Jump to content

Racks


carl
 Share

Recommended Posts

Ik zoek nieuwe racks voor de nieuwe luisterkamer. Ik zoek eigenlijk iets wat er uitziet als die oude Target racks. Beetje stoer en zwart. Ik wil er twee naast elkaar zetten want er komen twee draaitafels te staan. De ondergrond is een houten vloer, maar wel een zeer stevige. Iemand suggesties?

Link to comment
Share on other sites

Mijn rack is een Target rack. Daar liggen wel op maar gezaagde natuursteen tegels is. Het origineel 12 mm spaanplaat "plankje" stelt niet veel voor.

Daarvoor had ik een zwaar houten rek. Ook met stenen tegels dit klonk wél anders, wat softer misschien wat vloeiender. De Target oplossing is wat dynamischer, maar ook wat harder van klank.

 

Misschien heeft het klankverschil ook met het formaat te maken. Het Target rek is nogal wat smaller dan het houten rek.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Mijn apollo rack, dat op target lijkt, heeft nieuwe zelfgemaakte leggers gekregen bestaand uit :

 

Uitgefreesde rubberwood planken waarin een 6mm rubberachtig bitumen kleeft, daar een aluminiumplaat van 4mm tegen gekleefd

Deze planken steunen op de 4 kleine spikes die ik in het frame kan draaien.

De planken zijn zo'n 13 - 14mm uitgefreesd zodat je de bitumen en alu niet ziet

Door het steunen op de kleine spikes raken ze uiteraard het frame niet ...

Ik ben hier visueel heel tevreden mee

Link to comment
Share on other sites

Ik ga Apollo opzoeken Stef. De Oracle staat nu op drie schragen met een plank erop van 2 meter. Kan de kamer makkelijk hebben en is zeer handig ivm Puresound werk. Maar dat is maar 1 plank. Met twee van een meter zou ik tevreden zijn. De eindversterker kan dan op de grond en de Revox ernaast. Moet eens goed over denken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...