ook blij dat je je medewerking wil verlenen.

Wat mij betreft hoeven er bij een artikel van de test helemaal geen namen worden genoemd. Dat stadium kunnen we beter overslaan. De uitkomst is vele malen interessanter en mag wat mij betreft uitgebreid gepubliceerd worden.

Jan

Beste,

Nu nog iemand twee spelers regelen. Ideaal zal zijn twee Marantz CD-17's ofzo. Overigens is die modificatie niet voor niets, dus diegene moet het ook maar willen. Wanneer ik weer in de luxe ben twee identieke spelers op de zaak te hebben meld ik me. Waar we het doen maakt mij ook niet zovel uit.

Groeten,

Bas

Beste,

Stel je voor, je nemt twee versterkers die identiek zijn. Bij eentje draai je de loudness op, en de ander laat je neutraal. Je laat een machine steeds wisselen tussen beide amps. Hoeveel mensen zullen na 10 minuten nog in staat zijn te weten welke amp er speelt? Ik denk weinig. Je weet het op een gegeven moment niet meer.

Hoi Bas,

Dat verschil is z

Beste,

Hoi Bas,

Dat verschil is z

Voorwaarde is wel dat alleen Ik de klok heb ingebouwd en de speler onder handen heb genomen. Ik kan niet instaan voor de werzaamheden van andere partijen.

Dat vind ik juist perfect, want ik mag aannemen dat we dan zeker weten dat het goed is gebeurd en we optimaal het effect van de betere klok kunnen horen.

Voorwaarde is wel dat alleen Ik de klok heb ingebouwd en de speler onder handen heb genomen. Ik kan niet instaan voor de werzaamheden van andere partijen.

Dat vind ik juist perfect, want ik mag aannemen dat we dan zeker weten dat het goed is gebeurd en we optimaal het effect van de betere klok kunnen horen.

Nou ben benieuwd hoelang het duurt totdat we twee identieke spelers hebben.. :D

Groeten,

Bas

mensen verwachten (nee eissen bijna) dat je van alles doet, zonder dat ze zelf enig moeite doen. En daarom blijf ik ook bij mijn standpunt dat ik helemaal niets hoef te bewijzen, en dat ik zeker niet verplicht ben tot een dergelijke test.

Dat maak jij er nou weer van (en zoniet, dan zie ik graag een quote). Jij eist dat mensen je claim aannemen zonder objectief bewijs. Als ik zeg dat ik alleen een dbt accepteer als valide argument zeg ik niet dat je die moet uitvoeren.

Het zou toch voor een keer eens mooi zijn als mensen lezen wat er stond, niets minder maar zeker ook niets meer.

Blijf ik wel bij mijn standpunt dat ik niet geloof in blind testen, maar als ik andere plezier met een dergelijke test prima bij deze! ;)

Groeten,

Bas

Waarom niet? Dat lijkt mij juist de ultime test.

Groet,

Jacco

god god god.. Ik begin me nu echt ongeloofelijk kwaad te maken. Alsof ik expres iets zou doen om de boel te bedonderen. Wat een sfeer hier zeg.. Dan blijft er toch lekker iemand bij staan als ik die klok in bouw. Het enige wat ik wil voorkomen is dat er geknoei van anderen in komt (want dat is altijd het geval!) en dat de klok juist geimplementeerd wordt.

Ik heb het met jou ook echt gehad Erik met je gestook!!

Wat heb ik een enorme spijt dat ik ooit de audiofiele markt ben ingegaan. De mensen laten zich blijkbaar liever naaien door zogenaamde modificateurs die je speler vol stoppen met kurk voor 1000 euro. Ik heb nog nooit een vlieg bedonderd. Ik heb het steeds meer gehad.

Ik bouw zo'n tering speler wel om, hoef er verder zelf niet bij te zijn bij die luistersessie. Heb geen enkele behoefte iemand van jullie ook maar in het echt te ontmoeten, want ik kan niet voor mezelf instaan dat ik nog enigzins beleeft blijf.

Bas

Guest Hubertinus

Wie heeft zijn cd speler gemodificeerd met een Tentlabs klok X02 of X03 al dan niet met aparte voeding? Wat is de invloed van de Tentlabs klok op het geluid? Welke verschillen heb je waar genomen ten opzichte van de ongemodificeerde speler?

Dat was mijn vraag.

@Bas,

bestaan er ook cd spelers die van zichzelf al een goede klok hebben?

Als je het onderstaande ziet dan denkt deze fabrikant het goed voor elkaar te hebben.

The leading-edge digital-to-analog conversion section is based on the extraordinary AD1896 sample rate converter that feeds a AKM D/A converter based on a very stable clock oscillator.

The AKM S/PDIF transceiver receives the data from the transport and bufferizes them to eliminate any jitter. Then, data are both delivered to the sample rate converter and retransmitted to the S/PDIF digital output.

The output buffer/filter is based on high-speed lownoise op-amps and uses the best components in the filter section.

The huge power supply is based on six separate supply lines fed by a toroidal transformer, completed by the SMPS supply that gives power to the control section.

Dit was mijn 2e vraag.

Ik snap niet waarom een simpele vraag weer zoveel geruzie te weeg moet brengen.

Hubertinus

Tja, kennelijk is het erg moeilijk om grote ego's even op vakantie te sturen. Jammer want voor een serieuze test is kun je die echt missen al kiespijn.

;)

Niets Ego's Peter. Mijn Integeriteit wordt hier ter discussie gesteld, en dat neem ik zeer persoonlijk op!! En al die mensen die daar zo over denken zijn hier never nooit welkom!

Zoals ik al heb gezegd, ik hou me aan mijn belofte, Ik bouw die speler wel om en that's it!

Groeten,

Bas

Guest Hubertinus

Wat zijn jullie toch voor figuren?

Elke keer als ik die vraag aan Bas stel jagen jullie hem weg! Laat hem die vraag nou eens op zijn gemak beantwoorden!

Hubertinus

@Bas,

bestaan er ook cd spelers die van zichzelf al een goede klok hebben?

Als je het onderstaande ziet dan denkt deze fabrikant het goed voor elkaar te hebben.

The leading-edge digital-to-analog conversion section is based on the extraordinary AD1896 sample rate converter that feeds a AKM D/A converter based on a very stable clock oscillator.

The AKM S/PDIF transceiver receives the data from the transport and bufferizes them to eliminate any jitter. Then, data are both delivered to the sample rate converter and retransmitted to the S/PDIF digital output.

The output buffer/filter is based on high-speed lownoise op-amps and uses the best components in the filter section.

The huge power supply is based on six separate supply lines fed by a toroidal transformer, completed by the SMPS supply that gives power to the control section.

Dit was mijn 2e vraag.

Ik snap niet waarom een simpele vraag weer zoveel geruzie te weeg moet brengen.

Hubertinus

Beste Hubertinus,

Je ziet tegenwoordig steeds meer spelers met echt goede klokken. Arcam is daar een van met zijn digitaal boarden ontworpen door DCS (de rest is dan helaas wel bagger). daar doe ik ook niets aan. Goed = goed in mijn optiek.

Jou beschrijving moet over een DAC gaan. Wanneer de genoemde AD1896 in "master mode" is geschakeld is hij eigenlijk jitter imuum. Hij buffert eerst met een FIR buffer, en stuurt daarna op een hogere samplerate de data asynchroon herklokt naar de dac's. De Benchmark werkt nagenoeg net zo, en dat is wat zei "ultralock" noemen.

Uiteraard blijft de klok voor de AD1896 nog wel heel belangrijk, want dat is nu de masterklok.

Groeten,

Bas

Erik,

Je schijnt het niet door te hebben, het gaat hier niet over Bas of audiofielen belazeren met spoeltjes. Valt met erg van je tegen.

Daarentegen gaat het wel over een poging om een serieuze DBT op te zetten mbt tot jitter. Het heeft er alles van weg dat je idd serieus bent in een poging om dat te saboteren. Dat is Hear erg makkelijk en daarom ook erg goedkoop.

;)

:o

shit!, nee dat had ik idd niet door, :(

sorry , maar ik dacht echt dat jij kwaad werd om mijn postign over die spoeltjs . :D

ps; als ik ergens een voorstander van ben is het wel een DBT test ;)