Jump to content

Upgrade Black Cube

carl
 Share

Recommended Posts

Wie kan dit voor een a technisch iemand als ik vertalen en met name hoe ik te werk moet gaan.

"try experimenting wit de custom resistor slot (wat is dat) - needs no solder (dat kan ik nog wel) and is instantly reversible (makkelijk). I fitted some top of the line Vishays VH 102s (waar haal ik die top of the line en hoeveel kost dat) and my Cube SE (ik heb de normale versie) became an exercise in luxury (niets op tegen)

Carl

Wie kan dit voor een a technisch iemand als ik vertalen en met name hoe ik te werk moet gaan.

"try experimenting wit de custom resistor slot (wat is dat)

Volgens mij is dat een houder (slot) waarin je weerstanden kunt uitwisselen.

- needs no solder (dat kan ik nog wel) and is instantly reversible (makkelijk).

Dus niet solderen maar gewoon uitwisselbaar.

I fitted some top of the line Vishays VH 102s (waar haal ik die top of the line en hoeveel kost dat) and my Cube SE (ik heb de normale versie) became an exercise in luxury (niets op tegen)

Carl , er zijn verschillende soorten weerstanden ,koolweerstanden,draadgewondenweerstanden,metaalfilmweerstanden etc.

Wat niet wil zeggen dat het altijd beter geschikt is voor audio, want volgens mij hebben metaalfilmweerstanden een hogere inductie waarde en ook meer capaciteit.

Dus zal het best wel anders klinken , maar beter ?

MvG,

Haudio

Carl

:rolleyes:

Als ik het goed begrijp stel je de versterking in dmv een weerstand die je in een houdertje plaatst. Zoiets moet ook in de Supa die ik hier heb liggen.

Wat Haudio zegt is waar. Standaard werken ze met precizie metaalfilmweerstanden. Een Vishay weerstand heeft een andere opbouw en zal door de andere capaciteit en impedantie een andere klank kunnen geven. Ze staan iig hoger aangeschreven dan de standaard Philips en R-Ohm weerstanden die je veelvuldig tegen komt. Je zou het eens kunnen proberen. Kosten liggen meestal rond 1 euro per weerstand (een Philips of R-Ohm metaalfilm kost enkele centen)

Als je toch wil experimenteren, zou je bijv ook Dale weerstanden kunnen uitproberen. Deze hebben een bijzonde lage capaciteit en impedantie. Of Allen Bradley kan bijv ook. Je kunt zoveel :rolleyes::D;)

Nog ff terug naar modden. Er is veel mogelijk. Ik heb mijn Transrotor helemaal onderste boven gezet. Is ie beter geworden? Ja! Kun je nog beter? Ja, maar niet met dit ontwerp. Ik denk persoonlijk dat ik de grenzen van het mogelijke uit de schakeling gepeurd heb en nog zal een andere, betere phonotrap meer doen dan alle mods bij elkaar.

Is het wijs om aan de BC SE te gaan sleutelen? Tot een bepaalde hoogte wel, maar als je echt beter wil, zul je toch naar een andere phonotrap moeten ;)

Bedankt voor de antwoorden ! Ik zal toch op mijn bruto maandsalaris netto moeten wachten (volgend jaar werk ik 25 jaar bij mijn baas).

Carl (nog steeds a technisch)

"try experimenting wit de custom resistor slot (wat is dat) - needs no solder (dat kan ik nog wel) and is instantly reversible (makkelijk). I fitted some top of the line Vishays VH 102s (waar haal ik die top of the line en hoeveel kost dat) and my Cube SE (ik heb de normale versie) became an exercise in luxury (niets op tegen)

Carl

Hallo Carl,

Misschien dat een upgrade van voeding ook wat is. Zo maakt een a-technisch iemand van een normale BC een BC SE :D

Grtn mj