carl Posted 18 mei 2023 Report Share Posted 18 mei 2023 Wat is nu eigenlijk de reden dat die Engelsen hun stekker zekeren? Ik heb er toevallig net eentje uit elkaar geschroefd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 Zekeren doe je om alles vóór die zekering te beveiligen tegen overbelasting. Zit er naast in de stekker ook bij het component aan de primaire zijde een zekering? Anders is je netkabel namelijk niet of beperkt beveiligd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 mei 2023 Author Report Share Posted 19 mei 2023 Hij komt bij mijn broer vandaan en aan de stekker zit alleen een draad. Het is een stekker met drie platte pinnen. Er gingen twee draden naar binnen. Verder zat er een zekering in de stekker. Ik vermoed dat het van de Sharp tuner (van 50 jaar oud) is geweest die ook geschikt was voor de Engelse markt. Jij denkt dus dat de stekker het net tegen het apparaat beschermt. Kan goed dat ze in Engeland geen goede stoppenkast hebben of hadden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts