Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Beste Edwin, Je slaat de bal toch mis. Ik hou niet van overgeproduceerd, of overkill laag. Ik hou van laag zoals het moet zijn. De ML set zet hier duidelijk een voetje op de rem. Een kick drum is een kick, en slap op een lage E is een slap op een lage E. Krell laag is ook niet perfect. Ik wil gewoon dat het klinkt zoals het klinkt als ik zelfs speel. Tot dusver kunnen (in het laag) alleen Crown en Bryston dat. En om het nog erger te maken, ook in het midden-hoog vond ik dingen niet kloppen. Cello's klonken te dun oa. Het kan natuurlijk zijn dat de combinatie met mijn weergevers gewoon niet goed ging. Groeten, Bas Ha Bas Bij mij klonk de ML 331 echt geweldig thuis. Maar dan moet ik er wel bij zeggen, dat mijn kamer een bult in de 50 herz weergeeft. Dus dan is een beetje minder drive in het laag al een uitkomst. Overigens vind ik de ML erg mooi schoon klinken zoals een Klasse A versterker hoort te klinken. Ik weet wel dat jij niet van een overkill aan laag houdt. Maar laag zoals laag moet zijn, is afhankelijk van de set in combinatie met de luidsprekers en acoustiek. Ik ben er zovaak ingetrapt, dat ik mijn huis als referentiepunt ging zien, maar dat het in een andere ruimte weer totaal anders klonk. Zelfs warm klinkende sets, die dan weer compleet steriel en futloos klonken in een andere ruimte. Ik ben door al die verschillende luisterruimte's zo op de feiten gedrukt, dat ik me heel goed voor kan stellen, dat het laag of het totale geluidsbeeld bij een ander weer totaal anders kan klinken. Jij vond de Rotel RB1090 toch ook uitstekende eindversterker als het om drive in het laag ging? Als ik de RB1090 hoor of ergens lees, dan moet ik altijd aan jou denken, met dat jij er zo tevreden over was. Door jou enthousiasme destijds, raad ik soms andere mensen aan om toch maar even naar de Rotel RB1090 te luiteren. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Mark Levinson was vroeger overigens wel waanzinnig, maar sinds het bij Herman Karton zit loop ik er niet meer warm voor. De ML 331 tot de ML 336 zijn toch nog steeds waanzinnig mooi. Of het nou bij Herman Karton staat, maakt mij dan weer wat minder uit. Groeten Edwin Beste Edwim, Het ziet er waanzinnig mooi uit, zonder meer. Het is ook waanzinng mooi gebouwd. In mijn zoektocht heb ik 4 dagen van een ML NO335 mogen genieten, en dat was het toch niet. Het voornaamste is gewoon een gemis van laag drive, waardoor het geheel steriel overkwam. Groeten, Bas Dat gemis aan laag drive vind ik juist weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Beste, Wil ik er nog aan toevoegen dat de NO335 op hoge volumes begint te knijpen en dat ie bij mij in standby vloog na te lang luisteren op hoge volumes. Andere verstekers die zijn vergeleken zijn: Classe CAM350's Classe CA201 Tact SDA2175 Jungson AV-1000 Bryston 4BSST Bryston 7BSST Krell KSA-250 Groeten, Bas Beste Bas, Had je misschien toch een 333 of een 336 moeten uitproberen, die leveren flink meer vermogen (en drive) dan een 335. Een setje No. 33 lijkt me trouwens ook niet verkeerd. Wat vond jij trouwens van de CAM-350? Beste Paul, Ik was eigenlijk van plan eens elke amp exact te beschrijven in een review. En dat ga ik nog wel doen. Een korte impressie van de CAM-350's dan. Ik moet er wel bijzeggen dat de kans dat ik ze had genomen zoiezo klein was. De exemplaren die ik had staan verkeerde in uiterlijk slechte staat, en dat vond ik heel erg zonde. De CAM350's kunnen een machtig breed en diep geluid neerzetten wat me heel erg aansprak. Echter miste ik een klein stukje in het midlaag. daardoor miste ik soms wat vlees en body. Echter ze waren nooit fel of overanalytisch. Ze waren hel spannend om naar te luisteren. Dan gaan we weer naar het laag, het was niet het losse en massieve wat ik zocht. Wat ik nu heb is dat je geen woofers, of speakers meer hoort. De kick komt strak uit het midden en het laag is altijd los. Ik vond de goedkopere en lichtere Classe CA200 (ik noemde CA201 maar dat was niet correct!) eigenlijk beter. Dat is echt een zeldzaam goede amp. De latere CA201 schijnt toch weer minder te zijn, maar kan ik zelf niet bevestigen. Een ML NO336 was helaas buiten mij budget (<8000 euro) en ook niet voorhanden. Laten we wel voorop stellen dat de NO335 wel de mooiste en stoerste amp was die ik ooit heb gezien qua looks, al moet ik eerlijk zeggen dat de Chinese Jungson AV-1000 nog extremer gebouwd is qua kast. Hoe die cinezen het kunnen doen weet ik niet, maar 1 cm. dik staal voor bodem, achter en zijplaten is gewoon extreem ziek Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Beste Edwin, De Rotel RB-1090 is en blijft een geweldige amp. Nog steeds een van de beste bakken voor geld te koop. Waar ik eigenlijk naar op zoek was, was alles wat die amps hadden maar dan in meervoud. Het laag van de RB-1090 was ongekend. zo onder controle. Alleen wilde ik meer. En dan gewoon lomp gezegd meer geweld Het was nog te voorzichtig. Ik heb de RB-1090's overigens nooit weg gedaan omdat ik ontevreden was, maar ik had geld nodig om in mijn bedrijf te inversteren. Aangezien ik niet graag van een bank leen was het een mooie gelegenheid die te verkopen. Daarom heb ik gewoon een jaar zonder muziek gezeten. Een discman en een koptelefoon was alles wat ik had het beviel heel goed overigens Daarna heb ik heel erg hard gespaard om de set weer een beetje op te bouwen. Althans de versterking. Voortrap, loopwerk en dac etc. is wat ik voornamelijk zelf ga (om)bouwen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Plots herinner ik me deze: De Fransen hebben wel een enorme grootheidwaanzin als het om hun auto's gaat. Compensatiedrang? Denk dat dit toch wel het meest en langst geproduceerde Franse auto'tje is: Wat daarmee nu te compenseren is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Beste Edwin, De Rotel RB-1090 is en blijft een geweldige amp. Nog steeds een van de beste bakken voor geld te koop. Waar ik eigenlijk naar op zoek was, was alles wat die amps hadden maar dan in meervoud. Het laag van de RB-1090 was ongekend. zo onder controle. Alleen wilde ik meer. En dan gewoon lomp gezegd meer geweld Het was nog te voorzichtig. Ik heb de RB-1090's overigens nooit weg gedaan omdat ik ontevreden was, maar ik had geld nodig om in mijn bedrijf te inversteren. Aangezien ik niet graag van een bank leen was het een mooie gelegenheid die te verkopen. Daarom heb ik gewoon een jaar zonder muziek gezeten. Een discman en een koptelefoon was alles wat ik had het beviel heel goed overigens Daarna heb ik heel erg hard gespaard om de set weer een beetje op te bouwen. Althans de versterking. Voortrap, loopwerk en dac etc. is wat ik voornamelijk zelf ga (om)bouwen. Groeten, Bas De RB-1090 is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Een discman en een koptelefoon was alles wat ik had biggrin.gif het beviel heel goed overigens Zie je wel dat het alleen maar om de muziek gaat. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Beste Edwin, Ik heb intussen al zoveel gebouwd en gedaan. Helaas allemaal voor klanten. Er is nog zoveel wat op mijn site moet, maar helaas is daar helemaal geen tijd voor Wat ik wel kan zeggen is dat ik een enorm archief heb intussen, en wanneer de site dan uiteindelijk geupdate wordt zul je ook versteld staan... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Een discman en een koptelefoon was alles wat ik had biggrin.gif het beviel heel goed overigens Zie je wel dat het alleen maar om de muziek gaat. Edwin Beste Edwin, Maar daar ben ik heel nuchter in. Ik heb mijn set niet nodig om emotie in muziek te hebben. Een goede compositie klinkt overal waanzinnig. Wel is het zo, als de set ook nog eens mooie dingen doet dat de de kik dubbel zo groot kan zijn. Echter op mijn discman met koptelefoon (HD-600) heb ik geen last van akoetische problemen, en kan ik ongekend genieten. De reden waarom ik zo met audio bezig ben is gewoon omdat ik het leuk vind Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Beste Edwin, Ik heb intussen al zoveel gebouwd en gedaan. Helaas allemaal voor klanten. Er is nog zoveel wat op mijn site moet, maar helaas is daar helemaal geen tijd voor Wat ik wel kan zeggen is dat ik een enorm archief heb intussen, en wanneer de site dan uiteindelijk geupdate wordt zul je ook versteld staan... Groeten, Bas Ik ben benieuwd als de site geupdate is. Ik kijk altijd even op je site of weer er iets nieuws bijgekomen is, en ik mag graag kijken naar gemodificeerde binnenwerken. Vooral die grote hoeveelheden elko's op een print vind ik altijd kicken. Dus update hem maar gauw op, dan kunnen we weer even kijken met z'n allen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Die typische Franse sfeer die eraan hangt. Van: wij zijn beter, we hebben meer stijl en klasse. We onderscheiden ons. Het spijt me voor je maar dat is ook echt zo Alleen Italiaanse auto's zijn nog mooier en stijlvoller... en nog minder betrouwbaar robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Maar goed jij valt toch op spleetogen, is het niet? Nou en of Peter, er gaat niets boven een Aziatische vrouw. Nee, daar kunnen de westerse vrouwen niet aan tippen. . ik hou juist wel van een stevige hollandse meid met flinke.... en een lekkere ...... dat aziatische iele vind ik maar niks. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Ook zo'n merk wat veel te veel over het paard getild is. Dit is echt een versterker die psychische beter klinkt, dan dat deze daadwerkelijk doet.. in mijn oren klinkt dit beter als de meeste versterkers. in mijn oren niet. rotel wel de onbetwiste winnaar in prijs/kwaliteit!!! robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Overigens ziet de toekomst er somber voor je uit Mr. Snoek met de opkomst van kleine maar zo krachtige "digitale" versterkers Dat ligt er een beetje aan. Als een digitale versterker goed klinkt, dan sta ik er helemaal open voor. Zoals de Tact Milenium en de duurdere Sharp digitale versterker zijn werkelijk prachtige versterkers. Maar ze zijn alleen nog zo peperduur. Sony gebruikt in z'n meerkanaalsversterker al digitale versterkers. dan zie je 5 hele kleine versterktjes naast elkaar liggen met een klein koelprofiel. Ze zijn ook best nog wel krachtig, maar het geluidsbeeld is echt matig te noemen. In 2000 zou de ontwikkeling van de digitale verserker van de grond komen, maar nu 5 jaar later zijn ze nog niet veel verder gekomen op audiofiel gebied. Het zou een revolutie zijn op audiogebied, maar door de MP-3 ontwikkeling en surround ligt dat een beetje op z'n gat. De markt is kennelijk te kleine om digitale versterkers op audiofiel gebied door te zetten. Echte Klasse A is qua energieverbuik toch wel een behoorlijk kostenplaatje als je de versterker langere tijd aan hebt staan per dag. Maar een goede Klasse A verserker is op dit moment nog steeds onverslaanbaar als het om een vervormingsvrije weergave gaat. Als je dat specifieke schone geluidsbeeld gewend bent, dan doe je op dat gebied altijd een stap terug als je naar een Klasse AB versterker gaat. Dan ben je dat super-homogene geluidsbeeld ineens helemaal kwijt. Edwin 99% van de consumenten kiest voor gemakzucht en kwantiteit, laten wij nou die 1% zijn die vrijwel altijd voor kwaliteit kiezen robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 PS: Sony is niet gestopt met hun ES lijn. Echter is de nieuwe ES lij hoofdzakkelijk hometheatre gericht. De nieuwe lijn kent nog maar 3 ES producten. 2 AV versterkers en 1 Super Audio speler. Helaas geen ES Tuners meer. Geen ES geintegreerde versterkers meer. Geen ES minidisc meer. De ES lijn is op sterven na dood. ja de doorsnee consument kiest voor het midisetje, jammer jammer jammer. Was het nu nog maar 1989, niks geen surround maar nog wel prachtige es spullen robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Mark Levinson was vroeger overigens wel waanzinnig, maar sinds het bij Herman Karton zit loop ik er niet meer warm voor. De ML 331 tot de ML 336 zijn toch nog steeds waanzinnig mooi. Of het nou bij Herman Karton staat, maakt mij dan weer wat minder uit. Groeten Edwin Beste Edwim, Het ziet er waanzinnig mooi uit, zonder meer. Het is ook waanzinng mooi gebouwd. In mijn zoektocht heb ik 4 dagen van een ML NO335 mogen genieten, en dat was het toch niet. Het voornaamste is gewoon een gemis van laag drive, waardoor het geheel steriel overkwam. Groeten, Bas Dat gemis aan laag drive vind ik juist weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Doe mij deze maar (2x) Kijk, dit weegt werkelijk niks en klinkt ongelofelijk groots. Misschien moet je die ook eens proberen Bas. Je weet waar ze uit te halen zijn. Die kun je zelfs met de fiets afhalen Ik wacht nog ff op de vv die voor november op het programma staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 99% van de consumenten kiest voor gemakzucht en kwantiteit, laten wij nou die 1% zijn die vrijwel altijd voor kwaliteit kiezen sad.gif robin En aan die 1% verdienen ze helaas te weinig. De consument is helemaal gericht op MP-3,en van audiosets is al geen sprake meer, want ze spelen hun MP-3tjes af op hun PC, met meerkanaalsgeluidskaart. Dat is ook de reden dat mensen geen complete audiosets meer kopen, en daar hebben de audiowinkels behoorlijk veel last van. En zo werkt dat ook weer door in het ontwikkelen van nieuwe audiocomponenten.. Ik vind het wat dat betreft echt een wegwerpmaatschappij aan het worden. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Ik heb dat vooral als ik het merk Quad {kwot} zie. Op een bepaalde manier trekt Quad een bepaald slag mensen aan waar ik wat moeite mee heb. Bij het merk Naim heb ik dat ook een beetje, al is dat wel een stuk minder erg als bij Kwot. Vooral als ik een foto zie van een Quad 33 met die jaren 70 oranje kleuren in het front, en die oranje/witte keuzeschakelaars. Brrr Hebben jullie dat ook, dat een bepaald merk een vies bijsmaakje geeft? Of zoiets... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Beste Edwin, Ik heb intussen al zoveel gebouwd en gedaan. Helaas allemaal voor klanten. Er is nog zoveel wat op mijn site moet, maar helaas is daar helemaal geen tijd voor Wat ik wel kan zeggen is dat ik een enorm archief heb intussen, en wanneer de site dan uiteindelijk geupdate wordt zul je ook versteld staan... Groeten, Bas BAs, Misschien is het een ideetje om gebruik te maken van dit soort gallery software (freeware) http://gallery.menalto.com/modules.php?op=...News&file=index Kun je vrij gemakkelijk foto albums maken van modificaties, stukje tekst bij iedere foto, klaar. Natuurlijk als extra naast de normale site met product en bedrijfs info. Voorbeeld http://www.briangt.com/gallery/cdpro2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 ik denk dat je niet geloofd dat een draaitafel zo mooi klinkt, dat kan niet denk je dan unsure.gif , zo'n inferieur systeem t.o.v. van CD en zo mooi confused.gif, nee ik koop geen draaitafel, jammer edwin echt jammer. robin Ik heb wel mooie draaitafels gehoord, maar ik blijf toch bij het gemak van CD. En CD klinkt toch ook erg goed. Niets geen geknoei met platenwassen, naaldafstelling, gekras en gekraak, maar gewoon een altijd schoon geluidsbeeld van CD. Eigenlijk is het gewoon meer een 'gemakszuchtkwestie' bij mij. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Ik heb dat vooral als ik het merk Quad {kwot} zie. Op een bepaalde manier trekt Quad een bepaald slag mensen aan waar ik wat moeite mee heb. Bij het merk Naim heb ik dat ook een beetje, al is dat wel een stuk minder erg als bij Kwot. Vooral als ik een foto zie van een Quad 33 met die jaren 70 oranje kleuren in het front, en die oranje/witte keuzeschakelaars. Brrr Hebben jullie dat ook, dat een bepaald merk een vies bijsmaakje geeft? Of zoiets... Inderdaad Hans, de Tannoy Westminster is ook heel erg. Met een behoorlijke vieze bijsmaak. Daar hangt echt een oud Engels stoffig antiek sfeertje aan vast, met eigenaars die een pijp roken en een kopje pepermuntthee drinken.. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Die Tannoy kachels zien er idd niet uit. Gebruik ze dan als zodanig. Tegen de muur, houtblokken erin en aansteken Misschien komt er dan wel een realistisch geluid uit * *) Ik maak me weer erg populair geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Inderdaad, Sodejuu, de fik erin. Laat ze maar knisperen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Ik zou het me bijna voor kunnen stellen. Een kwot setje en daarmee een surroundset bouwen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts