carl Posted 10 april 2021 Report Share Posted 10 april 2021 Latham heeft ooit eens voor mij een phono kabel gemaakt met een SME plug van Linn Analoque kabel. Daar zat geen aparte aardedraad bij want die was ingebouwd in de plug. Ik zat me even af te vragen hoe dit dan is aangesloten. Puur uit interesse hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 april 2021 Report Share Posted 10 april 2021 Dat heb ik je al vaker uitgelegd hoe dat werkt. Alle Rega armen zijn zo aangesloten. De aardedraad word aan de massa van links of recht aangesloten. Je aardt het zaakje dan via signal gnd. En eerlijk werkt het alleen fatsoenlijk bij een berg MM elementen. Die zijn asymetrisch opgebouwd. Een MC is symetrisch opgebouwd. Als je die zo aansluit heb je verlies. Niet meer vergeten, want dit is al minstens de tiende keer dat ik je dit vertel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 april 2021 Author Report Share Posted 10 april 2021 (edited) Jij brengt dat mondeling zo vanzelfsprekend dat ik het niet goed begrijp Roger Ik ben volkomen a technisch. Lezen valt me dan makkelijker. De oude Thorensen zaten toch ook zo in elkaar. Maar daar komt bij mij geen MC in. Edited 10 april 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts