Jump to content

CDM1

John
 Share

Recommended Posts

Hai,

Een grote sweet spot heeft natuurlijk wel als nadeel dat je meer last van reflecties hebt (kamerakoustiek) volgens mij. Een kleine sweet spot levert hier minder problemen op. Het is dus meer een kwestie van keuze dan kwaliteit.

Opnamen zijn verschrikkelijk belangrijk voor de ruimteafbeelding. Ik heb platen die er echt uitspringen in hoogte - en breedteafbeelding. Het zijn vaak de oudere opnamen die het echt goed doen.

Ik moet trouwens weer eens naar de nieuwere B&W gaan luisteren. Ik heb een tijd gehad dat ik ze een beetje tegen vond vallen. Die Matrix 1 vond ik indertijd wel goed zelfde tijd dacht ik als de CDM1 (en 2).

Geplaatst door carl:

Hai,

Een grote sweet spot heeft natuurlijk wel als nadeel dat je meer last van reflecties hebt (kamerakoustiek) volgens mij. Een kleine sweet spot levert hier minder problemen op. Het is dus meer een kwestie van keuze dan kwaliteit.

Opnamen zijn verschrikkelijk belangrijk voor de ruimteafbeelding. Ik heb platen die er echt uitspringen in hoogte - en breedteafbeelding. Het zijn vaak de oudere opnamen die het echt goed doen.

Ik moet trouwens weer eens naar de nieuwere B&W gaan luisteren. Ik heb een tijd gehad dat ik ze een beetje tegen vond vallen. Die Matrix 1 vond ik indertijd wel goed zelfde tijd dacht ik als de CDM1 (en 2).

Hallo Carl ,

keuze of kwaliteit ? een keuze zeker echter gehoormatig vind ik nog steeds dat als de stages breder en hoger wordt het beeld hiervan het mooiste is.Heeft dit eigenlijk dan niet met kwaliteit te maken als muziek ver los komt van de speakers en het niet meer uit de "doos" komt ???? Dit willen wij toch allemaal horen of vergis ik mij daarin ????? Of dit met alle opnames zo is weet ik ook nog niet aangezien wij een stuk of 4 opnames hebben beluisterd die avond. Echter het waren geen "echte audiofiele "opnames en er was maar 1 live opname tussen ( Bob Marley Live at the Rainbow 77') Verder op vinyl George Benson (oude opname uit 64') en Roxy Music Avalon ) die beiden ook er echt zeer goed uitkomen.

De live opname van Bob (Exodus deluxe edition) op de cd gaf ook een heel ruim beeld waar vrj veel op de achtergrond ook nog mee te horen is. Percussion ect. komen heel mooi eruit nu klonken beter geplaats nu.

Alles kwam ook van buiten en hoogte, verder klonk de opname van Benson (saxofoon) niet meer als een trompet maar als een saxofoon die echt wel de kamer in ging nu.

kwaliteit of niet dan ?? mijn gevoel en een andere luisteraar (die ook niet met een midisetje werkt) :D gaf het wel een kick...

groetjes John

Ze zijn er ... :)

39285.jpg

In Rosewood uitgevoerd en de staat waarin ze verkeren is zeer goed. De speaker geeft wel de indruk dat de persoon hem heeft gekocht om naar te kijken :D De originele doorverbinding (plaatjes voor biwiring door te verbinden ) zitten er nog zo tussen dat ze nooit zijn los geweest.

Of de persoon in kwestie heeft ze zo gewoon geluisterd, echter volgens mijn visie vervang je deze toch als eerste en vooral bij zo'n speakertje als deze.

De stands even schoon gemaakt en opgesteld met een natuursteen tussen de speaker en stand ( hiertussen een stuk tapijttegel voor opvulling. Stands bijgevuld met zand en onder de stand en vloer ook weer tappijttegel. De stand heeft nu een behoorlijk gewicht + - 20KG zonder speaker.De spikes heb ik nog niet gebruikt omdat het laag zeer stark is maar wel duidelijk aanwezig is .....voor het eerste gevoel zit dit wel goed ;)

De CDM1 (nu die van mij cool.gif ) klinkt zeer open en alles gaat goed los van de speaker, verder alweer het zelfde beeld als met Sodejuu dezijne breed en weer buiten de speakers ....

Het hoog is wel terughoudender als bij de JMlab echter wel voldoende aanwezig,of je moet kiezen voor de SE of NT ???? die hierin verbeterd zouden zijn betwijfel ik zeker gezien de aanschafprijs van een "gewone CDM1" voor dat geld krijg je weinig of niks beters op de juiste set.

EEN nadeel is wel althans voor mijn vrouw dat ze hem afschuwelijk vindt uitzien eek.gif maar das haar probleem de komende tijd :P

groetjes John

Sorry Mathias,

We praten over andere dingen. De Sweet Spot (ideale luisterplek) is volgens mij de plek waar je zit. Bij de ene luidspreker(opstelling) hoor je het stereobeeld op een specifieke plek in je kamer ideaal. Bij een andere luidspreker(opstelling)is die plek groter zodat je met meerdere mensen goed kan luisteren. De spreiding van het geluidsbeeld is dan breder. Ik denk dat als de Sweet Spot groter is je eerder last krijgt van kamerproblemen (reflecties).

Bij de stage gaat het om het geluidsbeeld wat je op de luisterplaats waarneemt. Bij een goede installatie hoor je de fysieke aanwezigheid van de luidsprekers niet en treedt het beeld buiten de speakers. Je moet dan wel goede opnamen hebben dan knalt het eruit.

Als ik onzen uitkraam hoor ik dat graag van anderen.

Groet,

Geplaatst door Sodejuu:

Heb ik het niet gezegd :rolleyes::P:D;)

Hoe los je zo iets op ? :rolleyes: ze is nog al geemanipeerd en heeft ook een beetje haren op de tanden eek.gif verder wil ze graag dat ik ze verkas naar de werkplaats en daar verder luister ;)

graag z.s.m. een passende oplossing

Geplaatst door John:

Het model, kleur en de grote zijn het probleem :D en ze zijn ouderwets 1725.jpg

Die passen perfect ik dat voornamelijk houten interieur bij jullie :P:D . Je kan ze ook achter de gordijnen hangen en waarom naar de Bijenkorf? Als je ze nu bij Wehkamp besteld, heb je ze uiterlijk overmorgen binnen :D

Dat rosewood fineer doet idd wel wat oud-engels aan, maar dat het ouderwets is, vind ik niet. Eerder erg chique, maar smaken verschillen.

Is het geheel te hoog of zijn de speakers te klein/groot? Zet anders de JMLab's er eens naast voor vergelijk.

BTW: Mag ik nog op bezoek komen confused.gif:rolleyes:

Geplaatst door Sodejuu:

BTW: Mag ik nog op bezoek komen confused.gif:rolleyes:

de eerste 6 maanden is het link denk ik :P:D;) ze heeft nagels als een .....

Hoogte in totaal maar deze veschilt weinig met de JMlab het zal het oud engels wel zijn .Ga morgen eens even naar de autospuiter hier om de hoek eens effe kijken of ..... :P

Geplaatst door Sodejuu:

OK, ff wat plaatjes van lelijke speakers   :D

Denk je dat het zo lukt?

ze waren alemaal super lelijk, de middelste waren lelijkere dan die van mij volgens haar de anderen waren mooier dus het wordt toch de Avelon :D

Geplaatst door Sodejuu:

Die Avalons zijn niet meer te koop. Bovendien zal de Unico zich het pleuris zweten om ze aan te sturen   eek.gif

[/b] [/url]   ;)

zijn we al geweest, heeft ook een stukkie positief bij gedragen :D

nog twee dagen en de CDM wordt door vertroeteld ;)

De 705? is da toevallig de opvolger van de cdm 1NT? gaan ze nog dichter bij de N800 serie zitten, zal die nog minder verkocht worden dan nu, en heb vernomen dat er nog geen opvolger van de N800 serie aan zit te komen. Vindt het hoog tijd dat b&w weer eens gaat werken aan ze top serie ipv zijn 'normale' serie steeds te upgraden (al 2 grades sinds de N800 invoering)

Waar heb je trouwens die info van die 705 vandaan?

Groet

Matthias.

De 705 is de monitor uit de compleet nieuwe 700-serie, die tussen de bestaande CDM- en N800-serie is gepositioneerd. Dus geen opvolger van de CDM-1NT, maar een nieuw ontwerp.

De info is gewoon van hun site te halen: B&W homepage

En waarom zou er een opvolger van de N800 serie moeten komen? Je weet dat speakers uit het hogere segment minder snel veranderen. Zouden ze sneller veranderen zou de waarde minder worden en is de prijs niet gerechtvaardigd. Is een stomme redenering, maar wel vaak toegepast. Bovendien hoef ik niet zonodig elk half jaar een rangeverandering.

Mee eens dat de top serie niet veel update's nodig zou hebben maar naar mijn idee zijn er wel een paar puntjes die aan de serie veranderd kunnen worden. Zo zijn er toch al wel signatuur versie's uitgekomen van enkele modellen.

Tevens zijn de verschillen tussen de N804 en 9NT niet erg groot. Aan de andere kant deze kleine verschillen kunnen een wereld van verschil uitmaken in de uit eindelijke beleving.

Ik weet wel dat Musifoon gemodificeerde versie's uitbrengt van de nautilus serie, heeft iemand hier enige ervaring mee? Wat zijn de verschillen? In principe raad b&w het af om modificaties aan te brengen omdat het totaal ontwerp gebaseerd is op de kwaliteit van de onderdelen die erin zit (alles is in balans)

Ben nieuwsgierig.

Groet

Matthias.

Ze wil nu deze .......

ELECTRA9.jpg

JMlab electra 906 eek.gif:D;)

moderne en mooier volgens haar en toen ik zei wat de prijs was zei ze :

mij een rotzorg als die andere maar eruit vliegen en ze wilde ze mij ook nog betalen van haar salaris, vrouw neemt audioset over eek.gif;)