Midcall Posted 3 juni 2011 Report Share Posted 3 juni 2011 Midcall geen lariekoek vertellen,heb jij wel eens zo,ding van binnen gezien en schema,s bestudeerd dan weer je ook dat alle cd spelers de informatie 16 bit afleest wat die er van maakt is een ander verhaal Een Tip, het geluid kom uit de dac en daar zijn zoveel kleuren en smaken ,welke smaak past bij U !!!!!! Ik heb hem jaren in mijn bezit gehad, dus ik denk dat ik weet waar ik over praat. De speler heeft een prima loopwerk, aanzienlijk beter dan 95% wat er momenteel aan loopwerken in de huidige spelers zit. Met losse DAC is er nog wel wat moois van te maken, maar als ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 juni 2011 Report Share Posted 3 juni 2011 Midcall verkoper, ik wel eens op een meting loopwerken meenememen, en vertellen wat loopwerk wel kan en niet kan en dan laat ik jouw veschillen horen en hoeveel verschillende dac,s wil je horen ik heb de nodiige hier en ook loopwerken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 3 juni 2011 Report Share Posted 3 juni 2011 ... hoeveel verschillende dac,s wil je horen ik heb de nodiige hier en ook loopwerken En dan noem je iemand anders een 'verkoper'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 3 juni 2011 Report Share Posted 3 juni 2011 Midcall verkoper, ik wel eens op een meting loopwerken meenememen, en vertellen wat loopwerk wel kan en niet kan en dan laat ik jouw veschillen horen en hoeveel verschillende dac,s wil je horen ik heb de nodiige hier en ook loopwerken Wat is nu je punt? Ik zeg dat een (ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 3 juni 2011 Report Share Posted 3 juni 2011 En hieperen doet meer kwaad dan goed. Dit klinkt alsof het gesproken is uit eigen ervaring... waarom je dan toch telkens weer ieder topic jouw eigen fabrikaten (of jouw hierin gebruikte principes of onderdelen daarvan) moet 'verblijden' is met die wijsheid op zijn minst curieus te noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 3 juni 2011 Author Report Share Posted 3 juni 2011 Heb mijn Rotel ter reparatie aangeboden (tandwiel/snaartje) In combi met m,n PS Audio dig. link2 was/is het al met al een goed duo. Die PS Audio heeft ook een externe voeding en die Rotel een superclock . Misschien allemaal achterhaald, maar ZOveel beter kan het in 10/15 jaar toch niet geworden zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2011 Report Share Posted 3 juni 2011 Rien veel plezier er mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 juni 2011 Report Share Posted 3 juni 2011 Beste Midcall, "Er is tegenwoordig zoveel fraaiers op het gebied van DACs." (...) "De ontwikkelingen hebben niet stil gestaan."(...) Nou, nou, Midcall... zijn dàt je beste argumenten? Zijn dàt je harde bewijzen? Ik had toch echt gehoopt op vervormingscijfers, liefst gerelateerd aan frequentie en outputniveau, bijvoorbeeld. Op een vergelijking van de CD-80 met moderne modellen op het gebied van de verwerking van blokgolven en zaagtanden via de interne DACs, om maar wat te noemen. Dit lijkt wel op het geleuter van een haaifaaiverkoper, die hoognodig omzet moet draaien. "Nieuw is altijd beter!" Ja, voor de handel... Valt me tegen van jou, Midcall. De beste (oudere) CD-spelers hebben een "analoog" klankkarakter. De CD-80 is er daar één van. Veel hedendaagse CD-spelers hebben een spits, schril, leeg, kil, hard en/of scherp karakter.* Heb jij daar een goede verklaring voor? (Ik bedoel: een àndere verklaring dan die onzin over "minder goede detailweergave" van sommige oudere CD-spelers, zoals de CD-80). * Hetzelfde geldt, merkwaardig genoeg, óók voor oudere CDs (anno 1982, bijv.) in vergelijking met veel recente. "Nieuw is altijd beter?" Jij zou toch beter moeten weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 juni 2011 Report Share Posted 4 juni 2011 Midcall die cd speler is zijn geld waard. Zit een moooi loopwerkje in,de VAM 1254 --welke van de vier loopwerkjes ---een akm Dac aan de onderkant op de printplaaat en een ic 2 aansluiting om verchillende dacjes aan te sluiten en zou ook nog audiofiel zijn volgens insiders maar ze gebruiken wel een bb dac 1792 ,ik snap er niks meer van Maar nu wat anders,er wordt 16 bits gelezen,maar doet DAC naar 24 bit ,dus daar kom extra informatie uit wat niet op de cd staat of begrijp ik het verkeerd Hoor je dan geen geluid wat niet bestaat,ik kan mij ook vergissen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 4 juni 2011 Report Share Posted 4 juni 2011 Midcall verkoper, ik wel eens op een meting loopwerken meenememen, en vertellen wat loopwerk wel kan en niet kan en dan laat ik jouw veschillen horen en hoeveel verschillende dac,s wil je horen ik heb de nodiige hier en ook loopwerken Kom gerust eens langs met je cd speler of loopwerk Wol Dan zal ik je het verschil tussen loopwerken alleen al laten horen. Als je nog een cd PRO of VAM hebt neem hem gerust mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 juni 2011 Report Share Posted 4 juni 2011 Midcall verkoper, ik wel eens op een meting loopwerken meenememen, en vertellen wat loopwerk wel kan en niet kan en dan laat ik jouw veschillen horen en hoeveel verschillende dac,s wil je horen ik heb de nodiige hier en ook loopwerken Kom gerust eens langs met je cd speler of loopwerk Wol Dan zal ik je het verschil tussen loopwerken alleen al laten horen. Als je nog een cd PRO of VAM hebt neem hem gerust mee. Zou je dat wel doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 juni 2011 Report Share Posted 5 juni 2011 B300,wollie gaat eerst bij Marc Half 08-2011 aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 12 juni 2011 Author Report Share Posted 12 juni 2011 Rien veel plezier er mee De Rotel is gerepareerd. Snaar vervangen + een weerstand. Kosten 70 euro. Weer aangesloten op de PS Audio Dac met een Harmonic Techn. Digi ertussen en hij speelt weer. Delade loopt perfect en ja het geluid is zo slecht nog niet. Ik moet maar tevreden zijn zo. En de tijd dat ik het belangrijk vond om de ademhalingstechniek van een zangeres te kunnen/willen beoordelen is voorbij. Hijgen doe ik zelf wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 12 juni 2011 Author Report Share Posted 12 juni 2011 Rien veel plezier er mee De Rotel is gerepareerd. Snaar vervangen + een weerstand. Kosten 70 euro. Weer aangesloten op de PS Audio Dac met een Harmonic Techn. Digi ertussen en hij speelt weer. Delade loopt perfect en ja het geluid is zo slecht nog niet. Ik moet maar tevreden zijn zo. En de tijd dat ik het belangrijk vond om de ademhalingstechniek van een zangeres te kunnen/willen beoordelen is voorbij. Hijgen doe ik zelf wel. Correctie : Reparatie, mijn HOELA. Toen ik hem ging ophalen ,werd er gezegd :Het was niet het tandwiel ,maar het snaartje en een weerstand. Kosten ruim 70 euri. Wat schetst mijn verbazing als ik na een tijdje open en dicht, bemerk dat de la bij het allerlaatste stukje ietsjes scheef trekt en daarna niet meer helemaal dicht wil!!! Bij het proberen eruit te trekken ,hou ik de hele la in mijn hand! Heb hem er weer in gekregen en nu reageert ie met horten en stoten. Niet te geloven . Volgens mij heeft de betreffende reparateur geen ###### gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 juni 2011 Report Share Posted 12 juni 2011 Dat is balen. Ik zou in ieder geval wel even contact opnemen met de reparateur mogelijk kan hij het als nog wel goed maken. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2011 Report Share Posted 12 juni 2011 Je krijgt toch 3maanden garantie, op een reparatie? Bij het niet goed open en dicht gaan van en lade bij een CDM9 (pro) loopwerk was het bij mij tot nu toe. Altijd een tandwiel waar een stukje vanaf was gebroken en gelijk het snaartje vervangen. Zo'n tandwiel en snaar kost meestal rond de 15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts