Paul Jenner Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Het is zeker een leuk project, waarbij ik moet aantekenen dat ik blij ben dat ik die betonmolen niet hoef te bedienen in mijn keukentje Erik, je hebt gelijk dat filtering faseverschuivingen tot gevolg heeft. Vergeet echter niet dat units zelf ook ernstige faseverschuivingen te zien geven. Vooral wanneer ze gebruikt worden in het gebied waar ze eigenlijk niet zo goed voor geschikt zijn. Zoals een 30 cm woofer bijvoorbeeld die tot 2 kHz moet weergeven ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Het is zeker een leuk project, waarbij ik moet aantekenen dat ik blij ben dat ik die betonmolen niet hoef te bedienen in mijn keukentje Dat is nog tot daaraan toe, maar als je aan het plukken van al die kippen denkt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 zo, weer een avondje geknutseld. ik heb nu twee buitenkisten klaar en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Beste Eric, Denk wel dat het er heel mooi uit gaat zien. De kastvorm lijkt erg op de Nautilus serie. Fraai zou zijn als dat mogelijk is om de woofer in te vrezen zodat deze strak is met het frontpaneel. Ik ben zeer benieuwd. Spannend!!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 erik, hoe ga je dat doen met die woofergaten? met veel interesse volg ik dit onderwerp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 er komt g Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 Beste Eric, Denk wel dat het er heel mooi uit gaat zien. De kastvorm lijkt erg op de Nautilus serie. Fraai zou zijn als dat mogelijk is om de woofer in te vrezen zodat deze strak is met het frontpaneel. Ik ben zeer benieuwd. Spannend!!! Groeten, Bas als de kist klaar is , bekleed ik hem aan de voorkant met een plaat eikenhout van 8mm. hier zaag ik het woofergat uit , dan zit ie vanzelf verzonken de achterkant word voorzien van buigtriplex die ik eromheen vouw. die plamuur ik glad , en lak ik af met hooglanslak. @jasper . lees nog even goed het laatste fotoverhaal , daar staat iest met ronde schijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 Hallo Erik! Wordt de bovenzijde van de baskast bol, of laat je die vlak? (Bol, of bol gewelfd vanaf een hoogste punt midden achter op de bovenzijde, lijkt me akoestisch beter dan vlak...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 ...de achterkant word voorzien van buigtriplex die ik eromheen vouw.die plamuur ik glad , en lak ik af met hooglanslak. Jammer, ik vind dat staalplaat met die klinknagels wel wat hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 Hallo Erik! Wordt de bovenzijde van de baskast bol, of laat je die vlak? (Bol, of bol gewelfd vanaf een hoogste punt midden achter op de bovenzijde, lijkt me akoestisch beter dan vlak...) die word vlak . het kan niet anders denk ik . de bovenkant word later gegoten , als de zij en onderkant hard is . ik zet de hele speaker dan ondersteboven op een plaat betonplex , en stort door het woofergat de topplaat erin . wel zat ik te denken om in de bovenkant een puntvorm te gieten , zodat hij geen paralel vlak vormt met de bodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 19 februari 2004 Report Share Posted 19 februari 2004 wel zat ik te denken om in de bovenkant een puntvorm te gieten , zodat hij geen paralel vlak vormt met de bodem.[\quote] Hoe kom je op dat idee ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 februari 2004 Author Report Share Posted 19 februari 2004 wel zat ik te denken om in de bovenkant een puntvorm te gieten , zodat hij geen paralel vlak vormt met de bodem.[\quote] Hoe kom je op dat idee ? Paul. weet ik veel ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Hallo Erik! Wordt de bovenzijde van de baskast bol, of laat je die vlak? (Bol, of bol gewelfd vanaf een hoogste punt midden achter op de bovenzijde, lijkt me akoestisch beter dan vlak...) die word vlak . het kan niet anders denk ik . de bovenkant word later gegoten , als de zij en onderkant hard is . ik zet de hele speaker dan ondersteboven op een plaat betonplex , en stort door het woofergat de topplaat erin . wel zat ik te denken om in de bovenkant een puntvorm te gieten , zodat hij geen paralel vlak vormt met de bodem. Beste Erik, Bedoel je dat er een stalagtiet (een druipsteenpegel) in komt te hangen? Merkw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Erik bouwt zijn luidspreker gewoon van beton, Spido. Die kippenveren houdt hij bij de hand, de bijdehand, om zodoende naderhand in stijl het door de buurtbewoners het dorp uitgejaagd te kunnen worden wegens het bouwen van subversieve contrapties. De buurman had beloofd te zullen zorgen voor de pek. En stalagtieten aan de achterwand is een goed idde. Zie het als een omgekeerde pyramide. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Erik bouwt zijn luidspreker gewoon van beton, Spido. Die kippenveren houdt hij bij de hand, de bijdehand, om zodoende naderhand in stijl het door de buurtbewoners het dorp uitgejaagd te kunnen worden wegens het bouwen van subversieve contrapties. De buurman had beloofd te zullen zorgen voor de pek. En stalagtieten aan de achterwand is een goed idde. Zie het als een omgekeerde pyramide. Paul. Nee, een omgekeerde stalagmiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Smart-ass PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Smart-ass PAul. Ja, ik weet het wel, jij bent gewoon een beetje gefixeert op pyramides omdat je er zelf mee bezig bent. En omdat het niet wilde lukken natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Laten we Erik zijn topic niet vertieren met pyramide verhalen ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 20 februari 2004 Report Share Posted 20 februari 2004 Je kan ook met purschuim of piepschuim isolatie plaat een gewelf vormen in de kast terwijl de bovenkant en onderkant dan vlak kunnen blijven. Pur of piepschuim kan achteraf verwijderd worden na het uitharden. It is mischien ook verstandig om de wandikte van het beton wat te laten verlopen. Wat dunner op de plaats met de hoogste kromming en wat dikker op de zijkanten van de kast. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Hoe gaat 'ie Erik? Maak je al vorderingen? Pics? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 februari 2004 Author Report Share Posted 21 februari 2004 vandaag geen tijd gehad , moest tot 5 uur werken , en toen was ik het zat maar maandag gaan we er weer tegenaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 vandaag geen tijd gehad , moest tot 5 uur werken , en toen was ik het zat maar maandag gaan we er weer tegenaan. Gelijk heb je. Zondagswerk is niet sterk zij mijn moeder altijd... Ennuh...heeft Breem afgedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 'T is duidelijk wie de sponsor van Erik's project is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Wiens brood men eet, wiens woord men preekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2004 Report Share Posted 21 februari 2004 Zou ie in het Hoge Noorden gehersenspoeld zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts