PackardGoose Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Volgens mij wordt Nederland weer het lachertje van het toernooi:Altijd is het het beste team, met de beste tactiek,de beste spelers, zo de media... En het wordt nooit wat. Ook dit toernooi wordt weer een fiasco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Deze heren doen het in de eerste plaats voor de poen. Daar geloof ik helemaal niks van! Je gaat toch als jochie niet voetballen met de gedachte dat als je goed genoeg bent, je een hoop geld kan gaan verdienen? Want hoe groot is die kans nu helemaal? Nee, je begint in eerste instantie gewoon omdat je het leuk vindt! Net zoals coureurs als Schumacher en Montoya ooit begonnen zijn met karten omdat ze het leuk vonden. Zo is iedereen die sport daar ooit mee begonnen omdat ze het leuk vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Wat een gezeur weer van al die voetbalhaters.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Wat een gezeur weer van al die voetbalhaters.. Idd... Ze lijken wel jaloers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 14 juni 2004 Author Report Share Posted 14 juni 2004 Wat een gezeur weer van al die voetbalhaters.. Nee, die generalisering altijd is lekker?!?!? Die kam voelt niet zo fijn en dat scheren laat ook maar door mij doen! "Nederland heeft de komende weken weer 16 miljoen bondscoaches" Er wordt maar vanuit gegaan dat iedereen het leuk vind omdat ze het zelf leuk vinden, ik ga toch ook niet verkondigen dat iedereen een Quad en Musical Fidelity moet hebben? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Wat een gezeur weer van al die voetbalhaters.. Nee, die generalisering al altijd lekker... Die kam voelt niet zo lekker en dat scheren laat ook maar door mij doen! "Nederland heeft de komende weken weer 16 miljoen bondscoaches" Er wordt maar vanuit gegaan dat iedereen het leuk vind omdat ze het zelf leuk vinden, ik ga toch ook niet verkondigen dat iedereen een Quad en Musical Fidelity moet hebben? nando Of je het nou leuk vindt of niet, voetbal is nog altijd sport nummer 1 in Nederland, en niet marginaal, maar ook in veel andere landen. Maar wat heeft dat met Quad te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Zo is iedereen die sport daar ooit mee begonnen omdat ze het leuk vinden... Precies. Voetbal, of iedere sport, is meer dan die kleine top. Een paar weken terug ben ik naar de eerste wedstrijd van mijn 3-jarige neefje geweest. Dat was helemaal geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Zelf ben ik geen voetbal liefhebber of wat voor andere sport dan ook, vindt het leuk om af en toe naar motor races/e.d.te kijken maar alleen als ik er toevallig langs zap. Wat ik alleen niet snap is dat pro sport gesponserd wordt door de staat, een lening met weing rente om een stadion te bouwen etc. De overheid mag bedrijven niet steunen van Brussel maar waarom mogen ze dan wel sport steunen. Een voetbal vereninging is toch niet meer of minder dan een bedrijf. Even voor de duidelijkheid ik heb het dan niet over de plaatselijk voetbal vereniging maar over de grote clubs (AZ, Sparta Ajax etc). Ook ben ik niet tegen "Europa" ben zelf pro Europa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Ik ben ook van mening dat profclubs hun eigen broek op moeten houden, het loopt soms veel te veel uit de hand met die subsidies e.d. Maar ondanks die uitwassen kan ik toch wel genieten van sport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 14 juni 2004 Author Report Share Posted 14 juni 2004 Wat een gezeur weer van al die voetbalhaters.. Nee, die generalisering al altijd lekker... Die kam voelt niet zo lekker en dat scheren laat ook maar door mij doen! "Nederland heeft de komende weken weer 16 miljoen bondscoaches" Er wordt maar vanuit gegaan dat iedereen het leuk vind omdat ze het zelf leuk vinden, ik ga toch ook niet verkondigen dat iedereen een Quad en Musical Fidelity moet hebben? nando Of je het nou leuk vindt of niet, voetbal is nog altijd sport nummer 1 in Nederland, en niet marginaal, maar ook in veel andere landen. Maar wat heeft dat met Quad te maken? Lees dan mijn woorden nog eens. Ik zeg niet dat iedereen moet doen of hebben wat ik leuk vind, moeten anderen mij dat ook niet opdringen. Ik vind het sponsoren van voetbal ook volledig weggegooid geld want de clubs kunnen er een waardeloze boekhouding op nahouden omdat de staat/gemeente toch wel weer bij springt. Niet al te lang geleden heeft de burgemeester in Maastricht (als ik mij niet vergis) daar wat tegen gedaan... Het zijn ook mijn centen! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 De overheid steekt zo vaak geld in m.i. onzinnige zaken. Voetbalclubs ja, maar nog veeeeeel meer geld in stompzinnige projecten als de Hoge Snelheids Lijn en de Betuwelijn. Daar heeft bijna niemand om gevraagd. Files? Hopla, nog maar weer een weg aangelegd of nog maar weer een weg verbeed. En dan heb ik het hier nog niet eens over de JSF. Wat moeten wij nou met die straaljagers? Ook dat gebeurt allemaal van mijn en jullie centen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 En dan heb ik het hier nog niet eens over de JSF. Wat moeten wij nou met die straaljagers? Ook dat gebeurt allemaal van mijn en jullie centen. Dus moet ik alles maar slikken? Lijkt me niet. Ik maak mijn keuze bij verkiezingen maar blijf natuurlijk wel kijken wat er gedaan wordt door de politici, zou een mooie boel worden als we daar mee op zouden houden. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 En dan heb ik het hier nog niet eens over de JSF. Wat moeten wij nou met die straaljagers? Ook dat gebeurt allemaal van mijn en jullie centen. Dus moet ik alles maar slikken? Lijkt me niet. Ik maak mijn keuze bij verkiezingen maar blijf natuurlijk wel kijken wat er gedaan wordt door de politici, zou een mooie boel worden als we daar mee op zouden houden. nando Ik zeg niet dat je alles maar moet slikken. Ik geef alleen aan dat er naar mijn mening wel meer overheidsgeld wordt besteed aan zaken die zinloos zijn. Ook ik maak mijn keuze bij de verkiezingen. Verder steun ik bepaalde organisaties (op gebied van milieu en dierenwelzijn, tegen bio-industrie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 De overheid mag bedrijven niet steunen van Brussel maar waarom mogen ze dan wel sport steunen. . Even voor de duidelijkheid ik heb het dan niet over de plaatselijk voetbal vereniging maar over de grote clubs (AZ, Sparta Ajax etc). Kijk , daarom zijn de energiebedrijven nu halsoverkop geprivatiseerd! S-M. p.s. AZ & Sparta zijn geen grote clubs cq. zullen dat ook nimmer worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 De overheid steekt zo vaak geld in m.i. onzinnige zaken. Voetbalclubs ja, maar nog veeeeeel meer geld in stompzinnige projecten als de Hoge Snelheids Lijn en de Betuwelijn. Daar heeft bijna niemand om gevraagd. Files? Hopla, nog maar weer een weg aangelegd of nog maar weer een weg verbeed. En dan heb ik het hier nog niet eens over de JSF. Wat moeten wij nou met die straaljagers? Ook dat gebeurt allemaal van mijn en jullie centen. Je vergeet het koningshuis... Kost ook iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 De overheid steekt zo vaak geld in m.i. onzinnige zaken. Voetbalclubs ja, maar nog veeeeeel meer geld in stompzinnige projecten als de Hoge Snelheids Lijn en de Betuwelijn. Daar heeft bijna niemand om gevraagd. Files? Hopla, nog maar weer een weg aangelegd of nog maar weer een weg verbeed. En dan heb ik het hier nog niet eens over de JSF. Wat moeten wij nou met die straaljagers? Ook dat gebeurt allemaal van mijn en jullie centen. Je vergeet het koningshuis... Kost ook iets van €70 miljoen per jaar, maar daar schijnt bijna niemand zich echt druk om te maken. Meer dan 80% is nog altijd pro-koningshuis... Belachelijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Zijn we weer in deze discussie beland? Leuk. Files moeten we zelf maar oplossen!!! Er zijn gewoon teveel autorijders over te grote afstanden. Berdrijf x uit nijmegen werkt in rotterdam en y uit rotterdam werkt in nijmegen. Ga dat maar eens oplossen! Daar zit 't probleem. Niet in 't asfalt. Ben benieuwd hoeveel de gemiddelde nederlander afreist om op z'n werk te komen. Nu ik toch bezig ben: De gemiddelde nederlander spreekt over rechten, en dief van eigen portomonnee. Terwijl hij opdat moment de staatskas leeg plukt. Maar hij klaagt wel over hoge belastingen. Ik neem aan dat ik hier geen voorbeelden bij hoef te geven. We dwalen wel erg af. Hier nog een ek mopje Wat is het verschil tussen een Nederlandse penalty en Duits bier?duits bier gaat er altijd in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 En dan heb ik het hier nog niet eens over de JSF. Wat moeten wij nou met die straaljagers? Ook dat gebeurt allemaal van mijn en jullie centen. Dus moet ik alles maar slikken? Lijkt me niet. Ik maak mijn keuze bij verkiezingen maar blijf natuurlijk wel kijken wat er gedaan wordt door de politici, zou een mooie boel worden als we daar mee op zouden houden. nando Ik zeg niet dat je alles maar moet slikken. Ik geef alleen aan dat er naar mijn mening wel meer overheidsgeld wordt besteed aan zaken die zinloos zijn. Ook ik maak mijn keuze bij de verkiezingen. Verder steun ik bepaalde organisaties (op gebied van milieu en dierenwelzijn, tegen bio-industrie). Oke dat er geld verkwanseld wordt ben ik met je eens, volledig. Maar waaraan is nog wel een keuze (liefst helemaal niet natuurlijk). Voetbal clubs hebben sponsors en leden. Vervolgens moet ook nog de overheid er geld in stoppen. Als er een nieuwe weg gemaakt moet worden zal daar niet een sponsor voor gevonden worden. Of er geld wordt verspild is natuurlijk ook een kwestie van perspectief. Het nut overigens van JSF vliegtuigen zie ik nog wel in. We hadden in Bosni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 De overheid steekt zo vaak geld in m.i. onzinnige zaken. Voetbalclubs ja, maar nog veeeeeel meer geld in stompzinnige projecten als de Hoge Snelheids Lijn en de Betuwelijn. Daar heeft bijna niemand om gevraagd. Files? Hopla, nog maar weer een weg aangelegd of nog maar weer een weg verbeed. En dan heb ik het hier nog niet eens over de JSF. Wat moeten wij nou met die straaljagers? Ook dat gebeurt allemaal van mijn en jullie centen. Je vergeet het koningshuis... Kost ook iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Zijn we weer in deze discussie beland?Leuk. Files moeten we zelf maar oplossen!!! Er zijn gewoon teveel autorijders over te grote afstanden. Berdrijf x uit nijmegen werkt in rotterdam en y uit rotterdam werkt in nijmegen. Ga dat maar eens oplossen! Daar zit 't probleem. Niet in 't asfalt. Ben benieuwd hoeveel de gemiddelde nederlander afreist om op z'n werk te komen. Nu ik toch bezig ben: De gemiddelde nederlander spreekt over rechten, en dief van eigen portomonnee. Terwijl hij opdat moment de staatskas leeg plukt. Maar hij klaagt wel over hoge belastingen. Ik neem aan dat ik hier geen voorbeelden bij hoef te geven. We dwalen wel erg af. Hier nog een ek mopje Wat is het verschil tussen een Nederlandse penalty en Duits bier?duits bier gaat er altijd in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Het nut overigens van JSF vliegtuigen zie ik nog wel in. We hadden in Bosni Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 C JEnige uitleg is m.i. toch gewenst dus, laten we even door dwalen. seoman Berdrijf x uit nijmegen werkt in rotterdam en y uit rotterdam werkt in nijmegen. Ga dat maar eens oplossen! Daar zit 't probleem. Niet in 't asfalt. Ben benieuwd hoeveel de gemiddelde nederlander afreist om op z'n werk te komen. C JEnige uitleg is m.i. toch gewenst dus, laten we even door dwalen. Ja, ach waarom ook niet want als je niet van voetbal houd ben je snel klaar. Er zijn er immers niet zo heel veel waarmee je je smart kan delen. seomanBerdrijf x uit nijmegen werkt in rotterdam en y uit rotterdam werkt in nijmegen. Ga dat maar eens oplossen! Daar zit 't probleem. Niet in 't asfalt. Ben benieuwd hoeveel de gemiddelde nederlander afreist om op z'n werk te komen. Hmmm Ik reis elke week zo'n 120 km om op mijn 2e slaapplaats te komen omdat mijn werk daar in de buurt ligt. Nu heb ik dat gedaan omdat ik dichtbij huis geen baan kon vinden ("Leraren tekort? Vertel me waar en ik spring erin" zei ik destijds). Ik denk dat er wel meer mensen met vergelijkbare problemen zitten. Wat wil je dan liever een werkeloze ww trekker of iemand die wat verder reist om te werken. Verhuizen was overigens geen optie omdat huizen hier niet te betalen of te vinden zijn en met een tijdelijk contract je niets kan kopen. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 Het nut overigens van JSF vliegtuigen zie ik nog wel in. We hadden in Bosni Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Ok hier wat voorbeelden van de inhaligheid van de nederlander. Een potlood of ventiel declareren. Dat zijn toch echt uitgaven die je als verdienende werknemer gewoon kunt betalen. Maar ieder bedrag dat op de een of andere manier uit de staatskas gehaald kan worden, wordt gejat onder het motto "anders ben ik dief van mijn eigen portomonnnee". Aanspraak maken op AOW terwijl je 't niet nodig hebt. Neem bv hare majesteit de konigin. Geeft het vervolgens aan goede doelen. Zij is niet de enige! Ja ze heeft er recht op. Maar niet nodig!!!! De collectieve instanties als pensioen en ziekeverzekering zijn niet gemaakt voor individuele verijking maar voor lasten versprijding. Als iedereen dit als spaarspotje gaat zien is het geen wonder dat die kosten steeds hoger worden. Taxi kosten declaren via de ziekte van een ander. Slim maar wie betaald de rekening? Bedrijven die schaamteloos de rekening verhogen als het om overheids projekten gaat. En dan bedoel ik niet de bouwfraude!!! Nee gewoon een simpele reparatie of instalatie van 't een of ander. Uitzendbureaus die hun vacatures afschermen waardoor werkelozen geen baan kunnen vinden. ''t is toch wel vreemd dat een regering die zo graag van z'n werkelozen afwil niet eerst de marktwerking van de vacatures uitschakeld. Ik pleit (ik ben werkeloos) voor regionale vacature lijsten die kompleet zijn. Dus alle vacatures. Het CWI heeft maar een fractie van alle vacatures. De vacatures buiten die regio moeten onzichtbaar zijn dit om het file probleem een handje te helpen. 't is wel weer genoeg dacht ik zo Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 De vacatures buiten die regio moeten onzichtbaar zijn dit om het file probleem een handje te helpen. ... Groeten Simon Nou alsjeblieft niet want wat als je bereid bent te verhuizen zoals ik? Maakt mij het uit waar ik werk als ik maar een betaalbaar huis kan vinden. Ik ben het eens dat het een ramp is om vacatures te vinden. Je zoekt je een ongeluk in verschillende kranten en sites. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts