Henrie Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Jawel, na Mark Levinson, die voor de Lexus SC430 een car audio-installatie maakte, is binnenkort ook een Burmester-installatie voor in de auto te krijgen. Moet je er wel een Bugatti Veyron 16.4 bij kopen Oodeel zelf over het uiterlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Spuuglelijk ????Ik ruil mijn auto plus mijn wijf ervoor in !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 augustus 2003 Author Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door lucky l:Spuuglelijk ????Ik ruil mijn auto plus mijn wijf ervoor in !! Tja, smaken verschillen, maar ik vind 'm echt lelijk... Ik vind de McLaren F1 nog altijd de mooiste supersportauto. Puur van ontwerp, en dan bedoel ik niet alleen het uiterlijk. Maar met dat uiterlijk ziet de F1 er nog snel uit als ie stilstaat. Dat is bij deze 'dikzak' anders vind ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Dit typisch een auto waar je wat langer naar moet kijken en even laten bezinken. In 1 woord schitterend! Al kan de kleurstelling beter. Maar Henry als je dat vermogen er uit wilt halen mag je hem wel met een drukleiding op de benzinepomp aansluiten zeker? P.S. waar is de foto van die radio nou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 augustus 2003 Author Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:Dit typisch een auto waar je wat langer naar moet kijken en even laten bezinken. In 1 woord schitterend! Al kan de kleurstelling beter. Maar Henry als je dat vermogen er uit wilt halen mag je hem wel met een drukleiding op de benzinepomp aansluiten zeker? P.S. waar is de foto van die radio nou? Foto's van de hifi-installatie heb ik zo niet. Misschien moet je ff zoeken op Google of zo. Staat wel een foto van het dashboard in de nieuwe Autovisie en als je goed kijkt kun je in een ronde meter wel het woord Burmester zien staan. Maar er valt verder weinig aan te zien... Ff over de vormgeving. Ik vind 'm echt niet mooi. Ik ken het model al vanaf dat het nog een prototype was. Wat mij betreft hadden ze beter het andere prototype kunnen gebruiken. Die was getekend door Giugiaro. En ook de daarop gebaseerde prototypes EB118, EB218 en Chiron lijken daar veel op. Maar die waren dus afgeleid van het prototype van Giugiaro en die had 'm getekend voor de vorige eigenaar van Bugatti (Romano Artioli) die failliet ging nadat er 135 EB110's (die Bugatti uit begin jaren 90) waren gebouwd. Waarschijnlijk vond men bij VW dat ze een eigen ontwerp moesten maken en dat is m.i. dus goed mislukt Die kleurstelling is overigens met opzet zo gedaan. Dat is een verwijzing naar de Bugatti Royale, de droomauto van Ettore Bugatti (oprichter van het automerk). Die was ook zwart met een andere kleur, meestal rood, soms ook blauw. Andere combinaties ken ik zo niet... Het vermogen schijnt ie vrij gemakkelijk te kunnen leveren trouwens. Volgens ene Herr Neumann (directeur van Bugatti Automobiles) heeft ie op de testbank regelmatig 1200pk geleverd. Maar ja, wat wil je, met een motor die in feite een dubbele twin-turbo V8 is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Och, van achteren bekeken heeft die wel wat. Bovendien is dat ook de vaakst zichbare kant van dit phallus-symbool . Ik vind het altijd zonde om een autoradio in zo'n vehikel te plaatsen. Dat geeft blijk van weinig respect voor de bouwer. Het motorgeluid is bij zulke mobielen vaak betere muziek dan menig radiozender ten gehore brengt Ik zou de Burmester eruit halen en die in de Suzuki Alto bouwen van de dienstmeid. De kans dat die radio gejat wordt is toch nihil, want welke junk kent nou Burmester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 augustus 2003 Author Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Och, van achteren bekeken heeft die wel wat. Bovendien is dat ook de vaakst zichbare kant van dit phallus-symbool . Ik vind het altijd zonde om een autoradio in zo'n vehikel te plaatsen. Dat geeft blijk van weinig respect voor de bouwer. Het motorgeluid is bij zulke mobielen vaak betere muziek dan menig radiozender ten gehore brengt Ik zou de Burmester eruit halen en die in de Suzuki Alto bouwen van de dienstmeid. De kans dat die radio gejat wordt is toch nihil, want welke junk kent nou Burmester LOL! Moet je wel eerst het dashboard van de Alto aanpassen, aangezien die Burmester-installatie speciaal voor deze 'super-Bug' is gemaakt en dus qua vorm ook alleen maar in dat dashboard past ('perfecte pasvorm' zouden ze bij Always zeggen )... Ik weet trouwens niet of zo'n W16 wel klinkt. Ten eerste omdat het een Volkswagen-motor is en ten tweede omdat er 4 turbo's op zitten. Volgens mij hoor je alleen maar een hele hoop gesis van de turbo's. Overiges heeft de Bentley Continental GT ook een W16 (met 2 turbo's) en die schijnt nog wel te klinken. Maar daarbij zit waarschijnlijk zoveel isolatiemateriaal tussen motor en bestuurder, dat al dat gesis er wel uit gefilterd wordt. Volgens Autovisie klinkt een V12 trouwens opwindender. Die gaat echt 'huilen' zeg maar, bij hoge toerentallen, en een W16 (althans, die in de Bentley) brult gewoon wat harder en hoger. Prima voor een Bentley dus, maar niet opwindend genoeg voor een supersportwagen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Een dashbord van een Suzuki Alto is zo verbouwt. Het is nl tamelijk plastisch en vervormd redelijk snel. Met het nodig ros- en ramwerk gaat die Burmester wel passen Over het geluid van de W16 zou ik me geen zorgen maken. Die zal best mooi zijn. Het zal wel ergens tussen het gejank van een F1 blok en het gegorgel van een 8 liter Chevy V8 liggen. En wat is er nog mooier . Het geluid van mijn 155 en dat van mijn audioset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 augustus 2003 Author Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Een dashbord van een Suzuki Alto is zo verbouwt. Het is nl tamelijk plastisch en vervormd redelijk snel. Met het nodig ros- en ramwerk gaat die Burmester wel passen Over het geluid van de W16 zou ik me geen zorgen maken. Die zal best mooi zijn. Het zal wel ergens tussen het gejank van een F1 blok en het gegorgel van een 8 liter Chevy V8 liggen. En wat is er nog mooier . Het geluid van mijn 155 en dat van mijn audioset Weet je wat pas mooi is? Het geluid van een originele Maserati twin turbo V8! Dus niet zo'n gedowntunede Ferrari-motor, nee een echt Maserati-blok. Vooral als je dan heel ff op het gas gaat staan als ie stationair staat te brommen. Net een grom van een of ander roofdier of zo... Een Aston Martin V12 (van de Vanquish) schijnt ook kippenvel te veroorzaken, maar die heb ik nog nooit gehoord... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Hai, Ik denk ook dat als je die Bugatti in het echt ziet je hem schitterend vind. Overigens mijn droomauto's zijn: - Lamborghini Miura - Aston Martin DB6 (originele James Bond auto) Wat goedkoper: - Jaguar E type - Austin Healy Ik val voor het "he man type". Een goedkoop audioradiotje mag erbij, dure troep hoeft niet. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 augustus 2003 Author Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door carl:Hai, Ik denk ook dat als je die Bugatti in het echt ziet je hem schitterend vind. Overigens mijn droomauto's zijn: - Lamborghini Miura - Aston Martin DB6 (originele James Bond auto) Wat goedkoper: - Jaguar E type - Austin Healy Ik val voor het "he man type". Een goedkoop audioradiotje mag erbij, dure troep hoeft niet. Groet, Ik denk wel dat ik 'm indrukwekkend ga vinden, maar mooi is anders... Mooie droomauto's trouwens. Mijn droomauto is toch wel de McLaren F1, maar die is zo onbereikbaar... Is de originele James Bond-auto trouwens niet de DB5 i.p.v. de DB6? Hij staat trouwens in Raamsdonksveer (dacht ik) en is deel van de verzameling van Mr. Louwman (o.a. Toyota-importeur). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Mijn droomauto? Een Lincoln Continental Convertible uit 1961, 't liefst in het zwart en met de onmiskenbare suicide doors . Of een wat modernere Maserati Ghibli van een jaar of 10 geleden. Maar ik ben snel tevreden, zie mijn >>>AR 155<<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts