Robbert Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Kan iemand mij vertellen hoe goed of slecht deze kabel nu is? Lees in vele bladen lovende kritieken over deze kabel (net zoals over de v.d. hul 102 interlink), maar in o.a. het andere hifi forum wordt deze kabel volkomen de grond in geboord. Leek mij qua prijs wel interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Kan iemand mij vertellen hoe goed of slecht deze kabel nu is? Lees in vele bladen lovende kritieken over deze kabel (net zoals over de v.d. hul 102 interlink), maar in o.a. het andere hifi forum wordt deze kabel volkomen de grond in geboord.Leek mij qua prijs wel interessant. Goed of slecht is hier niet aan de orde. Dat is gewoon een kwestie van smaak. Een veelgelezen tip op dit forum: ga zelf eens luisteren bij je hifiboer of probeer een setje te lenen van hem. Vooral dat laatste is belangrijk, de kabel moet per slot van rekening passen in je set. Met vriendelijke groeten, manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Zoek ff op dit forum. Er is nl al heel veel over gezegd. 't Was een zeer populaire kabel, maar nu niet meer. (P.S.: Zet de "Zoek in Bericht" ff op "alle datums") BTW: 37 topics gevonden met de zoekterm "CS-122" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Hij kreeg tot voor een jaar of 2 a 3 geleden nog de maximale 5 sterren in What-HiFi, en nu nog maar 3 (als ik me niet vergis) Ik heb 'm zelf ook nog, maar vind 't persoonlijk geen geweldige kabel. (zacht uitgedrukt) De CS122 klinkt me niet open genoeg, het laag is te rommelig en 't hoog de soft. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 4 maart 2004 Author Report Share Posted 4 maart 2004 Merkwaardig dat een kabel zoveel minder kan worden. Erg vreemd van de producent. Hoe zit het dan met de Kimber 8pr? Zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Is Kimber niet scherp en fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Merkwaardig dat een kabel zoveel minder kan worden. Erg vreemd van de producent. Van den Hul kan er weinig aan doen, wij als de consument moeten het kopen. En verder ik heb zelf ook een Van de Hul CS-122, maar vind het ook niks. Zelfde reden als van Alco. Gebruik nu een enkele UTP kabel en die vind ik tot op heden nog erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Jaaaa, lekker veel weerstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Merkwaardig dat een kabel zoveel minder kan worden. Erg vreemd van de producent. Hoe zit het dan met de Kimber 8pr? Zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Is Kimber niet scherp en fel? Nee niet vreemd....we zijn verwend aan de kabel is niks verandert dus dat is het probleem niet. We zijn allemaal [ik heb hem ook gehad] verwend...zodra gewenning voor het geluid optreed....gaan we een oplossing zoeken. Meestal eindig je dan met een peperdure cdspeler enz en natuurlijk een mooie blauwe Siltech kabel in je woonkamer. En rara ineens is de cs-122 geen ruk meer aan gek heh MVG muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Merkwaardig dat een kabel zoveel minder kan worden. Erg vreemd van de producent. Van den Hul kan er weinig aan doen, wij als de consument moeten het kopen. En verder ik heb zelf ook een Van de Hul CS-122, maar vind het ook niks. Zelfde reden als van Alco. Gebruik nu een enkele UTP kabel en die vind ik tot op heden nog erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Merkwaardig dat een kabel zoveel minder kan worden. Erg vreemd van de producent. Hoe zit het dan met de Kimber 8pr? Zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Is Kimber niet scherp en fel? hee robbert ben jij een papagaai geweest in je vorige leven?. als je een pak melk koopt denk je er dan ook 2 maanden over?> Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 ik gebruik op het moment een paar startkabels (15mm2) ja, weet je , mijn esl starten slecht , maar als ze eenmaal lopen ~!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 ik gebruik op het moment een paar startkabels (15mm2) ja, weet je , mijn esl starten slecht , maar als ze eenmaal lopen ~!!!!! Nou das wel erg overkill... Dacht dat jij alles boven de 3mm2 onzin vond... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Hoe zit het dan met de Kimber 8pr? Zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Is Kimber niet scherp en fel? Kijk, now we're talking. Kimber klinkt beter, niet scherp en/of fel, maar 't laat meer horen. Dus als een CD fel/scherp is opgenomen, dan klinkt 't met de Kimber kabel eerder fel of schel dan met de CS122. Maar wat de een zal omschrijven als 'scherp' of 'fel', zal een ander wellicht omschrijven als 'helder' en 'sprankelend' Het goedkopere broertje van de CS122, de 'Clearwater' vind ik persoonlijk beter dan de CS122, (opener, strakker maar iets minder diep laag, meer detail), maar... de Clearwater kan in de onjuiste combinatie wel behoorlijk fel klinken. Ik heb de volgende kabels nog in huis liggen: 2 x 2,5 meter CS122 (rond 13,- euro p.m.) 2 x 5 meter Clearwater (rond 5,50 euro p.m.) 2 x 2,5 meter Transparent 'the wave' (rond 30,- euro p.m) De verschillen zijn opvallend. De Clearwater en de CS122 zijn echt makkelijk blindelings (jawel, Erik ) te onderscheiden. De Transparent klinkt al ietsie beter, maar ook nog te soft, en niet open genoeg, met name voor die prijs. En dan heb ik nog de goedkoopte kabel, die ik nu al tijden aan m'n versterker heb hangen, namelijk de Rinsma 'homebrew' t.w.v 4,50 euro per meter. Die ziet er uit als dun schemerlampsnoer, maar blijkt nog 't best te klinken in mijn situatie. ps: een hele goede kabel, voor weinig geld (ook 4,50 p.m.) vind ik persoonlijk de Cable Talk 3.1 ! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 4 maart 2004 Report Share Posted 4 maart 2004 Merkwaardig dat een kabel zoveel minder kan worden. Erg vreemd van de producent. Van den Hul kan er weinig aan doen, wij als de consument moeten het kopen. En verder ik heb zelf ook een Van de Hul CS-122, maar vind het ook niks. Zelfde reden als van Alco. Gebruik nu een enkele UTP kabel en die vind ik tot op heden nog erg goed. Ja, lach maar. Maar mijn utp'tje doet het echt veel beter dan een CS-122. Er komt nog wel een keer een echte fatsoenlijke luidsprekerkabel, maar nu vind ik het nog niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 4 maart 2004 Author Report Share Posted 4 maart 2004 Nu hier toch meerdere merken kabels worden genoemd: ik zag een Monster M1.4s biwire voor 30,- per meter en de Monster Z2 reference voor 20,- de meter. Nieuwe kabels. Wat mag je van deze kabels verwachten? Staat Monster niet bekend om zijn zompig geluid en veel te zware bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 voor het geld kun je, je er geen bult aan vallen [tip:houd je speakerkabel zo kort mogenlijk] Dit komt tengoede van je kwaliteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 ik ben geen fan van de goedkopere monster serie. als je hem dan toch beluistert: let vooral erop of het laag niet te wollig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 en WEER ben ik het met karma eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 maart 2004 Report Share Posted 5 maart 2004 Merkwaardig dat een kabel zoveel minder kan worden. Erg vreemd van de producent. Hoe zit het dan met de Kimber 8pr? Zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Is Kimber niet scherp en fel? Nee niet vreemd....we zijn verwend aan de kabel is niks verandert dus dat is het probleem niet. We zijn allemaal [ik heb hem ook gehad] verwend...zodra gewenning voor het geluid optreed....gaan we een oplossing zoeken. Meestal eindig je dan met een peperdure cdspeler enz en natuurlijk een mooie blauwe Siltech kabel in je woonkamer. En rara ineens is de cs-122 geen ruk meer aan gek heh MVG muziekfreak en zo is het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 6 maart 2004 Author Report Share Posted 6 maart 2004 Ben op dit moment een Kimber 8 pr aan het beluisteren. Het is nog te kort om er veel van te zeggen, maar gisteravond klonk het gewoon erg goed. Geen schelle stemmen; goed laag zonder wolligheid. Lijkt mij een erg goede kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts