robx Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 het gerommel met cd tweaks is wel gerommel (groene vingers en zo) maar geen margewerk. kan Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 goedemorgen Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 het gerommel met cd tweaks is wel gerommel (groene vingers en zo) maar geen margewerk. kan Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 nou ze zien er redelijk gewoon uit hoor misschien ligt het er aan dat we (los van versie-verschil) dezelfde eindversterker hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Hallelua Prijs de groen geklodderde, ingevroren, gedemagnetiseerde, en af geschuinde CD Het is in mijn ogen net als geloven in een god, steeds zijn er weer mensen die zeggen ik heb het licht gezien en dan komt er zo`n wazig verhaal waarin ze vertellen hoe ze het ervaren. Maar is het gegeven dat sommige mensen wel verschillen horen bewijs? Nee want 9 van de 10x hebben ze die CD niet dubbel en dus niks om te vergelijken. Ik zelf heb wel een CD van Oleta Adams dubbel en daarmee heb ik een aantal van die tweaks zelf geprobeerd , 1 cd is gemerkt dus ik gebruik altijd de zefde om te tweaken. Eerst heb ik de CD in gevroren op het werk bij -30 graden, ook de Lumocolor groene stift geprobeerd en toen kwam ik bij een hifizaak waar ze cd`s demagnetiseerden toen ik vroeg of ze dat met mijn cd wilden doen om te proberen waren ze heel entousiast. Minder entousiast waren ze toen ik kwam vertellen dat ik er geen ruk verschil in kon ontdekken terwijl de zaak vol stond met klanten (ik zat zo achterin de zaak achter een bakkie koffie) waar me het hemd van het lijf gevraagd werd. Aangezien ik voor al die tweaks de zelfde CD heb gebruikt moet er door de som der tweaks toch een keer verschil te ontdekken zijn met de originele CD? Dit is echter niet het geval en ik heb hem aan verschillende mensen laten horen, en zelfs een keer een blindtest gedaan waarbij de CD speler en mijn Vrouw in de gang gezet werden en dan liet ze telkens het zelfde nummer horen al dan niet gewisseld van CD zonder dat wij het wisten. Mijn conclusie. Gelul voor gelovigen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 we'll see ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 Hallelua Prijs de groen geklodderde, ingevroren, gedemagnetiseerde, en af geschuinde CD Het is in mijn ogen net als geloven in een god, steeds zijn er weer mensen die zeggen ik heb het licht gezien en dan komt er zo`n wazig verhaal waarin ze vertellen hoe ze het ervaren. Maar is het gegeven dat sommige mensen wel verschillen horen bewijs? Nee want 9 van de 10x hebben ze die CD niet dubbel en dus niks om te vergelijken. Ik zelf heb wel een CD van Oleta Adams dubbel en daarmee heb ik een aantal van die tweaks zelf geprobeerd , 1 cd is gemerkt dus ik gebruik altijd de zefde om te tweaken. Eerst heb ik de CD in gevroren op het werk bij -30 graden, ook de Lumocolor groene stift geprobeerd en toen kwam ik bij een hifizaak waar ze cd`s demagnetiseerden toen ik vroeg of ze dat met mijn cd wilden doen om te proberen waren ze heel entousiast. Minder entousiast waren ze toen ik kwam vertellen dat ik er geen ruk verschil in kon ontdekken terwijl de zaak vol stond met klanten (ik zat zo achterin de zaak achter een bakkie koffie) waar me het hemd van het lijf gevraagd werd. Aangezien ik voor al die tweaks de zelfde CD heb gebruikt moet er door de som der tweaks toch een keer verschil te ontdekken zijn met de originele CD? Dit is echter niet het geval en ik heb hem aan verschillende mensen laten horen, en zelfs een keer een blindtest gedaan waarbij de CD speler en mijn Vrouw in de gang gezet werden en dan liet ze telkens het zelfde nummer horen al dan niet gewisseld van CD zonder dat wij het wisten. Mijn conclusie. Gelul voor gelovigen Marcel Vind je dat nu zo gek? God straft onmiddellijk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 ...waarbij de CD speler en mijn Vrouw in de gang gezet werden en dan liet ze telkens het zelfde nummer horen al dan niet gewisseld van CD zonder dat wij het wisten. Zeker weten? 't Zijn zoveel knopjes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Net als Alco's CDX heeft Naim ook al met de CD2 die ik thuis heb staan gebruik gemaakt van "licht absorberende" verf (of: niet of slecht licht reflecterende verf) op en rond de lade van de speler. Zie o.a. Naim cdx review The transport mechanism is elastomer-suspended in the drawer, the surfaces of which absorb light to optimize the optical system's performance. A magnetized puck of low mass and inertia clamps the disc to the transport spindle. It's easy to misplace, but don't lose it Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Naim neemt hier wel het al dan niet bestaande probleem van strooilicht serieus. Tuurlijk doen ze dat, ze verkopen n.l. ook graag meer van hun spelers aan gelovigen: "They listen! They really listen!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Wat is trouwens het probleem met strooilicht? Het enige wat ik me erbij kan voorstellen is dat het wel gezellig kan zijn, dat schijnsel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Misschien inmiddels een overbodige vraag, maar wat kost deze machine? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 Misschien inmiddels een overbodige vraag, maar wat kost deze machine? HK$ 4,600 Dat zijn Hongkong dollars. Importeur Benelux : Belgium, the Netherlands and Luxembourg: Hi-Fi-conseil-prestige www.hi-fi-conseil-prestige.com Mail: alainLuypaert@skynet.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Misschien inmiddels een overbodige vraag, maar wat kost deze machine? HK$ 4,600 Dat zijn Hongkong dollars. Importeur Benelux : Belgium, the Netherlands and Luxembourg: Hi-Fi-conseil-prestige www.hi-fi-conseil-prestige.com Mail: alainLuypaert@skynet.be ...in euri: 525,72 Mijn ervaring met tweaks is dat ze wel degelijk werken, maar dat het meer fine-tunen is van het geluidsbeeld. Een tweak mag iets kosten, maar 500euri? Zijn er geen andere tweaks met een vergelijkbare werking? 'de mat' van ArtSpeak bijvoorbeeld? De groene stift? Deze kosten een fractie van dit bedrag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Mijn ervaring met tweaks is dat ze wel degelijk werken, maar dat het meer fine-tunen is van het geluidsbeeld. Een tweak mag iets kosten, maar 500euri? Zijn er geen andere tweaks met een vergelijkbare werking? 'de mat' van ArtSpeak bijvoorbeeld? De groene stift? Deze kosten een fractie van dit bedrag... Er is een tweak die echt boven alles uisteekt: Gewoon de CD uit het doosje direct in de CD speler stoppen. Dan op play drukken en lekker ontspannen naar de muziek gaan luisteren. Heus het werkt, heb dit al meerdere keren uitgeprobeerd. Bij de meeste CD's (helaas niet met alle ) gaf het een fantastisch resultaat waar ik erg tevreden mee ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Mijn ervaring met tweaks is dat ze wel degelijk werken, maar dat het meer fine-tunen is van het geluidsbeeld. Een tweak mag iets kosten, maar 500euri? Zijn er geen andere tweaks met een vergelijkbare werking? 'de mat' van ArtSpeak bijvoorbeeld? De groene stift? Deze kosten een fractie van dit bedrag... Er is een tweak die echt boven alles uisteekt: Gewoon de CD uit het doosje direct in de CD speler stoppen. Dan op play drukken en lekker ontspannen naar de muziek gaan luisteren. Heus het werkt, heb dit al meerdere keren uitgeprobeerd. Bij de meeste CD's (helaas niet met alle ) gaf het een fantastisch resultaat waar ik erg tevreden mee ben. Sinds ik weer een draaitafel heb, draai ik CD's alleen nog als behang. De beste tweak ever is de aanschaf van een goede draaitafel: dat geeft pas ECHT rust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Hallelua Prijs de groen geklodderde, ingevroren, gedemagnetiseerde, en af geschuinde CD Het is in mijn ogen net als geloven in een god, steeds zijn er weer mensen die zeggen ik heb het licht gezien en dan komt er zo`n wazig verhaal waarin ze vertellen hoe ze het ervaren. Maar is het gegeven dat sommige mensen wel verschillen horen bewijs? Nee want 9 van de 10x hebben ze die CD niet dubbel en dus niks om te vergelijken. Ik zelf heb wel een CD van Oleta Adams dubbel en daarmee heb ik een aantal van die tweaks zelf geprobeerd , 1 cd is gemerkt dus ik gebruik altijd de zefde om te tweaken. Eerst heb ik de CD in gevroren op het werk bij -30 graden, ook de Lumocolor groene stift geprobeerd en toen kwam ik bij een hifizaak waar ze cd`s demagnetiseerden toen ik vroeg of ze dat met mijn cd wilden doen om te proberen waren ze heel entousiast. Minder entousiast waren ze toen ik kwam vertellen dat ik er geen ruk verschil in kon ontdekken terwijl de zaak vol stond met klanten (ik zat zo achterin de zaak achter een bakkie koffie) waar me het hemd van het lijf gevraagd werd. Aangezien ik voor al die tweaks de zelfde CD heb gebruikt moet er door de som der tweaks toch een keer verschil te ontdekken zijn met de originele CD? Dit is echter niet het geval en ik heb hem aan verschillende mensen laten horen, en zelfs een keer een blindtest gedaan waarbij de CD speler en mijn Vrouw in de gang gezet werden en dan liet ze telkens het zelfde nummer horen al dan niet gewisseld van CD zonder dat wij het wisten. Mijn conclusie. Gelul voor gelovigen Marcel Vind je dat nu zo gek? God straft onmiddellijk . Dat zal het vast zijn Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Mijn ervaring met tweaks is dat ze wel degelijk werken, maar dat het meer fine-tunen is van het geluidsbeeld. Een tweak mag iets kosten, maar 500euri? Zijn er geen andere tweaks met een vergelijkbare werking? 'de mat' van ArtSpeak bijvoorbeeld? De groene stift? Deze kosten een fractie van dit bedrag... Er is een tweak die echt boven alles uisteekt: Gewoon de CD uit het doosje direct in de CD speler stoppen. Dan op play drukken en lekker ontspannen naar de muziek gaan luisteren. Heus het werkt, heb dit al meerdere keren uitgeprobeerd. Bij de meeste CD's (helaas niet met alle ) gaf het een fantastisch resultaat waar ik erg tevreden mee ben. Sinds ik weer een draaitafel heb, draai ik CD's alleen nog als behang. De beste tweak ever is de aanschaf van een goede draaitafel: dat geeft pas ECHT rust. Daarin kan ik me helemaal vinden Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Sinds ik weer een draaitafel heb, draai ik CD's alleen nog als behang. De beste tweak ever is de aanschaf van een goede draaitafel: dat geeft pas ECHT rust. Digitaal opgenomen en gemasterd vinyl klinkt net zo digitaal als een cd. Wat dat betreft hoef je niet altijd terug te grijpen naar een draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Sinds ik weer een draaitafel heb, draai ik CD's alleen nog als behang. De beste tweak ever is de aanschaf van een goede draaitafel: dat geeft pas ECHT rust. Digitaal opgenomen en gemasterd vinyl klinkt net zo digitaal als een cd. Wat dat betreft hoef je niet altijd terug te grijpen naar een draaitafel. Jawel, want een draaitafel voegt nog wat (even? of was het nou oneven?) harmonische vervorming toe. Een cd-speler doet dat niet en klinkt dus wel anders. Plus dat gezellige haardvuurtje he, dat ontbreekt bij cd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 Sinds ik weer een draaitafel heb, draai ik CD's alleen nog als behang. De beste tweak ever is de aanschaf van een goede draaitafel: dat geeft pas ECHT rust. Digitaal opgenomen en gemasterd vinyl klinkt net zo digitaal als een cd. Wat dat betreft hoef je niet altijd terug te grijpen naar een draaitafel. Het word hoog tijd dat jij promoveert tot SENIORmember. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Sinds ik weer een draaitafel heb, draai ik CD's alleen nog als behang. De beste tweak ever is de aanschaf van een goede draaitafel: dat geeft pas ECHT rust. Digitaal opgenomen en gemasterd vinyl klinkt net zo digitaal als een cd. Wat dat betreft hoef je niet altijd terug te grijpen naar een draaitafel. Het word hoog tijd dat jij promoveert tot SENIORmember. Liever niet, klinkt zo oud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 augustus 2005 Author Report Share Posted 19 augustus 2005 Sinds ik weer een draaitafel heb, draai ik CD's alleen nog als behang. De beste tweak ever is de aanschaf van een goede draaitafel: dat geeft pas ECHT rust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 het gerommel met cd tweaks is wel gerommel (groene vingers en zo) maar geen margewerk. kan Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts