Jump to content

Ulla Meinecke

richard 1
 Share

Recommended Posts

Op de luistersessie van de PP te Goutum had een van de gasten een cd van Ulla Meinecke ter beschikking gesteld om te beluisteren.

Ik ben al in verschillende winkels wezen kijken of er iets van haar te vinden is maar zonder succes. Nu ben ik nog niet zo ver om blind iets te bestellen via internet, weet dus iemand waar je cd's van haar, in Friesland of de stad Groningen, kunt vinden?

Op de luistersessie van de PP te Goutum had een van de gasten een cd van Ulla Meinecke ter beschikking gesteld om te beluisteren.

Ik ben al in verschillende winkels wezen kijken of er iets van haar te vinden is maar zonder succes. Nu ben ik nog niet zo ver om blind iets te bestellen via internet, weet dus iemand waar je cd's van haar, in Friesland of de stad Groningen, kunt vinden?

Ha Richard,

Toen ik op de Nationale Pickdagen in 't Harde was, werd daar ook een 'oudje' van Ulla gedraaid. Schitterend.

wennschon.jpg

Snuffel ik een paar weken later tussen 2-hands vinyl, en vind ik daar ook: "Wenn schon nicht fur immer..." Met heel acceptabele kwaliteit.

Klinkt prachtig (en spectaculair)!

Ik heb nog niet gekeken in Groningen, maar ga dat zeker wel doen. Ulla Meinecke brengt nog steeds nieuw werk uit en ik ben wel erg nieuwsgierig hoe deze Duitse pop zich verder heeft ontwikkeld.

De eigen website van Ulla Meinecke geeft in ieder geval wel links naar internetsites waar je eventueel haar muziekuitgaven kunt bestellen.

Jammer dat je niet op de VAD in Veldhoven bent geweest.

Samen met WBT zat in een kamer een cd-kraampje waar ik, als Ulla-fan, Feuer Unterm Eis - Best gescoord heb. Van het label Zounds Music.

Van hetzelfde label vond ik daar ook Cock Robin - Best.

De opnames van dit label zijn digitaal geremastered en ontruist.

Omdat ik veel opnames ook op vinyl heb, kon ik mooi vergelijken. Aanrader!

Beste Picoso

Bij de aanschaf van een 2e hands nakamichi cassettedeck kreeg ik een aantal cassettes mee, allemaal op dat deck opgenomen met Dolby C. Daar zaten ook volgens mij ook opnames van haar bij. Ben je geinteresseerd?

Ha Kermit,

Maar natuurlijk ben ik daarin geinteresseerd. Misschien hoef ik ze alleen maar te lenen.

(In ieder geval is dat een mooie smoes om weer eens in Hellevoetsluis te gaan luisteren. Kan ik die Quad ESL 63's eens in een met vloerbedekking beklede kamer horen :o . En kan ik je laten horen hoe de Marinierskapel van LP op CD overgezet klinkt).

Na 12 december ga ik je bellen of mailen!

Hai John

Ik heb de cassettes apart gelegd en als je me je adresgegevens mailt, dan stuur ik ze naar je toe.

Beste Kermit,

Zoveel moeite is echt niet nodig. Omdat ik binnen een paar weken toch Hellevoetsluis wil aandoen :rolleyes: en ik dan ook de CDr wil meenemen met het van LP overgezette werk van de Marinierskapel kan ik het dan net zo goed meenemen.

Over een precieze datum neem ik nog wel even contact met je op.

(PS, excuses voor mijn vertraagde reactie; ik was even bezig met de afhandeling voor het behalen van mijn 'jachtvergunning' voor de rest van mijn werkzame leven :D : laatste examens, da's nou mooi klaar. En daarna 'moest' ik -omdat ik toch in 't centrum van het land zat- nog even wat audio inkopen doen.)