Porcino Posted 25 september 2004 Report Share Posted 25 september 2004 Hallo allen, Heb nu 2 dagen een Emitter 1 te leen. Een beest (je) uit '91 maar met ruim 35 kg op de teller. Vind dit heel erg naar. Weet niet waar ik moet beginnen. Ben een beetje onder de indruk. Was hetzelfde gevoel als bij mijn draaitafel. De combinatie met de Transrotor en Musical Fidelity is schandalig goed. Een week of wat geleden een Mark L te logeren gehad maar dat was echt veel minder heftig. De vraag: Wat mag zo'n versterker nog kosten? Uiterlijk is 6/10 innerlijk in de staat van '91 dat wil zeggen, hij is niet opgewaardeerd... Iemand een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2004 Report Share Posted 25 september 2004 Heb hier een stereoplay uit 92 met testverslag van 6 amp waaronder de Emitter 1. Kostte toen 4000 Dm (4750 met relaisregelaar en remote). Tja, was wel de dikste amp in de test, maar men vond de T+A PA2000 (van 4500 DM) beter. De AVM Evolution A1 was evengoed kennelijk (2500 DM) Voeding 2 * 750 VA ringtrafo's en 200 mF capaciteit. Heel aardig. Koelprofielen zijn een beetje dun imo. De Messwerte 2*145 watt@8 ohm of 2*260 watt @ 4 ohm is netjes. DF beter dan 1000 onder de 2 Khz langzaam aflopend tot 300 daarboven. Maar 6/10? ik zou er max 500 euro voor neertellen (als alles werkt). nog een piepklein picje en ASR tegenwoordig? http://www.asraudio.de/asr.html (iets andere specs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 september 2004 Report Share Posted 25 september 2004 De ASR is werkelijk een pracht versterker. Ik denk echter niet dat je 'm voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 september 2004 Report Share Posted 26 september 2004 Maar uiterlijk 6/10 geeft me wel te denken. En dat voor zo'n Duits grondig produkt?? Hier een Emitter van 2 jaar en 1 maand voor 2290, lijkt me dan aantrekkelijker http://www.audio-markt-auktion.de/item.php?id=6849948147& Overigens als de nieuwprijs inderdaad 3500 is, dan zijn de Emitter wel mooi geprijsd, dit in tegenstelling tot veel top amps uit Amerika/nieuw Zeeland. Daar moet je tegenwoordig minimaal 6000 euro ofzo meebrengen voor een top model (en vaak flink meer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 september 2004 Report Share Posted 26 september 2004 Misschien is deze wat meer richting de versterker die Merijn op het oog heeft: http://www.audio-markt-auktion.de/item.php?id=8325041741& Maar idd, als de kast zo beschadigd is, dan zijn dat minpunten en moet ie minder kosten. BTW, dat produkt is op al die tijd niet echt veranderd. Vroeger kostte is DM4500 en nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 28 september 2004 Author Report Share Posted 28 september 2004 Nou ik heb hem gekocht. 400 euro voor betaald en een waslijst met trucs van schaefer zelf gekregen om hem op te kalefateren. Vooral het plexiglas is errug gekrast. Bovenop bijna matglas. Gewone commandant na het polijsten met watervast schuurpapier 2500 en polijstpoeder schijnt al heel acceptabel te zijn. Frontje is wonderlijk genoeg prima in orde... Waar ik het van moet betalen? ik heb GEEN idee, had al geen geld meer om deze maand te eten hahaha. Maar weer wat zwart bijklussen denk ik. Alsjeblieft geen verleidingen voor mij meer ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts