Jump to content

andere bas

rienberends
 Share

Recommended Posts

Na een week Siltech i.pv. MIT de volgende , uiteraard persoonlijke , constatering: MIT geeft meer basgeluid. Bij Siltech hoor ik veel meer melodie in de bas. Ik hoor iemand spelen. Het geluid is ronder. Ik heb nog wel MIT TERM. 2 LS kabels. Overstappen op Siltech LS kabels lijkt me net iets te veel. Ze houden elkaar nu misschien in balans. Niet te agressief, niet te wollig.

Zal ik doen, maar voorlopig hou ik ze een jaar. Doe ik meestal omhet jaar andere kabels. Vind ik gewoon leuk. Heeft soms niet eens te maken met niet goed meer ,maar verandering van spijs doet eten (vaak eten voor de fabrikant) realiseer ik me ook wel .Rij ook niet jarenlang in dezelfde auto. VInd verschillende merken mooi Zo ook met Audio.

Na een week Siltech i.pv. MIT de volgende , uiteraard persoonlijke , constatering: MIT geeft meer basgeluid.

Dit is niet zo vreemd, aangezien er een spoel in die MIT-kabel is verwerkt. Spoelen zijn laag-doorlaat-filters, ofwel ze laten lage tonen door en hogere tonen (afhankelijk van de inductie van de spoel) houden ze tegen. Hierdoor is er meer laag t.o.v. het hoog, dus zou je dat best eens kunnen ervaren als meer laag in het algemeen...

Spoel(tje) zit er inderdaad wel in, maar parallel, dus alleen impedantiecorrectie..

Signaal zoekt de weg van de minste weerstand, door de speakerkabels zelf dus,

en wordt hierdoor denk ik niet aangetast...

Dit verklaard dus niet waarom de MIT meer laag geeft denk ik...

groet,

Sander

Ik meende dat die spoeltjes er in serie in zaten... Zijn er meerdere types of zo?

Na een week Siltech i.pv. MIT de volgende , uiteraard persoonlijke , constatering: MIT geeft meer basgeluid. Bij Siltech hoor ik veel meer melodie in de bas. Ik hoor iemand spelen. Het geluid is ronder. Ik heb nog wel MIT TERM. 2 LS kabels. Overstappen op Siltech LS kabels lijkt me net iets te veel. Ze houden elkaar nu misschien in balans. Niet te agressief, niet te wollig.

siltech interlinks bedoel je? inderdaad een mooi laag, ronder en vooral een zuiver en eerlijk geluid, zo zou ik siltech omschrijven. en schreeuwerig zoals door enkele wordt beaamd, nou dat hoor ik echt niet.

keb zelf de new york (2x), paris en london (2x) interlinks, geen spijt van gehad en ik kon ze voor relatief weinig geld kopen.

robin

Exact, Siltech geeft de boel eerlijk door. Wat minder klinkt, is ook minder opgenomen. Ik ben een ouwe lul als ik het heb over THE BEACHBOYS, maar die waren wel hun tijd ver vooruit wat betreft opnametechniek en HOLLAND of SUNFLOWER klinken super met Siltech. Met MIT natuurlijk ook goed,maar ik hoor nu meer..., nee niet meer maar andere details. Fantastisch toch?. Zullen we maar zeggen : Ieder zijn eigen kabel. Ben trouwens altijd jaloers als ik hoor /lees dat iemand zijn eigen kabels maakt. Lijkt me ontzettend kicken als je dan een lekker resultaat behaalt.

Exact, Siltech geeft de boel eerlijk door. Wat minder klinkt, is ook minder opgenomen. Ik ben een ouwe lul als ik het heb over THE BEACHBOYS, maar die waren wel hun tijd ver vooruit wat betreft opnametechniek en HOLLAND of SUNFLOWER klinken super met Siltech. Met MIT natuurlijk ook goed,maar ik hoor nu meer..., nee niet meer maar andere details. Fantastisch toch?. Zullen we maar zeggen : Ieder zijn eigen kabel. Ben trouwens altijd jaloers als ik hoor /lees dat iemand zijn eigen kabels maakt. Lijkt me ontzettend kicken als je dan een lekker resultaat behaalt.

Dat 'eigen kabels maken' moet je natuurlijk wel een beetje met een korreltje zout nemen, want je koopt een stuk kabel (van de rol bij de kabelboer/elektronicazaak) en een paar pluggen (soorten te over...) en die soldeer/klem je aan elkaar vast. Is weinig aan hoor. Wel een stuk goedkoper dan dure merkkabels kopen bij de audiodealer...

Ik meen toch dat er hier nog ergens een zelfbouwkabeltopic is geweest met een klinkend resultaat en dat was andere koek dan wat pluggen aan een stuk k.e.k. kabel solderen :blink::rolleyes:

Ik heb er 2 in gebruik, nog een aantal voor nog een stel forummers gemaakt en gisteren zag ik Ren

Ik meen toch dat er hier nog ergens een zelfbouwkabeltopic is geweest met een klinkend resultaat en dat was andere koek dan wat pluggen aan een stuk k.e.k. kabel solderen :blink::rolleyes:

Ik heb er 2 in gebruik, nog een aantal voor nog een stel forummers gemaakt en gisteren zag ik Ren

siltech blijft op afstand, als je een paar meer kabels gaat proberen zul je deze conclusie gaan intrekken. :D

Ik meen toch dat er hier nog ergens een zelfbouwkabeltopic is geweest met een klinkend resultaat en dat was andere koek dan wat pluggen aan een stuk k.e.k. kabel solderen :blink:  :rolleyes:

;) Heb verleden week van die "dikke CB-kabel" van Berkenhof & Drebes (oer-deutches koper :lol: ) gebruikt als (afgeschermede) netkabel voor een Supra Lo-Rad stekkerbakkie! :o Moet nog inspelen! :lol::lol:;)

Een goeie vriend van me is juwelier/ontwerper: hij trekt regelmatig wat zilver voor me; recht van de klomp/homp, any gauge you want... zilver klinkt lekker! (ruimtelijk en gedetailleerd).

Kan er iemand nog eens een linkie naar die befaamde Silverbullit plaatsen? Wil ik ook wel eens aan beginnen... :rolleyes:

Als je geen groot inkomen hebt dan is zelfbouw en vuilbakken brik

Exact, Siltech geeft  de boel eerlijk door. Wat minder klinkt, is ook minder opgenomen.  Ik ben een ouwe lul  als ik het heb over THE BEACHBOYS, maar die waren wel hun tijd ver vooruit wat betreft opnametechniek en HOLLAND of SUNFLOWER klinken super met Siltech. Met MIT natuurlijk ook goed,maar ik hoor nu meer..., nee niet meer maar  andere details. Fantastisch toch?. Zullen we maar zeggen : Ieder zijn eigen kabel. Ben trouwens altijd jaloers als ik hoor /lees dat iemand zijn eigen kabels maakt. Lijkt me ontzettend kicken als je dan een lekker resultaat behaalt.

siltech blijft op afstand, als je een paar meer kabels gaat proberen zul je deze conclusie gaan intrekken. :D

Ik ben ook vaak heel afstandelijk,dus SILTECH past wel bij mij. Maar als het van de winter weer koud wordt en ik wil warmte dichtbij, dan omarm ik de MITs weer.

Je moet eens op TNT kijken daar zijn indertijd Traparant kabels getest, hetzelfde principe als MIT. Hetzelfde geluidsbeeld want het laag wordt wat aangezet volgens de review. Overigens had ik dezelfde ervaring. Je houdt ervan of niet.

Carl