Jump to content

Signaal- en voedingssnoeren dicht bij elkaar

René N.
 Share

Recommended Posts

Mijn voedingssnoer (zilver) heb ik wel op haakjes gehangen en op die manier 8 cm van de signaalkabels (interlink is zwart, LS-kabel is grijs) af zitten.

Snoeren%20forum.jpg

Echter, bij de eindversterker komen ze toch weer erg dicht bij elkaar....

Snoeren%202%20forum.jpg

Zijn er regels met betrekking tot de afstanden? En kunnen interlinks en luidsprekersnoer wel tegen elkaar aanliggen?

(Het netsnoer is het type

• Members

Dus als ik het goed begrijp , moeten de snoeren zo kort mogelijk

zijn voor het beste resultaat , maar dan moeten ze weer zo ver

mogelijk uit elkaar.

Valt dat nog met elkaar te rijmen , of is dit nu dat zogenaamde

freaken...

Het lijkt me stug dat al die afgeschermde kabels elkaar zo beinvloeden

dat je geluid in elkaar stort , maar misschien kan ik weer wat leren...

Groet ,

Marco

Ik ben wel nieusgierig of er ook mensen zijn die de kabels eerst dicht tegen elkaar hadden liggen en daarna uit elkaar hebben gelegd, en of dat dan ook hoorbaar was. En er wel even van uitgaan, dat de voedingskabel afgeschermd is.

Wat ik nog kan doen is het voedingssnoer nog hoger hangen en het LS-snoer "open" leggen, dus niet langs de plint. Maar daarmee wordt het er niet mooier op.....

Ik heb sinds kort een nieuw meubel, in het oude meubel stonden alle apparaten gewoon op elkaar en met de kabels vlak langs elkaar. Tussen de oude en de nieuwe opstelling kon ik geen verschil ontdekken, wel tussen met en zonder afgeschermde kabels.

Marcel

Zoek je niet naar een probleem dat er niet is (wat hier wel meer gebeurt)?

Hangt er van af. Zoals gezegd leg het eens ver uit elkaar en als je dan verschil hoort maakt het uit, simpel zat.

Dat is toch de boel omdraaien? Bij mij werkt het meestal zo dat ik een probleem constateer en dan naar een oorzaak ga zoeken. Ik ga echt niet kijken of ik een probleem heb dat ik niet weet..

Of een netsnoer afgechermd is of niet maakt hier niet zoveel uit. De storing vanuit het netsnoer is elektromagnetisch en gaat dwars door de afscheming heen (van zowel netsnoer als interlink). Alleen ijzeren elektriciteitspijp biedt hiertegen voldoende afscherming.

;)

Ik heb juist deze

wellicht is zo'n detail op zich lastig te horen, maar als je voor de heel set snoeren goed uiteen houdt is het resultaat zeker beter.

dat pleit er voor in niet

Zoek je niet naar een probleem dat er niet is (wat hier wel meer gebeurt)?

Hangt er van af. Zoals gezegd leg het eens ver uit elkaar en als je dan verschil hoort maakt het uit, simpel zat.

Dat is toch de boel omdraaien? Bij mij werkt het meestal zo dat ik een probleem constateer en dan naar een oorzaak ga zoeken. Ik ga echt niet kijken of ik een probleem heb dat ik niet weet..

Ik zoek ook niet naar problemen, maar het blijkt dat zoveel zaken verbeteringen teweeg kunnen brengen of elkaar kunnen be

Dus als ik het goed begrijp , moeten de snoeren zo kort mogelijk

zijn voor het beste resultaat , maar dan moeten ze weer zo ver

mogelijk uit elkaar.

Valt dat nog met elkaar te rijmen , of is dit nu dat zogenaamde

freaken...

Het lijkt me stug dat al die afgeschermde kabels elkaar zo beinvloeden

dat je geluid in elkaar stort , maar misschien kan ik weer wat leren...

Groet ,

Marco

Ik heb niet gezegd dat ik het hoor, ik heb gezegd wat theoretisch het beste is.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar wil alleen waarschuwen voor het doorslaan in dit soort "tweaks". Dan ben je misschien nooit tevreden.

Helemaal mee eens. Ik ga wel dingen proberen, maar ik wordt wel kritischer over of het wel echt zo is of dat ik denk dat het er is.......

Ben er bijvoorbeeld nu weer achter, dat als ik de stoel

Nou mag ik het mis hebben...

In een "high end" studio liggen de kabels ook allemaal door elkaar. Natuurlijk worden hier wel kwalitatief goede kabels gebruikt met een goede afscherming maar dat alles bij elkaar komt toch uit op een goed klinkende cd die je thuis op je high-end set beluistert waarvan de kabels weer uit elkaar liggen. Dat is dan toch wel tegenstrijdig...

Dat je een 230 kabel zo veel mogelijk uit de buurt houdt kan ik wel begrijpen, dit veld is veel sterker maar wat betreft de rest van de kabels...

Als dit niet zo kloppen ben ik wel nieuwsgierig wat wel.

Groeten,

Jos