carl Posted 26 november 2011 Report Share Posted 26 november 2011 In mijn collectie zit nog een Beggers Banquet uit 1968 in witte klaphoes. Ik betwijfel of hij vaak gedraaid is door de vorige bezitter want die draaide alleen Bach. Ik heb hemzelf ook niet vaak op gehad want hij was wat scherp in mijn vorige huis. In de andere akoustiek en met een dedicated stroomcircuit klinkt hij puik hoor. Platen persen konden ze toen ook wel. Wat een band waren die Stones. Trouwens de opname in stereo is ook niets mee. Niet dat Beatles stereo za'k maar zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 november 2011 Report Share Posted 26 november 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 november 2011 Report Share Posted 27 november 2011 Beste Carl, Koester die plaat! Zij vormt wellicht het eerste bewijs dat in jouw tijd talent, originaliteit, vakmanschap, muzikaliteit en een smaakvolle presentatie niet meer nodig waren - ja eerder zelfs nadelig waren! - voor wie in de popmuziek succes wilden hebben. P.S. Heb jij nog geen Sticky Fingers? P.P.S. Waren er méér opnamen die in je vorige huis scherp klonken, en nu niet meer? Zo ja, hoe verklaar je dat? Zo nee, hoe verklaar je dat (niet)? Vind jij overigens dat "scherp" niet "echt" kan zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 november 2011 Author Report Share Posted 27 november 2011 Hai Spido, Over smaakvol kan je natuurlijk twisten. Toch vond ik de Stones toen een erg goede band die meeslepende muziek maakte en dat herkende ik nu weer. Je had in de jaren 70 een programma van Meta de Vries voor mensen in de gevangenis. Die wilden allemaal dit soort muziek horen en ik vond eigenlijk wel dat ze smaak hadden.Luisterde graag naar haar programma en haar mooie stem.Ga eens even kijken hoe ze er vroeger uitzag. Een beetje gestoken scherpte vind ik wel bij muziek horen en ik zou ook nooit LS kopen die dat missen als het in de muziek zit. Die scherpte heb ik nog steeds maar omdat midden en mid laag wat aangezet zijn in de huidige situatie ten opzichte van vroeger klinkt die scherpte nu iets minder dominant. Ik vind dat ik erop vooruit ben gegaan maar vroeger klonk het ook zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 november 2011 Report Share Posted 27 november 2011 Carl de witte klaphoes is een US uitgave dacht ik ... correct me if im wrong Bij mij klinken niet alle songs even goed hoor, ook ik heb dat scherpe Stray Cat Blues vind ik een geweldige song maar klinkt niet goed, ofwel heb ik gewoon een slechte persing Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 november 2011 Author Report Share Posted 27 november 2011 Hai Stef, leuk weer eens van je te horen. Laatst in gesprek met Onno en ik vertelde dat ik nog eens een nieuw exemplaar van Night train van Oscar Peterson wilde kopen. Onno had dezelfde Speakers Corner en bij hem klonk het ook niet goed. Bij de Stones LP zal het ook wel zo zijn. Waarschijnlijk werd hij afgemixt op zeer slechte duf klinkende Engelse LS om het allemaal wat pittiger te laten klinken. Met de Quad toonregeling kreeg je zoiets wel weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts