Jump to content

squeezebox


shivaji
 Share

Recommended Posts

Wil een squeezebox aansluiten met de pc maar wil geen wireless gebruiken.

 

maarrrr wil geen verlies van signaal en de benodigde lengte is 13 meter.

 

Iemand een idee?

 

dank :cool2:

Shivaji

Wat is er mis met draadloos dan?

De data die door de lucht gaat is ruim voldoende om de buffer van je Sqeezebox vol te houden.

Het verlies van data om dat het draadloos is gaat werkelijk nergens over en zal voor de transport van muziek exact het zelfde presteren als je vast kabel.

Wel is het zaak om uit te zoeken welk kanaal er het minst belast wordt zo dat de interferentie minimaal is.

Daar kan je dan weer prima dit tooltje voor gebruiken.

Zet wel even de beveiliging aan op je netwerk dan kan het ook nog eens veilig blijven.

 

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Wel is het zaak om uit te zoeken welk kanaal er het minst belast wordt zo dat de interferentie minimaal is.

Daar kan je dan weer prima dit tooltje voor gebruiken.

Zet wel even de beveiliging aan op je netwerk dan kan het ook nog eens veilig blijven.

 

 

Groetjes George

Dat heeft alleen zin als dat andere kanaal 4 kanalen verderop zit. Niet voor niets zijn de kanalen 1, 6 en 11 default. De ontvanger is n.l. 4 kanalen breed en vaak geven tussenliggende kanalen juist minder resultaat omdat ie voor de default kanalen geoptimaliseerd is.

 

Netstumbler is een uitstekend tooltje maar werkt niet altijd met sommige hardware. Zoek idd een groep waar de overige signalen het zwakste zijn.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Dat heeft alleen zin als dat andere kanaal 4 kanalen verderop zit. Niet voor niets zijn de kanalen 1, 6 en 11 default. De ontvanger is n.l. 4 kanalen breed en vaak geven tussenliggende kanalen juist minder resultaat omdat ie voor de default kanalen geoptimaliseerd is.

 

Netstumbler is een uitstekend tooltje maar werkt niet altijd met sommige hardware. Zoek idd een groep waar de overige signalen het zwakste zijn.

 

;)

Klopt je kan ook nog kanaal 13 gebruiken als die op je hardware zit tenminste, tot kan 11 is een Amerikaanse standaard in Europa mogen we tot kan 13 gaan daar door is die niet veel gebruikt om dat de meeste hardware standaard op de Amerikaanse standaard staat ingesteld.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Yes, thanks to all,

Dus gewoon netwerkkaartje erbij en 'n beschikbaar kanaal aangeven firewall erop.

 

 

 

Wifi?? Ik heb teveel ervaren, gehoord en gelezen over de gevolgen van hoogfrequentie apparatuur.

Wil daar geen discussie over verder maar ik neem geen risico (althans niet hier mee)

 

Klopt het dat het niet zo belangrijk is hoe de digitale data bij de dac aankomt maar vooral hoe het daar vandaan gaat?

 

Wil toch nog wel een betere dac achter de sb hangen.

Iemand tips voor een goede doch betaalbare kabel tussen sb en dac?

 

 

Hoop weer van jullie te horen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

KOKA779 coaxkabel.

Daarbij goede (imitatie) WBT pluggen, even solderen en klaar is Shivaji. ;)

 

Elders op dit forum staan wat ervaringen met andere voedingen en DACs voor de SB, ik meen van forumlid Alco.

Link to comment
Share on other sites

Wifi?? Ik heb teveel ervaren, gehoord en gelezen over de gevolgen van hoogfrequentie apparatuur.

Wil daar geen discussie over verder maar ik neem geen risico (althans niet hier mee)

Beste shivaji

 

Daar is totaal geen risico mee.

Dat zijn broodje aap verhalen die nergens op gebaseerd zijn en dat gaat dan ook werkelijk nergens over.

Ik weet natuurlijk niet welke onderzoeken jij gelezen hebt maar de meeste onderzoeken die aangehaald worden in het nieuws zijn uit het verband getrokken en niet compleet ook zijn de conclusies die daar uit getrokken worden niet altijd juist.

Wil je meer info hier over kijk dan op de site van het Nederlands antennebureau.

Als dat niet safe zou zijn zou ik het echt niet riskeren om in deze branche te werken mijn gezondheid is mij ook lief.

 

Verder heb ik er ook niet echt behoefde aan om de discussie te voeren maar als er zulke onzin verkondigd wordt dan moet ik wel even reageren.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Wil toch nog wel een betere dac achter de sb hangen.

 

Ik weet niet of je al een DAC op 't oog hebt. Zelf heb ik (nog) geen ervaringen met externe DAC's op de SB.

(behalve die in de Naim SuperNait versterker)

 

Een betaalbare DAC die volgens velen erg goed schijnt te zijn is de recent uitgekomen DACmagic van Cambridge.

De prijs is € 425,- en kan zowel horizontaal en vertikaal geplaatst worden. (leverbaar in zwart en zilver)

CA_DacMagic_1_261108.jpg

 

Check: http://www.hifi.nl/recensies/3628/Cambridg...o_DacMagic.html

 

Een andere DAC (weliswaar iets duurder) die behoorlijk lovend word beschreven is de CI Audio VDA-2.

page27_1.jpg

(het prettige is dat je bij dit merk de garantie hebt dat je 't evt kunt retourneren binnen 30 dagen, mocht 't toch niet bevallen!) :)

 

Zie voor een uitgebreide test: (vanaf pagina 113) http://tonepublications.com/MAGPDF/TA_017.pdf

 

Elders op dit forum staan wat ervaringen met andere voedingen en DACs voor de SB, ik meen van forumlid Alco

You rang, Sir ? :cool2:

 

Yep, klopt... ik heb enkele maanden geleden de proef op de som genomen en een voeding besteld van CI Audio.

vdc_sb.jpg

(via importeur www.av123.nl) deze voeding is ontworpen om de SB3 klankmatig 'op te krikken'. Als liefhebber van Naim audio weet ik dat losse voedingen klankmatig een behoorlijke aanwinst kunnen zijn. (al moet ik bekennen dat ik de voedingen bij Naim wel overpriced vind)

 

Ik vraag me af of die voeding ook nog wel zoveel uitmaakt als de SB wordt gebruikt via een externe DAC, maar via de analoge uitgang is 't zondermeer een verbetering.

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Elders op dit forum heb ik al gepost dat een externe voeding ook nog verschil uitmaakt als de SB op een externe DAC is aangesloten.

Mijn SB was al aangesloten op de DAC in mijn Accuphase DP78 Cd-speler. Sinds zaterdag heb ik er ook zo'n CI-voeding aangehangen en vond het geluid daarna warmer, voller, met meer en betere bassen.

Link to comment
Share on other sites

De dacmagic van Cambridge ga ik, en als het even kan i.c.m. een E-MU 0202 van Peter (pjotr) eind dit jaar thuis aan de tand voelen.

De testberichten tot nu toe zijn veelbelovend, maar je moet die toch altijd ook met een korrel zout nemen, he. Voetjes op de vloer, dan komen ze er mischien wel eens vanaf.

O ja, ik heb geen SB, en zal daar ook niet aan beginnen, maar dat doet er neem ik aan niet veel toe.

 

Over de SB gekoppeld aan de Accuphase staat hier ook nog wat.

 

Marc :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Wifi?? Ik heb teveel ervaren, gehoord en gelezen over de gevolgen van hoogfrequentie apparatuur.

Wil daar geen discussie over verder maar ik neem geen risico (althans niet hier mee)

Hoop weer van jullie te horen :unsure:

Ben het eens met Kappa7.

Je moet als je daar bang voor bent ergens op het Friese platteland gaan wonen, waar ook KPN geen bereik heeft voor de gsm. GSM straling is namelijk veel en veel sterker en overal aanwezig. Wifi is ook overal aanwezig, maar heel veel zwakker. Als ik in de voorkamer mijn Eee-pctje openklap komen er minstens 10 zenders binnen. Dus wil je geen wifi, dan moet je de hele buurt zien mee te krijgen.

Ik ben gewoonlijk ook niet voor zoveel mogelijk straling, maar wifi is m.i. onschadelijk pur sang.

 

O ja, je hebt hopelijk geen magnetron, straalt als de nete. <_<

 

Marc :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Wifi?? Ik heb teveel ervaren, gehoord en gelezen over de gevolgen van hoogfrequentie apparatuur.

Wil daar geen discussie over verder maar ik neem geen risico (althans niet hier mee)

Hoop weer van jullie te horen :unsure:

Ben het eens met Kappa7.

Je moet als je daar bang voor bent ergens op het Friese platteland gaan wonen, waar ook KPN geen bereik heeft voor de gsm. GSM straling is namelijk veel en veel sterker en overal aanwezig. Wifi is ook overal aanwezig, maar heel veel zwakker. Als ik in de voorkamer mijn Eee-pctje openklap komen er minstens 10 zenders binnen. Dus wil je geen wifi, dan moet je de hele buurt zien mee te krijgen.

Ik ben gewoonlijk ook niet voor zoveel mogelijk straling, maar wifi is m.i. onschadelijk pur sang.

 

O ja, je hebt hopelijk geen magnetron, straalt als de nete. <_<

 

Marc :ph34r:

Probeer eens een radio zender dat zijn pas vermogens en nog veel lager in de band ook dus nog schadelijker.

Maar dat is dat met de gepaste afstand dan ook nog steeds ruim binnen de normen die daar voor staan gloof mij maar daar wordt behoorlijk op toe gezien.

Link to comment
Share on other sites

Hoppake,

 

Nee geen magnetron, geen spaarlampen, geen dect e.d. en ja overal worden we doorstraalt. de een voelt niks de ander wel. Ik kies hier gewoon niet voor en hoef niet te overtuigd te worden en wil niemand overtuigen.

 

Dank voor de leuke reacties.

 

Shivaji

Link to comment
Share on other sites

Ik kan me er iets bij voorstellen Shivaji, ben zelf ook van de instelling "hoe minder onnodige RF straling, hoe beter".

 

Ook daarom heb ik een draadjes netwerk, naast eventuele veiligheids-aspecten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...