mart Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Hoe krijg ik de marantz cd17 open? er zit een deksel op met potnagels lijkt wel. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Zijn het geen torx schroeven? Daar heb je speciale torx schroevendraaiers voor nodig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 Idd, met een setje torx-schroevendraaiers kom je een heel eind. Ik meen dat het torx10 is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Ja 't is een torx maar ik moet er wel bijzeggen (heb een DR 17) dat die schroeven van zulks een zacht metaal zijn dat je echt wel moet oppassen dat je van de zeskant geen cirkel maakt Ik heb op mijn deksel zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Ik heb het in het verleden met zo'n goedkoop horlogemakers setje met o.a imbusschroevendraaiers van de action of de gamma gedaan. Bij mijn toenmalige cd-17 KI waren het trouwens geen torx boutjes maar hele kleine imbus boutjes. Het is i.d.d. even oppassen als hij voor de 1e keer opengaat want dat wil nog wel eens stroef verlopen met een doorgedraaide kop tot gevolg. Ik heb het zo gedaan: de schroevendraaier met insteekdwarspiefdinggetje ? om meer kracht te kunnen zetten goed stevig aandrukken en dan met een snelle kleine draai het boutje laten "schrikken" daarna is het zonder veel kracht los te draaien mits de borgringgetjes niet teveel vast zitten want om de een of andere reden bleven die bij mij een beetje plakken. tip: als je de boutjes eruit hebt even heel licht inspuiten met wd40 o.i.d even afnemen met een stukje keukenrol et voila de boutjes komen in het vervolg een stuk makkelijker los. grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 thx allemaal, ik heb nog eens goed gekeken en torx setje van de zolder gehaald. maar heus het zijn kleine potnagels. Het apparaat is bij de service geweest van marantz in Elst. blijkbaar doen die dat zo. Lijkt me nogal wat om dat dan uit te boren? Ik wilde eens kijken naar het nieuwe loopwerk dat er door hun is in gezet. tot twee maal toe was er een nieuw loopwerk in gezet en nu de derde keer heb ik het idee dat er een heel ander loopwerk (hoorbaar beter) in is gezet. Het laatje ziet er anders uit en het lijkt of er een soort 'rem' op zit als de cd stopt. grtz Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 9 mei 2008 Author Report Share Posted 9 mei 2008 zal ik eens proberen, een foto. kan je aan de lade het loopwerk herkennen? standaard is volgens mij vam1201 weet iemand welk ander loopwerk er past ipv vam 1201 in die cd17? mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Philips CDM12.1 = VAM1201, nog te verkrijgen bij Justone 26.90 euro ex. verzenden en BTW. Zelfs de losse lasertjes ervoor hebben ze, voor 21.90. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 12 mei 2008 Author Report Share Posted 12 mei 2008 sorry audiofreak, lukt me niet om een foto te plaatsen. blijkbaar kan het alleen als die van internet komt? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 mei 2008 Report Share Posted 12 mei 2008 lukt me niet om een foto te plaatsen. blijkbaar kan het alleen als die van internet komt? Mart Een foto moet je idd eerst uploaden naar internet en dan kan je hem hier plaatsen. Www.imageshack.us of www.webshots.com zijn sites waar je gratis je foto's naar kunt uploaden en ook weer vandaan kunt downloaden. Die zogenaamde popnagels van Marantz zijn meestal toch torx of imbus boutjes, alleen slecht als zodanig herkenbaar. Steek er maar eens een imbussleutel in die netaan past. Met wat druk erin persen dus en draai maar eens. Volgens mij moet het dan toch gewoon los gaan komen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 mei 2008 Report Share Posted 13 mei 2008 Imageshack suckz. Dan kun je beter Photobucket gebruiken. Die is betrekkelijk snel en je kunt ook gelijk de juiste code kopieren om de foto de plaatsen (4e regel gewoon kopieren en plakken in antwoordvenster van forum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 mei 2008 Author Report Share Posted 14 mei 2008 gelukt. dit is een lade van vam1201/cdm12.1 ?? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts