stefk Posted 13 september 2008 Report Share Posted 13 september 2008 Idd de kids hebben knikkers en eens rondvragen helpt uiteraard ... Beetje verder kijken en denken dan mijn neus lang is, kan geen kwaad Mijn vloer is niet waterpas en sommige planken wiebelen Nog steeds eens uitproberen? Tanx vr de inbreng Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 13 september 2008 Report Share Posted 13 september 2008 Mijn vloer is niet waterpas en sommige planken wiebelen Stef Misschien is het verstandig om eerst daar iets aan te verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 september 2008 Author Report Share Posted 13 september 2008 Idd de kids hebben knikkersen eens rondvragen helpt uiteraard ... Beetje verder kijken en denken dan mijn neus lang is, kan geen kwaad Mijn vloer is niet waterpas en sommige planken wiebelen Nog steeds eens uitproberen? Tanx vr de inbreng Stef Niet zonder eierdopjes natuurlijk.. anders donderden ze er zo vanaf... Ik heb een tijdje geleden nieuwe "tweedehands" lagers gekocht, opengeslepen en voil Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 september 2008 Report Share Posted 13 september 2008 Niet zonder eierdopjes natuurlijk.. anders donderden ze er zo vanaf... sad.gif I'll keep that in mind Hans !! Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 september 2008 Report Share Posted 13 september 2008 De eierdopjes van de Hema zijn 19mm diep. Je zult dus kogels moeten hebben met een minimale diameter van 20mm. Ik heb er van 25,4mm (die via Lasaulec dus) en die voldoen prima. Enig nadeel is de dunne rand van de eierdopjes. Rechtstreeks op het parket zetten, met ruim 100kg aan speaker erop, lijkt me niet bepaald gezond voor de vloer Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 De eierdopjes van de Hema zijn 19mm diep. Je zult dus kogels moeten hebben met een minimale diameter van 20mm. Ik heb er van 25,4mm (die via Lasaulec dus) en die voldoen prima. Enig nadeel is de dunne rand van de eierdopjes. Rechtstreeks op het parket zetten, met ruim 100kg aan speaker erop, lijkt me niet bepaald gezond voor de vloer Als ik er toe kom om uit te proberen Sodejuu (mag ik je niet bij je real name aanspreken ) dan zorg ik eerst dat een tegel waterpas staat en daar de eierdopjes op. Ofwel de dopjes op kurk en vermits de rand vrij dun, zal die wel "klemmen" in de kurk ... Dus jij bent er ook super tevreden over? Anders mail je maar gerust je bevindingen door ... Greeetz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 aangespoord door jullie enthousiasme ben ik gisteren naar de plaatselijke Hema geweest. Maar de Hema in Zutphen had geen rvs eierdopjes. Wie kan me helpen aan rvs eierdopjes (en eventueel stalen kogeltjes) ? Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 aangespoord door jullie enthousiasme ben ik gisteren naar de plaatselijke Hema geweest. Maar de Hema in Zutphen had geen rvs eierdopjes. Wie kan me helpen aan rvs eierdopjes (en eventueel stalen kogeltjes) ? Lourens Ik wil je daar op zich wel mee helpen, hoeveel wil je hebben?? Mail me maar op het email in mijn profiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 september 2008 Author Report Share Posted 14 september 2008 Enig nadeel is de dunne rand van de eierdopjes. Rechtstreeks op het parket zetten, met ruim 100kg aan speaker erop, lijkt me niet bepaald gezond voor de vloer Je zou er eenvoudige onderzetters onder kunnen plaatsen (kurk oid). Eventueel kun je ze ook op z'n kop zetten. Een metalen plaatje of gladde tegel op de vloer is dan voldoende om de kogels goed te laten rollen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 Enig nadeel is de dunne rand van de eierdopjes. Rechtstreeks op het parket zetten, met ruim 100kg aan speaker erop, lijkt me niet bepaald gezond voor de vloer Je zou er eenvoudige onderzetters onder kunnen plaatsen (kurk oid). Eventueel kun je ze ook op z'n kop zetten. Een metalen plaatje of gladde tegel op de vloer is dan voldoende om de kogels goed te laten rollen. Heb het laatst geprobeerd onder mijn smalle MC's, had continu het idee dat ze om konden vallen , dus ze er maar weer onder uit gehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 Die kans is erg klein, maar ik snap je. Heb je wel de uitwerking van de dingetjes beluisterd? P.S.: Een ex-collega van mij heeft vibrapods onder zijn speakers (T+A TAL130) liggen. Dat is een heel stuk instabieler, maar ook die dingen blijven gewoon staan. @Stef, Mijn naam is toch bekend, dus waarom niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 september 2008 Report Share Posted 16 september 2008 Vrij naar... eh... (wie w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Was dat geen banaan in je oor? En was dat niet bij Bert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Ja, die is Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 22 september 2008 Report Share Posted 22 september 2008 Back on Topic...... Een paar kogels, eierdopjes, een beetje zand voor in de dopjes en een paar "dunne" plaatjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 22 september 2008 Report Share Posted 22 september 2008 Back on Topic...... Een paar kogels, eierdopjes, een beetje zand voor in de dopjes en een paar "dunne" plaatjes Zo, dat heb je netjes gedaan! Maaaar..........Hoe en wat klinkt er nu beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 september 2008 Author Report Share Posted 22 september 2008 Back on Topic...... Een paar kogels, eierdopjes, een beetje zand voor in de dopjes en een paar "dunne" plaatjes Tja... rollen doen die kogels zo maar nauwelijks natuurlijk. Er moet toch minstens een stalen plaatje tussen de kogel en het MDF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 22 september 2008 Report Share Posted 22 september 2008 Zo, dat heb je netjes gedaan! Maaaar..........Hoe en wat klinkt er nu beter? Ik heb er nog weinig naar kunnen luisteren, maar wat mij wel opviel toen ik Pink Floyd - WYWH op had liggen dat David Gilmour er meer als een persoon stond te zingen dan ervoor. Verder nog geen verbeterde indrukken gehoord. Maar zoals Hans aangeeft moet er nog ff een 10mm stalen plaat tussen De verbeterde indruk kan/zal natuurlijk ook enkel (of mede) aan de extra MDF platen liggen..... Tja... rollen doen die kogels zo maar nauwelijks natuurlijk. Er moet toch minstens een stalen plaatje tussen de kogel en het MDF. Had er wel aan gedacht, wis nog niet zeker of het nou echt nodig was, maar met een stalen plaatje kunnen ze beter bewegen idd. Ff een plaatje laten knippen v/d week dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 september 2008 Author Report Share Posted 22 september 2008 Had er wel aan gedacht, wis nog niet zeker of het nou echt nodig was, maar met een stalen plaatje kunnen ze beter bewegen idd. Ff een plaatje laten knippen v/d week dus 4 kleine plaatjes kan ook hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 september 2008 Report Share Posted 22 september 2008 Volgens mij is het effect toch het grootste bij "Pinball Wizard" van The Who Maar een schommelende draaitafel lijkt mij toch eigenlijk echt helemaal niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 september 2008 Author Report Share Posted 23 september 2008 Volgens mij is het effect toch het grootste bij "Pinball Wizard" van The Who Maar een schommelende draaitafel lijkt mij toch eigenlijk echt helemaal niks. Dat schommelen valt erg mee. met mij Fat Bob op natuursteenplaten heb ik er in ieder geval helemaal geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 september 2008 Report Share Posted 23 september 2008 Volgens mij is het effect toch het grootste bij "Pinball Wizard" van The Who Maar een schommelende draaitafel lijkt mij toch eigenlijk echt helemaal niks. Dat schommelen valt erg mee. met mij Fat Bob op natuursteenplaten heb ik er in ieder geval helemaal geen last van. Bij mij ook niet, had van de week er eens expres tegenaan gestoten, en hij schommeld dan kort, en staat snel weer stil. Als je er niet aan zit zal schommelen dan ook niet aan de orde zijn. Ik heb ze ook onder de luidsprekerstands, vrij smalle voetprint van de onderkant van de poot, die trillen meer na dan de draaitafel. maar ook niet erg lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 september 2008 Report Share Posted 23 september 2008 Pak je draaitafel eens beet terwijl die speelt en duw hem eens heen en weer op die kogeltjes. Dan hoor je jengel en jank. Als de basis of plinth beweegt t.o.v. het plateau + arm, krijg je snelheidsvariaties, hoe klein dan ook. Luchtdrukvariaties zijn er altijd, van de luidsprekers of simpelweg tocht. Zelfs de reactiekrachten van de motor en het plateau kunnen een (kleine) schommeling doen ontstaan. We doen er alles aan om de tafel dood en zwaar te maken, een zwaar plateau met 1, 2 of 3 motoren met electronische sturing en tacho-regeling en dan gaan we die precisie om zeep helpen met een schommelende opstelling. Met wat pech zit je ook nog ergens op een of andere resonantiefrequentie in de DT zelf. Ik zal dan wel voor blunderende dilettant worden versleten, maar ik begrijp dat niet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 23 september 2008 Report Share Posted 23 september 2008 Pak je draaitafel eens beet terwijl die speelt en duw hem eens heen en weer op die kogeltjes.Dan hoor je jengel en jank. Als de basis of plinth beweegt t.o.v. het plateau + arm, krijg je snelheidsvariaties, hoe klein dan ook. Luchtdrukvariaties zijn er altijd, van de luidsprekers of simpelweg tocht. Zelfs de reactiekrachten van de motor en het plateau kunnen een (kleine) schommeling doen ontstaan. We doen er alles aan om de tafel dood en zwaar te maken, een zwaar plateau met 1, 2 of 3 motoren met electronische sturing en tacho-regeling en dan gaan we die precisie om zeep helpen met een schommelende opstelling. Met wat pech zit je ook nog ergens op een of andere resonantiefrequentie in de DT zelf. Ik zal dan wel voor blunderende dilettant worden versleten, maar ik begrijp dat niet goed. De kogels bevinden zich toch onder het "tafelblad" waar de draaitakel op staat? Wanneer dit "tafelblad" dood gemaakt is met massa blijft een en ander gewoon op zijn plek of toch niet? p.s. zelf zou ik magneten op die plaats willen i.p.v. die kogeltjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts