Jump to content

TD 150 versus TD 320


carl
 Share

Recommended Posts

Omdat de kabel van mijn Oracle nog niet is aangepast speel ik nu veel met de TD 320 op zolder. Het Nagaoka element is aangesloten op mijn Ampearl phonotrap en dat klinkt zonder meer erg goed. Op een geven moment mijn TD 150 met AT VM95 ML  die normaal in de huiskamer staat er eens naast gezet. Voor de duidelijkheid beiden Thorensen zijn in uitstekende staat van onderhoud. De TD 150 heeft zelfs een nieuwe plint en nieuwe (arm) bedrading. Ik had ze eigenlijk nooit zo naast elkaar beluisterd en eigenlijk had ik ook niet verwacht dat die TD 150 nog zo goed zou meekomen met een arm die nog van 1969 dateert en met headshell model taartschep. De TD 150 klinkt wat frisser en het geluid versmeert ook wat. De TD 320 klinkt weer wat warmer maar toch met volop details. In alle eerlijkheid verwacht ik dat als ik de elementen en arm zou verwisselen deze draaitafels nog dichter bij elkaar komen. Tot slot achteraf jammer dat we thuis een Dual 1219 kochten in plaats van een TD 150. De laatste is duidelijk de betere draaitafel.

Tot slot heb ik nog een Soundsmith element in repair. Waarschijnlijk komt die op de TD 320 en gaat de Nagaoka naar de TD 150. We blijven Hear bezig 😀

 

https://www.worthpoint.com/worthopedia/original-vintage-thorens-tp13a-tp-13a-273920777

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Troost je, wij kregen van Sint niet ieder een kadootje, maar voor ons allemaal (?) een Philips koffergrammofoon, met een safier die je om kon draaien zodat er ook 78 toerenplaten mee waren te draaien. Maar die hadden we niet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...