Theo Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Beste Hear-ders, Gaarne jullie mening over het volgende. Ik heb een aantal verschillende interlinks (Harmonic Technology Truthlink, idem de Pro Silway en nu te leen van Mijn Hifi een Audioquest Diamond 3). Waar zou ik - op grond van welke (theoretische) argumenten - de beste kabel moeten plaatsen? Tussen mijn CD-speler (Meridian 508.24) en VV (Chord 3200E), of tussen mijn VV en EV (Sphinx Project 12 MK II)? De lengte van de kabels ontloopt elkaar beperkt (1 tot 1,5 meter). Nou gaan jullie natuurlijk roepen: zelf uitproberen en zelf luisteren, maar ik ben ook ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Hallo Theo, Nou ben ik zelf geen voorstander van verschillende kabelsoorten in 1 systeem, maar over het algemeen is het beter om zilver kabels zo ver mogelijk voorin de keten aan te brengen. Zilver laat namelijk heel goed microdetails door (de hele kleine dynamische signalen) Voorin de keten is de spanningszwaai nog niet zo hoog dus daar haal je het beste rendement. OK dat was het argument, de rest is aan jezelf; luisteren, luisteren en luisteren! Probeer de zilver kabel ook eens achter de VV, ben benieuwd of je het verschil hoort. Succes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Volkomen eens met Stefan, de beste kabel op het laagste signaal, is het meest kritisch, overigens probeer inderdaad de kabels op hetzelfde nivo te brengen........... Bij voorkeur dus dezelfde kabels in de lijn, AudioQuest en HT zijn nogal verschillend. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Hallo allen, Dat kabels "klinken" heb ikzelf al lang geleden ervaren. Vaak wordt gezegd dat het goed is om kabels van hetzelfde merk te gebruiken (Stefan). Logischerwijs zou je dan denken, dat als je verschillende kabels van hetzelfde merk gebruikt een bepaalde eigenschap (teveel) naar voren komt. Klopt dat wat ik zeg. Ik wil overigens binnenkort eens een Kimber KCAG proberen ter aanvulling op mijn PBJ. Probleem is weer waar je dat kan lenen. PS Theo -je bent zo'n klassieke liefhebber. Ben je vanmiddag ook in de Vereniging in Nijmegen geweest bij die mooie Japanse violiste (met blote buik) die Prokofief speelde met Het Gelders Orkest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 september 2001 Report Share Posted 23 september 2001 Geplaatst door carl:Hallo allen, Ik wil overigens binnenkort eens een Kimber KCAG proberen ter aanvulling op mijn PBJ. Probleem is weer waar je dat kan lenen. Hoi Carl, Je kan Gerrit Nutters eens vragen waar zich de dichtsbijzijnde dealer bevind. Gerrit is nl importeur van Kimber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 23 september 2001 Author Report Share Posted 23 september 2001 Carl schreef: PS Theo -je bent zo'n klassieke liefhebber. Ben je vanmiddag ook in de Vereniging in Nijmegen geweest bij die mooie Japanse violiste (met blote buik) die Prokofief speelde met Het Gelders Orkest? Helaas Carl, ik had graag willen gaan, maar ik had sociale verplichtingen bij mijn vriendin die in Amsterdam woont. Dus ook het concertgebouw lonkt! Dank voor je reactie overigens groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 23 september 2001 Author Report Share Posted 23 september 2001 Carl, Was jij overigens wel in de Vereeniging? Hoe was het? Het viel me net pas op dat je niet al te ver weg woont, in Arnhem (de plaats waar ik geboren en getogen ben!). Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 23 september 2001 Author Report Share Posted 23 september 2001 Stefan, Zou je het begrip "spanningszwaai" eens kunnen uitleggen? Ik ben wel een genieter, maar geen "kenner" (op dit vakgebied althans). met dank en groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 september 2001 Report Share Posted 24 september 2001 Carl, daarom zoeken naar kabels die niets teveel doen, houd er rekening mee dat een kabel niets mag toevoegen / benadrukken , iets weglaten of minder uitlaten komen is veel minder kritisch. We zijn - althans ons brein is - in staat te corrigeren wat minder aanwezig is, dit kunnen we er bij bedenken.......... Wordt er iets toegevoegd zijn we niet instaat dit weg te denken.......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 25 september 2001 Report Share Posted 25 september 2001 Geplaatst door Theo:Stefan, Zou je het begrip "spanningszwaai" eens kunnen uitleggen? Ik ben wel een genieter, maar geen "kenner" (op dit vakgebied althans). met dank en groet, Theo Hallo Theo, Een versterker versterkt, dat betekend dat de inkomende spanning groter gemaakt wordt. Je CD geeft bijvoorbeeld een signaal af van 1volt, de voorversterker zet dat om in (afhankelijk van de stand van de volumeknop) 4volt, waarna het in je eindbak omgezet wordt naar 15volt (ook weer afhankelijk van de versterkingsfactor). Je krijgt dus elke keer een hogere "spanningszwaai" Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts