Jump to content

Wat vinden jullie van recencies?


Hi-Fifi
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door dick jansen:

 

Wat zijn in vredesnaam foncillen   eek.gif    eek.gif    eek.gif

Ik ken wel tonsillen, die heb ik zelf.

 

Met groet,

 

Dat heb ik dan goed ingeschat.... Maar maak je geen zorgen, niemand op dit forum weet er iets vanaf...

Link to comment
Share on other sites

Tja, wil je iets beoordelen dan zul een referentie moeten hebben die algemeen geaccepteerd is en stabiel is. Alleen met zo'n referentie kun je iets "objectief" beoordelen.

 

Zo'n referentie bestaat in high-end audioland domweg niet. En hoe zou je zo'n referentie, als ie zou bestaan, moeten gebruiken voor je eigen situatie? Wel bestaan er talloze zelfbenoemde referenties: Allemaal anders.

 

Wat voor een recentie door gaat is dan ook niets anders de mening van de schrijver, al dan niet bijgevallen door anderen. Bovendien is dat dan ook nog eens vaak met een wollig taalgebruik geschreven. "Laidback" en "Forward" bij speakers is niets anders dan een terughoudend of geprononceerd middengebied. Maar het zo noemen ho maar. Kwam Hear laatst nog tegen dat "het geluid bij je op schoot kan zitten". Ja zal wel, maar wat moet ik mij daar nu bij voorstellen? Het geluid van een lekkere dame, of van een kraaiende baby ofzo?

 

cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door dick jansen:

 

Wat zijn in vredesnaam foncillen   eek.gif    eek.gif    eek.gif

Ik ken wel tonsillen, die heb ik zelf.

 

Met groet,

 

Weer ff geGoogled:

 

... Deroxat

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Pjotr:

Tja, wil je iets beoordelen dan zul een referentie moeten hebben die algemeen geaccepteerd is en stabiel is. Alleen met zo'n referentie kun je iets "objectief" beoordelen.

 

Zo'n referentie bestaat in high-end audioland domweg niet. En hoe zou je zo'n referentie, als ie zou bestaan, moeten gebruiken voor je eigen situatie? Wel bestaan er talloze zelfbenoemde referenties: Allemaal anders.

 

Wat voor een recentie door gaat is dan ook niets anders de mening van de schrijver, al dan niet bijgevallen door anderen. Bovendien is dat dan ook nog eens vaak met een wollig taalgebruik geschreven. "Laidback" en "Forward" bij speakers is niets anders dan een terughoudend of geprononceerd middengebied. Maar het zo noemen ho maar. Kwam Hear laatst nog tegen dat "het geluid bij je op schoot kan zitten". Ja zal wel, maar wat moet ik mij daar nu bij voorstellen? Het geluid van een lekkere dame, of van een kraaiende baby ofzo?

 

   cool.gif

 

Beste Peter,

 

Het is ook moeilijk om een goede recensie te schrijven. Ik probeer zelf af en toe ook eens wat en probeer, bewust, zonder al te veel ingewikkelde termen en vage clich

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Gerrit Harteveld:

Ik zit net de Doors film op tv te kijken, ik begrijp Ome Henk gelijk veel beter.   :D

 

Ik heb 'm net ook gezien... Als die meneer Morrison in het echt ook zo was (en daar ga ik maar ff vanuit, aangezien de film een biografie is), dan was het echt een 'pain in the ass'. Wat een droplul. Wel mooie muziek, maar als persoon...

En dan te bedenken dat die vriendin van 'm steeds weer bij 'm terugkwam. Die moet wel erg veel van 'm gehouden hebben (liefde maakt blind he ;) ). Of ze was gewoon erg dom of erg desperate... :D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Jim had in ieder geval karakter    cool.gif (ik zie liever oud beeld materiaal, i.p.v. een nep "autobiografische" film   :rolleyes: )

 

Ja, ok, ik weet ook niet of het allemaal 'echt' was, wat er in die film te zien was. Maar aangezien andere Doors-leden er aan mee hebben gewerkt, zal er wel een kern van waarheid in zitten lijkt mij...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Ik ook niet   :rolleyes: , maar zie liever oud beeldmateriaal en wat commentaar erbij, oftewel een documantaire. Als je meer wilt weten over deze legendarische band: Over 200 Other Doors Pages On The Net   cool.gif Zoek ze   ;)

 

Bedankt voor de link, Ome Henk, maar voorlopig heb ik nog genoeg leesvoer over die andere band... Die band die ik zo goed vind, weet je wel? Juist, ja... Die band :D:P

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

'T is jammer dat die band geen karakter heeft    :rolleyes:     eek.gif IMHO    ;)

 

Grr... :D

 

Als ze geen karakter zouden hebben, waren ze in 1993 al gestopt, na vele recensies die 'Almost A Dance' (niet geheel onterecht) met de grond gelijk maakten. En dan waren ze ook geen eigen label begonnen. En dan hadden ze ook geen rechtszaak tegen Century Media aangespannen (omdat ze eigenlijk nog een album voor CM moesten uitbrengen)... Karakter genoeg denk ik... :)

 

Ps. waar staat IMHO eigenlijk voor. Ik zie het wel vaker staan (bij meerdere personen), maar kan de betekenis niet helemaal doorgronden. Die 'H' kan ik niet plaatsen...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

Ps. waar staat IMHO eigenlijk voor. Ik zie het wel vaker staan (bij meerdere personen), maar kan de betekenis niet helemaal doorgronden. Die 'H' kan ik niet plaatsen...

 

in my honest opinion?

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Pjotr:

Tja Dick, moet volgens mij toch zijn:

 

ROTFLOL, IMHO

 

  ;)

 

Pjotr,

 

AFAIK is ROFL correct. Ik had zelfs kunnen typen ROTFAPMP, maar ik dacht KIS, NRN.

 

AAMOF was ROTFMAO ook bruikbaar maar als een WKF ben ik als DOM OTOH vaak AFK. SOT zo te zeggen.

 

TAFN, TCOY en TNT.

 

GFN,

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door RonL:

 

in my honest opinion?

 

IMHO = In my humble opinion

 

Zo zijn er nog en paar:

AFAIK = As Far As I Know

AKA = Also Known As

ASAP = As Soon As Possible

BTW = By The Way (used to introduce some piece of information or question that is on a different topic but may be of interest)

COLA = comp.os.linux.announce (newsgroup)

ETA = Estimated Time of Arrival

FAQ = Frequently Asked Question

FUD = Fear, Uncertainty and Doubt

FWIW = For What It's Worth

FYI = For Your Information

IANAL = I Am Not A Lawyer

IIRC = If I Recall Correctly

IMHO = In My Humble Opinion

IMNSHO = In My Not-So-Humble Opinion

IOW = In Other Words

LART = Luser Attitude Readjustment Tool (quoting Al Viro: "Anything you use to forcibly implant the clue into the place where luser's head is")

LUSER = pronounced "loser", a user who is considered a to indeed be a loser (idiot, drongo, wanker, dim-wit, fool, etc.)

OTOH = On The Other Hand

PEBKAC = Problem Exists Between Keyboard And Chair

ROTFL = Rolling On The Floor Laughing

RSN = Real Soon Now

RTFM = Read The potjandriedubbeltjesing Manual (original definition) or Read The Fine Manual (if you want to pretend to be polite)

TANSTAAFL = There Ain't No Such Thing As A Free Lunch (contributed by David Niemi, quoting Robert Heinlein in his science fiction novel 'The Moon is a Harsh Mistress')

THX = Thanks (thank you)

TIA = Thanks In Advance

WIP = Work In Progress

WRT = With Respect To

 

En dit is nog steeds niet alles :D;). vanavond volgt er meer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...