stefk Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Hoi Welke arm zit er op een denon DP 30L? via tnet kom ik niet aan de beoogde info ... Kan deze arm meespelen met de projects en Rega's van deze wereld? waarom die vragen? een kennis van mij heeft nog zo'n denon staan, jaren ongebruikt; hij zoekt echter een nieuwe te kopen maar wilt niet veel centen spenderen MAAR tmoet visueel wel ok zijn ... Is het dus aan te raden deze arm op een bvb Michell tecnodec te plaatsen of een goldenote Valore? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Het ligt eraan welke DP-30L het is. Er zijn nl 3 uitvoeringen. De DP-30L is met een S-arm. De DP-30LS is met een rechte arm en de DP-30L II is met een rechte arm die erg licht is. Ik ben geen fan van de Rega armen en al helemaal niet van de nieuwste uitvoeringen daarvan. De Pro-ject 9 en de 9 C(arbon) zijn wel goed, maar die zit niet op de instap draaiers en die armen wil je echt niet. Ik zou zelf de Denon opkalefateren, want de kast is iig stukken beter dan de instap Rega's en Pro-jects. In het geval van een Tecnodeck of Valore, zou ik zelf een Jelco SA-250ST nemen voor erop. Dan ben je iets meer kwijt, maar zit je in elk geval niet met het probleem een passende mountingplate te moeten maken voor die Denon arm. Of je gaat op zoek naar een Linn Basik Plus of Akito. Die worden op Ebay UK nog wel eens voor een leuk bedrag aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 september 2014 Author Report Share Posted 18 september 2014 (edited) Roger wat zou je allemaal doen qua opkalefateren?Ik wil hem wel assisteren hoor ... Het is de eerste versie met de S-arm Edited 18 september 2014 by stefk Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Deze, dus? Het lijkt mij gemakkelijker hem àf te kalefateren dan òp te kalefateren! Prima ding, lijkt me - als-ie 't nog dóet. Hoogstens een controle/servicebeurt laten geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 september 2014 Author Report Share Posted 18 september 2014 Moet ik aan Luc vragen Spido ... ik vermoed van wel gezien de S-arm Het ding heeft jaren en jaren niet gespeeld maar nu heeft ie er nog eens zin in ... iemand een element voorstel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Prijs? MC of MD? Er zijn zo veel mogelijkheden..! In elk geval zou je een niet àl te compliant element moeten kiezen, dunkt me, dat een naalddruk vraagt van 1,7 p of meer. De Denon DL-103 zou m.i. een prima keus kunnen zijn, bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 september 2014 Author Report Share Posted 18 september 2014 Prijs, max 400 schat ik ... zal het eens vragen De voorversterker met ingebouwde phono, zowel voor MC en MM, is een Jeff Rowland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2014 Report Share Posted 19 september 2014 Roger wat zou je allemaal doen qua opkalefateren? Ik wil hem wel assisteren hoor ... Het is de eerste versie met de S-arm Met "opkalefateren" bedoel ik een check up en een servicebeurt. Ik denk niet dat er verder veel aan moet gebeuren. Element? Een DL103 zou kunnen, maar ik zou zelf eerder gaan voor een Goldring GX1042 of een Nagaoka MP-200. De S-arm van Denon zal toch wat aan de lichte kant zijn en dan kan een MM (MI) volgens mij beter. Bovendien is een naaldwissel dan eenvoudiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 september 2014 Report Share Posted 19 september 2014 (edited) Met die Goldring, mij destijds aangeraden door Miracle voor mijn Dual 604, heb ik een uitstekende verstandhouding opgebouwd. M.a.w. klinkt heerlijk. Edited 19 september 2014 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 september 2014 Author Report Share Posted 19 september 2014 Zoals jij het formuleert Roger, servicebeurt, had ik ook al aangegeven aan hem Idd een mooi MM element inbouwen en hij kan het platenspelen herontdekken Tanx om mee te denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts