Jump to content

PD

MJ_OK
 Share

Recommended Posts

Zijn set:

Versterker: Van Medevoort MA-111

Luidsprekers: Van Medevoort DD-7.5

CD speler: Teac VRDS-9

LS kabel: T+A speaker Six

Interlink: Van Den Hul Patch Bay c5

Voorwoord ;)

Van de bovenstaande set had ik echt nog geen idee hoe hij zou gaan klinken. Ik had namelijk nog niet veel over van Medevoort gehoord, laat staan dat ik er muziek uit had horen komen. Maar, ik moet zeggen van Medevoort zeker goed klinkt. Daarom dit review getiteld:

Hey MJ,

Leuk review! Mooie omschrijving.. De Teac is inderdaad een hele verbetering. De set is nu compleet en speelt op een veel hoger niveau dan vM in combinatie met de NAD 501. Het geluid vindt ik zelf ook erg prettig, muziekaal en ik kan er uren non-stop naar luisteren.. Binnekort zal ik weer eens even bij jou langskomen! :D

Geplaatst door Sodejuu:

Waar is de Fase cd-speler eigenlijk gebleven confused.gif

Bij zijn baasje.. De total combinatie begon na een tijdje een beetje tegen te vallen. Het was te rustig in combinatie met vM. De Teac matched beter en is in staat de nodige dynamiek, verfijning en de strakheid van het laag op een hoger niveau te laten spelen.. :)

Geplaatst door PD:

Bij zijn baasje.. De total combinatie begon na een tijdje een beetje tegen te vallen. Het was te rustig in combinatie met vM. De Teac matched beter en is in staat de nodige dynamiek, verfijning en de strakheid van het laag op een hoger niveau te laten spelen.. :)

Zo zie je maar dat van een mooi bord het eten niet altijd lekker hoeft te smaken...

;):D

Geplaatst door Geerdie:

Zo zie je maar dat van een mooi bord het eten niet altijd lekker hoeft te smaken...

;):D

Van binnen was het ook een snoepje! En in verschillende combinatie klinkt hij ook goed, maar niet bij mij.. Zullen we maar zeggen dat ik een stukje biefstuk uit een soepkop at? ;)

Leuk luisterverslag, Marten-Jan! :)

Vind 't altijd wel leuk en interessant om dit soort dingen te lezen.

Ook leuk om te lezen dat de diverse CD-spelers, die bij PD de revue hebben gepasseerd, aanzienlijk verschillen met zich meebrachten.

(en dan zijn er hier nog steeds mensen, die geloven dat er vrijwel geen verschil zit tussen diverse CD-spelers :rolleyes: )

Ik dacht trouwens dat je nog steeds die NAD 501 had, PD.

(die 501, die had tevens geen afstandsbediening, toch...of vergis ik me nu met een ander NAD model ?)

Kun je misschien nog een foto plaatsen hier, van je huidige set ?

(ben wel nieuwsgierig hoe de TEAC VRDS-9 eruit ziet, aangezien ik alleen de VRDS-10 ken)

Groeten,

Alco :)

By the way,...is dit misschien interessant voor jou PD ?

Van Medevoort MA222 van 1000,- voor 549,- bij Studio107.nl

Deze staat al een tijdje te koop daar.

Wellicht een interessante, betaalbare versterker upgrade ?

Geplaatst door Alco:

(die 501, die had tevens geen afstandsbediening, toch...of vergis ik me nu met een ander NAD model ?)

(ben wel nieuwsgierig hoe de TEAC VRDS-9 eruit ziet, aangezien ik alleen de VRDS-10 ken)

Ha Alco,

Bedankt voor je reactie! :D Er zaten grote verschillen tussen de spelers! En de Teac klinkt toch het mooist van alle eerder geteste cdspelers. De NAD 501 heb ik nog steeds (2 zelfs) waarvan er 1 gemodificeerd is. Deze zijn inderdaad niet voorzien van een afstandsbediening. De Teac wel, en ik merk nu pas hoe handig en gemakkelijk zo'n ding is! :D Binnenkort zal ik mijn site even aanpassen en verschillende foto's maken. De foto's zal ik in dit topic plaatsen.. Hou het dus in de gaten! ;)

Geplaatst door Alco:

By the way,...is dit misschien interessant voor jou PD ?

Van Medevoort MA222 van 1000,- voor 549,- bij Studio107.nl

Deze staat al een tijdje te koop daar.

Wellicht een interessante, betaalbare versterker upgrade ?

Ha Alco,

Bedankt voor de aanbieding maar ik denk dat ik nog lang niet toe ben aan een andere versterker! Met de huidige ben ik erg te vreden.. Is die vM ma222 versterker niet wat voor jou, Alco? ;)

Bedankt voor de aanbieding maar ik denk dat ik nog lang niet toe ben aan een andere versterker! Met de huidige ben ik erg te vreden.. Is die vM ma222 versterker niet wat voor jou, Alco ?

Dan zou ik voorlopig ook mooi blijven genieten van je MA111. (nix mis mee)

Tevreden zijn is toch eigenlijk wel 't mooiste dat je kunt bereiken in deze hobby :)

Ik heb wel de MA220 gehad van VM, zo tussen '92 en '94. Prima versterker, maar ik ben nog nooit zo happy geweest met een versterker als met m'n huidige Sonneteer, dus de VM222 is ook voor mij geen interessante optie.

Groeten,

Alco cool.gif

Geplaatst door Alco:

Leuk luisterverslag, Marten-Jan! :)

Vind 't altijd wel leuk en interessant om dit soort dingen te lezen.

Ook leuk om te lezen dat de diverse CD-spelers, die bij PD de revue hebben gepasseerd, aanzienlijk verschillen met zich meebrachten.

(en dan zijn er hier nog steeds mensen, die geloven dat er vrijwel geen verschil zit tussen diverse CD-spelers :rolleyes: )

Groeten,

Alco :)

Dank je wel Alco,

Ik schrijf reviews het liefst op deze manier. Je kunt je dan beter indenken hoe de verschillende schakels in een set klinken.

Geplaatst door Sherwin:

Als je in de toekomst naar een groter systeem gaat PD moet je gegarandeerd kijken of er een PA600 (stereo) of PA700 mono's (ZIEK) aan te komen zijn.. of een PaQ :D (de ziekste die er is).

Je mag gerust een keer komen luisteren.. waar de PA600 'studio' een deel uit maakt van mijn set (dat geeft enorme drive :Dcool.gif ).

Mvgr, Sherwin

Ha Sherwin,

Wie weet wat er in de toekomst allemaal nog gaat gebeuren. Maar voorlopig ben ik meer dan te vreden. Die grote amp's zijn echt schitterend, zeker weten. Als ik eens in de buurt kom van Helmondistan zal ik het je laten weten! :D

*vM >RuLeZ<*

Geplaatst door Alco:

Ah, bedankt voor de foto's PD :)

by the way, juist door de eenvoud vind ik je rekje er ook wel mooi/strak uitzien.

Groeten,

Alco

Graag gedaan Alco! Het rekje (1cm dik MDF) heb ik al vanaf mijn 6e levensjaar... Vroeger stonden daar mijn eerste Sony en Akai versterkers op! :D

Geplaatst door Henrie:

Is dat zo'n TEAC uit die 'midiset'-serie van ze? Hij lijkt me namelijk smaller dan 'standaard'. Klopt dat?

Klopt! Dit was de duurste cd-speler uit de reference 500 serie. Een juweeltje.. ;)

Geplaatst door Henrie:

Aha... Heb er ooit nog een topic over geopend, maar daar kwamen niet zo heel veel reacties op... Mooi dingetje iig...

Ja okee, het is geen Denon.. ;) Ik zal het met ietjes minder moeten doen.. :(

Geplaatst door PD:

Graag gedaan Alco! Het rekje (1cm dik MDF) heb ik al vanaf mijn 6e levensjaar... Vroeger stonden daar mijn eerste Sony en Akai versterkers op! :D

Arg... Akai... Heb gisteren 'moeten' luisteren naar m'n oude speakertjes (van m'n Akai-midiset), maar ben erg blij dat ik nu iets beters heb. Kan me eigenlijk nauwelijks indenken hoe ik daar bijna 7 jaar naar heb kunnen luisteren. Maar ach, dat zal ik ook wel hebben als ik ooit weer eens wat beter koop en dan na een jaar m'n oude JBL's eens van stal haal (als ik ze niet verkoop tenminste)... Zit nu gelukkig weer 'op niveau' te luisteren...

Wel grappig trouwens. Ik zat gisteren wat met een sinusgenerator te spelen op die Akai speakertjes. Wonder boven wonder kwam er nog een 40Hz toon uit (zelfs 30Hz was nog te horen als je 'm hard zette). Ik was daar best een beetje verbaasd over, omdat ik echt dacht dat die dingen niet onder de 50Hz konder weergeven. Maar dat KUNNEN ze dus wel. Alleen niet echt op volume... ...bleek toen ik (met de sinusgenerator nog aan) overschakelde naar de JBL's... Is dat ff een verschil zeg! Zelfde toon, niet eens veel harder (wel wat, zal wel met rendement te maken hebben), maar een verschil in geluidsdruk! Echt niet normaal...

Ach ja, grappig. Maar ben blij dat ik niet meer terug hoef... :D

Geplaatst door PD:

Ja okee, het is geen Denon.. ;)

Nee, vast beter :)

Ik zal het met ietjes minder moeten doen.. :(

Hoezo? Heb je je oog echt op een Denon? Nee, toch? Anders wil ik wel ruilen hoor ;) Die TEAC staat hier veeeeeel beter. M'n Marantz heeft namelijk dezelfde kleur. En aangezien m'n Denon dezelfde kleur heeft als jouw VM, staat het bij jou dan ook mooier :) Moet je maar wel wat over de Denon heen leggen, want er zit een fikse kras op de bovenkant (zat er al op toen ik 'm kocht).