Geerdie Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Klopt, zag ik ook net. Helaas bracht dit geen verbetering. Ik heb dit al eerder gedaan met wat plaatjes, maar die kan ik zo snel niet terugvinden. En de plaatjes staan op m'n homepage. Zeker weten. Maakt het nog uit of je tiff-jes of jpg-jes stuurt? btw: Je bent er weer vroeg bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Zie de tips in mijn vorige post, ik zie nog steeds niets op jouw homepage Nu ben ik vroeg, vannacht om 1:00 ben ik aan het werk Tiff en jpg maakt niet uit, zolang in het bestand maar plaatje.tif of plaatje.jpg staat. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Al je foto's zouden 121x30 pixels zijn, da's wel erg klein zeg Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juni 2004 Author Report Share Posted 23 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Ik heb wel een kopietje van Windows commander, daar zit een mooi ftp proggie ingebouwd Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Nou kom ik m'n site ook niet meer op! T moet niet gekker worden bij Zonnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Nou kom ik m'n site ook niet meer op! T moet niet gekker worden bij Zonnet. Ik heb geen probleem met ftp hoor Waarschijnlijk door dat goede ftp programma Trouwens, je hebt toch geen 'site' Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Nee, heb ik ook niet. Maar ik heb goed nieuws! De pics staan erop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Nee, heb ik ook niet. Maar ik heb goed nieuws! De pics staan erop! Eindelijk Nu nog een flitser gebruiken, dan stoort dat halogeen-licht ook niet meer zo Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 juni 2004 Author Report Share Posted 24 juni 2004 Gisteravond heb ik de van de Medevoort 963 mogen vergelijken met een standaard. Dat is zo aangepakt: Eerst hebben we (eigenaar speler, Peter en ik) geluisterd naar de HK760. Dit om als referentie te dienen. Hierna is de standaard Philips aangesloten. Nou dit viel ons alledrie dus op hoe weinig beweging er in de muziek zat. T.o.v. de HK klinkt het alsof er een dik gordijn voorhangt. Alle diepte, uitklinken focusering en ruimte zijn weg. Een opmerking van Peter: waar is Frits Lambergen nou gebleven??? Wel valt op dat stemmen e.d. rustiger, en met minder schrpte klinken, maar of dit nu beter is is???? Toen de vM 963. Er was weer een ander geluid, veel beter dan de ongemodde, Frits was terug, evenals de diepte, focusering en uitklinken. Bovendien was er t.o.v. de HK een soort rust in de muziek ontstaan. Jammer was wel dat bij sommige muziekstukken dat scherpe randje zich nog net even liet horen. Volgens beide mede luisteraars is dit met hun Theta CD speler/Dac toch wel veel beter. Ook thuis gebruiken ze de 963 alleen voor SACD en film. Hun mening is dan ook dat je 963 achter blijft met de topspelers, al viel het gisteravond in hun oren erg mee. Je kon dit ook merken, daar vooral Peter geboeid zat te luisteren. Later hebben we nog even met de draaitafel gedraaid, en dan valt pas weer op dat met de 963 ook al is hij gemodificeerd iets minder muziek geproduceerd wordt. Op naar a.s. zondag naar de DAC's.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 juni 2004 Author Report Share Posted 24 juni 2004 Hans Nog interesse om een Philips DAC 960 te beluisteren? Zal vandaag of morgen van het binnenwerk een paar digi's maken. De beloofde foto's. De belichting was een beetje beroerd(halogeenlicht), maar ik heb er 't beste van gemaakt. Verzorgde layout. Er zijn slechtere elco's... Tis al meer als 12 jaar oud allemaal. En hier draait ut allemaal om...de TDA1541A. De volgende keer zal ik wat beter op de hoofdletters in de extensie letten. Ik denk dat er kwa opbouw best wat te verbeteren valt aan deze DAC, ik zie wel erg veel draden heen en weer lopen. Bovendien zijn die gebundeld wat m.i. ook niet best is. Maar ja, alleen het resutaat telt..... Ik wil hem graag horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Je hoort nog van me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Eindelijk jaja Nu nog een flitser gebruiken, dan stoort dat halogeen-licht ook niet meer zo Heb ik geprobeerd. Dat is helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ben het helemaal met je eens. Heb zelf een 963vM, die is best wel behoorlijk beter dan de standaard 963 was. Heb er een tijd lang als enige speler mee gedraaid omdat mijn Sony 779Es defect was. In eerste instantie was is best wel onder de indruk. Bepaalde cd's klinken op 963vM beste wel lekker. Het viel mij echter op dat ik steeds minder behoefte had om naar muziek te luisteren. De kick ontbrak, het klankbeeld was niet dynamisch genoeg etc Heb uiteindelijk mijn Sony 779ES door Sound Evolution laten repareren / modificeren omdat ik het toch wel jammer vond om 'm bij de vuilnisbak te zetten. Wat een verschil. Kick ass laag, drive, fantastische definitie en een enorm groot breed diep en hoog beeld. De 963vM is voor het geld prima, maar er is beter.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ben het helemaal met je eens. Heb zelf een 963vM, die is best wel behoorlijk beter dan de standaard 963 was. Heb er een tijd lang als enige speler mee gedraaid omdat mijn Sony 779Es defect was. In eerste instantie was is best wel onder de indruk. Bepaalde cd's klinken op 963vM beste wel lekker. Het viel mij echter op dat ik steeds minder behoefte had om naar muziek te luisteren. De kick ontbrak, het klankbeeld was niet dynamisch genoeg etcHeb uiteindelijk mijn Sony 779ES door Sound Evolution laten repareren / modificeren omdat ik het toch wel jammer vond om 'm bij de vuilnisbak te zetten. Wat een verschil. Kick ass laag, drive, fantastische definitie en een enorm groot breed diep en hoog beeld. De 963vM is voor het geld prima, maar er is beter.... Beste Terbak, Dank dat je onze naam even noemt Ik heb inmiddels een adres gevonden in de states waar de laser's nog te krijgen zijn. Ik bel je in de loop van voglende week even. En je hebt helemaal gelijk betreft "kick ass laag" Als mensen alleen al zien wat voor gigantische voeding (en trafo) er in de 779, 707 en XA7ES ziten dan begrijpen ze het.... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 juni 2004 Author Report Share Posted 26 juni 2004 Hoi Hans, Een DAC op zich is niet echt geluidbepalend. Het principe eigenlijk ook niet. Natuurlijk hoor je verschil tussen een multibitter en een bitstream dac, maar dat verschil is echt niet zo groot. Belangrijk is wel dat het concept goed is (klok, voeding e.d.) Nou zul je denken wat je al eerder dacht, nl dat alle DAC's gelijk klinken. In feite zit je daar niet eens zo mis mee. IMHO klinken de DAC's in het digitale gedeelte vrijwel hetzelfde. De specifieke klank van elke DAC ligt mijns inziens in de analoge trap en de voeding. Zodra je daar aan gaat werken, zul je eerder een klankverandering horen, dan als je in het digitale gedeelte gaat werken. Zo heb ik hier bijvoorbeeld 5 (vijf) DAC's staan. Helaas werkt er daar eentje (de elektuur DAC2000) niet van, maar de rest werkt echt prima. Ik heb een AVM DAC2 (door AVM zelf voorzien van een 24b/96kHz upsampler), een M-Audio Superdac (nog niet gemod, ook een 24b/96kHz upsampler) en 2 DDDAC's, die allebei non-oversampling zijn. En allemaal klinken ze anders, zelfs de 2 DDDAC's klinken echt verschillend. Ik wil best wel eens naar je toe komen zodat je zelf deze DACjes aan het werk kan horen. Dan weet je wat er speelt, want je set ken je zelf het beste. Op je vraag, kan een losse DAC de sound van de 963 opwaarderen, zeg ik volmondig JA. Ik ken de vM-mod niet, maar de standaard Flipstrapjes maken nu niet bepaald muziek, klinken schel en plat, zonder enige definitie en diepgang. Wellicht dat de vM-mod daar een hoop aan heeft veranderd, maar bij een mod ben je ook afhankelijk van de grollen van de modder (geen slijk). Ik beweer niet dat die slecht is (ik ken 'm zoals reeds gezegd niet), maar vM moet de trap al helemaal losgekoppeld hebben om de Flips-sound eruit te krijgen. Als dat gebeurd is zou dat prima zijn, maar ik waag het te betwijfelen. Morgen gaat het gebeuren....... Hopelijk met (nog) meer resultaat dan met de vM gemodde 963. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 Nou Hans, Ik denk dat je het luisteren en conclusies trekken vanmiddag op eigen kracht moet doen. Aan mij zul je niet veel hebben, enkel dat ik wat apparatuur bij me heb . Ik ben nu bijna doof na een feestje hier in de buurt. Mijn hemel wat speelde die band hard op de bruiloft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 En?? Hoe ging ut vandaag met de DAC's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 En??Hoe ging ut vandaag met de DAC's? Hans is sprakeloos Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts