Jump to content

De muziek van tegenwoordig is waardeloos, prut enz. enz.

Pjotr
 Share

Recommended Posts

Natuurlijk niet voor mensen die alleen klassieke muziek mooi vinden, want wat dat betreft wordt er weinig nieuws gemaakt, voor zover ik weet... Anders mis ik iets, want ik luister allemaal 300 jaar ouwe stuff :)

Ook vwb klassiek geldt dat de commercie heeft toegeslagen, er wordt vooral opgenomen en in de grote zalen gebracht, wat wordt verkocht of voldoende publiek trekt, maar ook in dit genre gebeurt er vreselijk veel, moderne componisten - in de klassieke traditie - vind je niet gauw in het concertgebouw, de Philipszaal of op radio 4.

De concertzender wil wel eens een tipje van de sluier oplichten........

<_<

Ik denk dat er veel goede muziek gemaakt wordt.

...

De pluggers gaan er vanuit dat iedereen dezelfde en steeds plattere smaak heeft. Helaas vrees ik dat ze het mis hebben.

Platenmij-en, en dat is uitgesproken beleid, willen hits scoren. Wat nooit anders is geweest. In de Classic Albums aflevering van het Doors' debuut werd verteld dat een maatschappij naar fragmenten van de nummers luisterde, en het als niks/niet interessant afdeed.

De radio volgt wat ze (financieel) wordt voorgehouden, en dus luisteren we naar doorslagen van wat muziek had moeten zijn.

Ik denk dat je beter in de rommelbakken kunt zoeken. Daar staat n.l. de muziek die "het niet gehaald heeft". En daar zit me soms moois tussen..

Internet biedt legio sites en luistermogelijkheden die laten zien en horen dat radio toen en nu (te) weinig van doen heeft (gehad) met het overbrengen van interessant materiaal.

Is dit de toekomst... ?? opnieuw opnemen van oude muziek... ??

Ik hoop het, maar dan met iets meer fantasie.

Muziek is zonder uitzondering voortborduren op wat eerder is bedacht (heren Doors gave dat ook aan) met toevoeging van eigen ide

Natuurlijk niet voor mensen die alleen klassieke muziek mooi vinden, want wat dat betreft wordt er weinig nieuws gemaakt, voor zover ik weet... Anders mis ik iets, want ik luister allemaal 300 jaar ouwe stuff :)

Ook vwb klassiek geldt dat de commercie heeft toegeslagen, er wordt vooral opgenomen en in de grote zalen gebracht, wat wordt verkocht of voldoende publiek trekt, maar ook in dit genre gebeurt er vreselijk veel, moderne componisten - in de klassieke traditie - vind je niet gauw in het concertgebouw, de Philipszaal of op radio 4.

De concertzender wil wel eens een tipje van de sluier oplichten........

<_<

Ik denk dat hetzelfde voor elke muziekstroming geldt.

Helaas kan ik me neit in alle stromingen muziek verdiepen en klassiek is er een beetje bij ingezakt.

Neemt niet weg dat ik het absoluut met plezier luister en ooit maak ik de inhaalslag ;).

ik heb een klassie periode gehad. is gewoon niet mijn ding

er gebeurd niks bij mij. cd's van meer dan een uur vind ik uiteindelijk 10 minuten mooi van en de rest is muziek daaromheen die afrond of ernaar toe werkt.

enige wat ik mooi blijf vinden is orgel muziek. ik moet nog een mooie zien te vinden liefst met een groot koor erbij

(...) enige wat ik mooi blijf vinden is orgel muziek. ik moet nog een mooie zien te vinden liefst met een groot koor erbij

Beste m44,

Liefst ongecomprimeerd en niet-gecodeerd, neem ik aan?

Welnu: vermoedelijk kun je om ca. 9.30 u. op Zondagochtend je hart ophalen in de plaatselijke Gereformeerde Kerk of Hervormde Gemeente (mits orthodox), c.q. Protestantse Gemeente "Samen Op Weg" (of "Samen de Weg Kwijt"?).

(...) enige wat ik mooi blijf vinden is orgel muziek. ik moet nog een mooie zien te vinden liefst met een groot koor erbij

Beste m44,

Liefst ongecomprimeerd en niet-gecodeerd, neem ik aan?

Welnu: vermoedelijk kun je om ca. 9.30 u. op Zondagochtend je hart ophalen in de plaatselijke Gereformeerde Kerk of Hervormde Gemeente (mits orthodox), c.q. Protestantse Gemeente "Samen Op Weg" (of "Samen de Weg Kwijt"?).

god is een psychose wat mij betreft.

een middel om de massa te controleren. kerken deden dat vroeger nu doen de regeringen dat.

Vorige maand nog ondervond ik zelf de gevolgen van het downloadgedrag van anderen. Ik kocht kaarten voor een concert van de Italiaanse artiest Laura Pausini. Niet voor een concert in Nederland, maar in Brussel. De kans is namelijk groot dat de Italiaanse zangeres Nederland tijdens haar voorlopig laatste wereldtour overslaat. De reden? Er zijn drie keer zoveel exemplaren van haar laatste cd illegaal gedownload dan verkocht.

Lijkt mij paniekvoetbal <_<

In de jaren '80 had je uit de anarchistische hoek de slogan "Hometaping is killing record companies.. And it's about time!"...

Tja, kennelijk is voor haar geld vergaren belangrijker dan publiek vermaken met muziek. Alsof het zou helpen... :rolleyes:

Gemiste kans ook want meestal verkopen CD's na concerten een stuk beter. Tenzij het concert bagger was natuurlijk... :D

Mijn aandacht wordt getrokken door een reportage over de Nederlandse Bullet Sound Studios waar hits als 'Radar love' van de Golden Earring en 'Papa' van Stef Bos zijn opgenomen. Wat blijkt? De studio is met apparatuur en al te koop gezet op makelaarswebsite Funda.nl.

Oorzaak is deze keer eens niet de kredietcrisis. De studio is failliet mede door het downloadgedrag van consumenten. [...]

Bedrijven en dus ook studio's gaan failliet door mis-management en niets anders.

Een studio wordt betaald voor het werk wat geleverd wordt en niet naar de opbrengsten van verkoop van muziek. Zouden sommige studio's wel willen... :D

;)

In de jaren '80 had je uit de anarchistische hoek de slogan "Hometaping is killing record companies.. And it's about time!"...

Zo is dat, ze hebben alle kansen laten liggen om simpelweg met een groot deel van het koopkrachtige publiek mee te groeien door zich vooral op het (muzikaal) dimensieloze deel van de jeugd en massa te richten.

Overigens was er onlangs weer eens een onderzoek waaruit blijkt dat downloaden de aankoop van muziek bevordert bij velen die nou eenmaal de behoefte hebben om het ook fysiek te bezitten. En die gasten kennen we massaal allemaal. :D

Krokodlillentranen dus. <_<

"Studio

Ik ken genoeg kleine studiootjes waar heel goeie producties vandaan komen.

Alleen zie/hoor je die niet terug in de top 40 of bij het Kruitvat voor 7.99 euro........

Voor kwaliteit is altijd plek.

En studio's gaan mede teloor omdat ze technisch niet of minder nodig zijn. Dat staat los van het koopgedrag van luisteraars.

Zijn er ook kwalitatief goede opnames te maken in de huis/slaapkamer-studio's? Of blijven alleen de beste professionele studio's nu over?

Ik heb een plaat die in een keuken is opgenomen en in z'n algemeenheid als een prima opname en produktie wordt gezien.

Zoals KT aangeeft is studiogrootte dus niet de enige garantie voor een goede opname, en ook de dynamiekloze loudness war beperkt zich niet tot de 'independants'.

De vader van een collega was tot de sluiting vorig jaar werkzaam in een studio gesloten. Het kiezen, door klanten, van eigen opnametechniek kiezen was oorzaak van de malaise.

Jammer, maar geen ontwikkeling die de zgn 'ontwikkeling' van artiesten (cashcows) die grote maatschappijen menen te bevorderen, verder benadeelt.

Platenmaatschappijen zijn 1 zaak, de creatie/ bedenker een hele andere ...

Ik treed 1enalloor bij in wat hij schrijft.

Je ontvreemdt toch ook geen Harry Potter in de boekhandel omdat de schrijfster in jouw ogen al genoeg heeft verdiend :)

Gr

Stef

Wil ook niet met een volledig betaald exemplaar betrapt worden. ;)

Propageer geen diefstal, maar wil ook niet onthouden worden van muziek die ik w

Guest kikkervisje
Platenmaatschappijen zijn 1 zaak, de creatie/ bedenker een hele andere ...

Ik treed 1enalloor bij in wat hij schrijft.

Je ontvreemdt toch ook geen Harry Potter in de boekhandel omdat de schrijfster in jouw ogen al genoeg heeft verdiend :)

Gr

Stef

Wil ook niet met een volledig betaald exemplaar betrapt worden. ;)

Propageer geen diefstal, maar wil ook niet onthouden worden van muziek die ik w

Ok, ok, dat is duidelijk.

De muziek van tegenwoordig is waardeloos volgens sommigen en volgens sommigen niet. Wat wel duidelijk is is dat gestolen waardeloos is voor de platenmaatschappij, maar weer niet voor de luisteraar enz. enz. enz. enz. enz.

Het wordt hoogste tijd dat we gaan rekening luisteren: Betalen per geluisterde minuut. Het huidige systeem van plaatjes verkopen is gewoon niet meer toereikend.

;)

B.t.w. Kun je muziek eigenlijk wel stelen? Anders dan zoals muzikanten nootjes, rifjes en akkoorden van elkaar stelen.... :rolleyes:

Guest kikkervisje
Ok, ok, dat is duidelijk.

De muziek van tegenwoordig is waardeloos volgens sommigen en volgens sommigen niet. Wat wel duidelijk is is dat gestolen waardeloos is voor de platenmaatschappij, maar weer niet voor de luisteraar enz. enz. enz. enz. enz.

Het wordt hoogste tijd dat we gaan rekening luisteren: Betalen per geluisterde minuut. Het huidige systeem van plaatjes verkopen is gewoon niet meer toereikend.

;)

B.t.w. Kun je muziek eigenlijk wel stelen? Anders dan zoals muzikanten nootjes, rifjes en akkoorden van elkaar stelen.... :rolleyes:

Of is dit eigenlijk een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid?

Straks gaat elke weggebruiker de kleuren van het stoplicht ook nog zelf interpreteren. :unsure: