beunky Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Wellicht kom ik binnenkort in de gelukkige omstandigheid dat ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Heeft iemand een idee welke stands ik het beste zou kunnen gebruiken? Wat zijn goeie merken, waaraan moet een goeie stand voldoen, et cetera. Hoi Beunky, Atacama schijnt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Wat Sultankat zegt is ook mijn ervaring. Ik zou niet gaan voor de meestal goedkope(re) lichte, iele stands met dunne buisjes, zoasl de Atacama Nexus serie. De Atacama SE24 is dan een beter alternatief. De Partington stands zijn ook erg goed en mooi en nog betaalbaar. Daarbij zijn zelfs de boven- en onderplaat voorzien van een harslaag om zodoende elke vorm van resonantie tegen te gaan. (Ook zijn de spikes van bovenaf verstelbaar. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Ook niet onbelangrijk is een goed kontakt met de bovenplaat, probeer de box niet op spikes (in de bovenplaat dus) te zetten maar zet de speaker vast met bijvoorbeeld een flinke plak "buddies" of "blue tac" (verkrijgbaar in de kantoorboekhandel), wereld van verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Mijn favorieten zijn de luidspreker stands ASW! Verkijgbaar in de 2 maten (40 en 60 cm als ik me niet vergis). Kan zo niet een plaatje op 't www vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Dynaudio stand2 klik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Idd Atacama. Spectral schijnt ook wel leuke dingen te hebben. Partington Super Dreadnaugt (schrijf ik vast niet goed...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Spectral schijnt ook wel leuke dingen te hebben. Als 't uiterlijk een hoge prioriteit heeft.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Gewoon zelf ontwerpen en laten maken. Ik heb ook uren, dagen weken....gespendeerd aan het zoeken naar goede ondersteuning van mijn luidsprekers. De oplossing mag gezien worden, klik maar eens hier. Doe deze link middels knippen en plakken weergeven ( mijn server staat namelijk geen deeplinking toe ! ). De standaard is gemaakt van massieve ! profielen van staal. Je tilt je werkelijk een breuk als je ze verplaatst. Bijna 30 kg per stuk ! Resoneren, trillen , noem het maar op , met deze standaards heb ik nergens last van. Het materiaal incl stralen en coaten heeft me zo'n 150 euro's gekost. Vaak zie je van die standaards in de winkle staan die al omvallen als de deur van opengaat en de wind naar binnen komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Zoals de foto doet weergeven. Vooral muziek. Want daar draait het per slot van rekening toch om! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Tweede hands Target RB (rugblessure) zoeken. Ik heb ze tweede hands gekocht voor mijn dochters set. Schitterend om te zien en je hoeft je geen zorgen te maken dat ze omvallen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 oktober 2004 Author Report Share Posted 29 oktober 2004 Tweede hands Target RB (rugblessure) zoeken. Ik heb ze tweede hands gekocht voor mijn dochters set. Schitterend om te zien en je hoeft je geen zorgen te maken dat ze omvallen. Carl Ik heb vandaag ook Targets gezien, konden met zand gevuld worden, zagen er verder ook wel goed uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Dat opvullen met zand is vind ik eigenlijk maar zo'n je wilt wel maar kan niet oplossing. Gewoon massieve profielen gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 ja het moet ook nog tilbaar zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Waarom ? Eenmaal neergezet staat het toch op zijn plaats ! Ik heb nog nooit iemand gezien die met statief en luidspreker door de woonkamer of zo zit te rennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Waarom ?Eenmaal neergezet staat het toch op zijn plaats ! Ik heb nog nooit iemand gezien die met statief en luidspreker door de woonkamer of zo zit te rennen. Ik ken een handje vol mensen die als ze serieus gaan luisteren de speakers een aantal meters moeten verplaatsen.. Dus dat is nogal persoonsgebonden lijkt mij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Dynaudio stand2 klik Weet jij toevallig wat die dingen kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Mijn favorieten zijn de luidspreker stands ASW! Verkijgbaar in de 2 maten (40 en 60 cm als ik me niet vergis). Kan zo niet een plaatje op 't www vinden. Mijn favorieten, made by C J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Gewoon zelf ontwerpen en laten maken.Ik heb ook uren, dagen weken....gespendeerd aan het zoeken naar goede ondersteuning van mijn luidsprekers. De oplossing mag gezien worden, klik maar eens hier. Doe deze link middels knippen en plakken weergeven ( mijn server staat namelijk geen deeplinking toe ! ). De standaard is gemaakt van massieve ! profielen van staal. Je tilt je werkelijk een breuk als je ze verplaatst. Bijna 30 kg per stuk ! Resoneren, trillen , noem het maar op , met deze standaards heb ik nergens last van. Het materiaal incl stralen en coaten heeft me zo'n 150 euro's gekost. Vaak zie je van die standaards in de winkle staan die al omvallen als de deur van opengaat en de wind naar binnen komt. Sorry hoor, maar ik zie alleen een kwaaie kop in de linker bovenhoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Gewoon zelf ontwerpen en laten maken.Ik heb ook uren, dagen weken....gespendeerd aan het zoeken naar goede ondersteuning van mijn luidsprekers. De oplossing mag gezien worden, klik maar eens hier. Doe deze link middels knippen en plakken weergeven ( mijn server staat namelijk geen deeplinking toe ! ). De standaard is gemaakt van massieve ! profielen van staal. Je tilt je werkelijk een breuk als je ze verplaatst. Bijna 30 kg per stuk ! Resoneren, trillen , noem het maar op , met deze standaards heb ik nergens last van. Het materiaal incl stralen en coaten heeft me zo'n 150 euro's gekost. Vaak zie je van die standaards in de winkle staan die al omvallen als de deur van opengaat en de wind naar binnen komt. Sorry hoor, maar ik zie alleen een kwaaie kop in de linker bovenhoek. schijnt vaker te zijn voorgekomen op dit forum. Ik heb ook alleen maar een smiley, nou ja smiley....................he looks furious Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Hopelijk nu beter ! Klik maar eens hier. Middelste foto onderaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Dynaudio stand2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Waarom ?Eenmaal neergezet staat het toch op zijn plaats ! Ik heb nog nooit iemand gezien die met statief en luidspreker door de woonkamer of zo zit te rennen. Ik ken een handje vol mensen die als ze serieus gaan luisteren de speakers een aantal meters moeten verplaatsen.. Dus dat is nogal persoonsgebonden lijkt mij! Behoor je daar zelf ook bij gezien de opstelling op de avatar foto. Lijkt me zelf niet de meest ideale toch ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Waarom ?Eenmaal neergezet staat het toch op zijn plaats ! Ik heb nog nooit iemand gezien die met statief en luidspreker door de woonkamer of zo zit te rennen. Ik ken een handje vol mensen die als ze serieus gaan luisteren de speakers een aantal meters moeten verplaatsen.. Dus dat is nogal persoonsgebonden lijkt mij! Behoor je daar zelf ook bij gezien de opstelling op de avatar foto. Lijkt me zelf niet de meest ideale toch ? Nee hoor, ik hoef niet te schuiven. Maak je maar niet druk over mijn luidspreker opstelling, daar is niets mis mee. Maar ik heb dagelijks mensen in de winkel die voor serieus luisteren in stereo wel een speaker moeten verzetten. Kan toch als je kleinwonende bent en/of last hebt van een ernstige WAF thuis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Dynaudio stand2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts