Jump to content

Alarmsysteem

carl
 Share

Recommended Posts

Wat hebben jullie aan alarmsytemen om je apparatuur te beschermen?

Carl

Mijn speakers nemen ze zo maar niet mee.... Die staan twee verdiepingen hoog en wegen ruim 55 kg/st.

Bovendien waakt de hond van de buren.... :rolleyes:

Toch altijd een beetje bang voor diefstal. Ik heb twee keer bij een dure aankoop mijn verzekeringsbedrag verhoogd maar ja je krijgt natuurlijk gelijk de ellende dat ze de installatie op gelijke wijze afschrijven als een transistor radio.

Ik dacht eigenlijk aan iets wat fors begint te piepen als de installatie van zijn plaats gaat.

Carl

Toch altijd een beetje bang voor diefstal. Ik heb twee keer bij een dure aankoop mijn verzekeringsbedrag verhoogd maar ja je krijgt natuurlijk gelijk de ellende dat ze de installatie op gelijke wijze afschrijven als een transistor radio.

Ik dacht eigenlijk aan iets wat fors begint te piepen als de installatie van zijn plaats gaat.

Carl

Tsja. Zo is je geliefde bezit in enen een last. ;):D

Ik heb een jaar of twee terug mijn huis laten voorzien van brand- en bewegingsmelders (infrarood) die in verbinding staan met een meldkamer.

's Nachts het alarm erop, en dan met een iets rustiger gevoel slapen.

Ook tijdens vakanties het alarm aktief.

En bij mij geldt hetzelfde als bij Hans of Paul. Ze gaan niet zomaar op stap met de speakers of de voeding van mijn versterker.

Frank. :lol:

Ik denk dat als je mijn apparatuur probeert mee te nemen het niet alleen erg zwaar is maar als je het niet voorzichtig doet alles kapot maakt. Ik ga eens op zoek naar zo'n bewegingsmelder heb je suggesties voor een website?

Carl

Wat hebben jullie aan alarmsytemen om je apparatuur te beschermen?

Carl

Mijn speakers nemen ze zo maar niet mee.... Die staan twee verdiepingen hoog en wegen ruim 55 kg/st.

Bovendien waakt de hond van de buren.... :rolleyes:

Ik zeg maar zo: Dont mind the dog, beware the owner. <_<:ph34r:

Ik heb een FAI electronische alarminstallatie in mijn hele huis. Elke kamer heeft een bewegingssensor en elk raam is van een waarschuwingssticker voorzien. Alleen het laatste geeft al een heel rustig gevoel.

Ook bij mij geldt dat de speakers (sinds kort een paar Ushers CP-8872 van 98 kg per stuk) niet zo snel een prooi vormen.

Dat een dief mijn boxen mee neemt dat zal niet zo'n vaart lopen ,denk ik. :)

Wat mij dan meer zorgen baart is de randapparatuur of mijn lp/cd verzameling. :angry:

Gelukkig ben ik goed verzekerd en voorzien van........ :D

Nog veel meer platen en cd`tjes kopen. :D

Nog veel grotere en vooral loodzware versterkers aanschaffen. :D

En leg altijd wat papiergeld nonchalant in het zicht. ;)