m44 Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 meerwegsysteem cd spelers die wil ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 Teveel naar de champagnekleurige gekeken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 Nu ben ik helemaal de kluts kwijt. Ik heb vroeger altijd geleerd dat een blokgolf een verzameling sinussen was van de grondgolf met allemaal 3e harmonischen erin. En dat dat met een bandbreedte tot ca. 10 maal de grondgolf nog goed te herkennen is als blokgolf. Voeg daarbij dat ik geen enkel instrument ken dat een blokgolf produceert die een audiosysteem met 22.05 kHz bandbreedte in de problemen zou kunnen brengen. Volgens mij houd je je nu alleen maar dom, duidelijk mag zijn dat de blokgolf een hulpmiddel is om het gedrag van een schakeling te controleren............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 (...) Deze nieuwe KT88 push pull versterker is in korte tijd razend populair geworden.(...) http://www.ae-europe.nl/trafosets.htm Beste KT88, Nee, Jeroen begon over luidsprekers. En ik reageerde daar op. Sorry, 't is inderdaad mijn stokpaardje. Want bij die dingen hoor je tenminste verschillen! Maar ik meen te begrijpen dat jij CD-spelers modificeert? En met succes? Jij h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Het geheim erachter doe ik uiteraard niet uit de doeken (heeft U die vraag wel eens gesteld aan Louis Raatjes, of Sebastiaan de Vries? En kreeg U toen een bevredigend antwoord?), want dan zou de lol er gauw af zijn. Dat ken ik ja, ik hou mijn fotografische truukjes ook angstvallig voor me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Zeker, Sebastiaan de Vries is bijzonder open over hetgeen hij toepast. Blijkt ook wel uit de beschrijvingen welke hij op z'n site plaatste. Modificeren is geen black magic, en als uitvoerder ben je geen tovenaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 ik hoop binnenkort een ervaring te kunnen neertikken hier over een mod cd speler door KT. let wel de orginele speler heb i nooit gehoord danwel van binnen bekeken. het is een philips cd 650. kan zijn dat ie hem orgineel aan mij geeft en verteld hoe geweldig beter hij klinkt, auto suggestie doet de rest wel kan ik hem gaan afzetten tegen de rotel rcd 971 die in engeland al meerdere lovende reviews heeft gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 ik heb vandaag de kans gehad 2 cd spelers met elkaar te vergelijken.conclusie was dat dit echt geen moeite kost. keer op keer was het verschil zeer duidelijk. de ene was duidelijk zwart en de andere duidelijk champagne kleur. 10 van de 10 keer had ik het goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Het geheim erachter doe ik uiteraard niet uit de doeken (heeft U die vraag wel eens gesteld aan Louis Raatjes, of Sebastiaan de Vries? En kreeg U toen een bevredigend antwoord?), want dan zou de lol er gauw af zijn. Vooraf in woord, achter in woord en beeld op locatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Zelfs informatie over hetgeen de achterliggende filosofie is, wordt door Bas wel verstrekt, metingen gebruikt hij om zaken te controleren, het succes van de operatie wordt bepaald door simpel luisteren...... En je hebt gelijk velen doen zich voor als tovenaar, uitgaande van het gegeven dat het gros van de mensheid bijzonder gevoelig is voor een fraai verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Zeker, Sebastiaan de Vries is bijzonder open over hetgeen hij toepast. Blijkt ook wel uit de beschrijvingen welke hij op z'n site plaatste. Ja, wat er uitgaat en erin komt vertelt hij wel ja. Doe ik ook trouwens (op andere fora, ik ben hier nog niet echt "thuis" za'k maar zeggen). Wat er gemeten wordt zegt hij niet, en waar hij de accenten legt ook niet. Zou commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Mits je er als klant komt, ja. Voor mij geldt datzelfde. Neen zelfs informatief, met tips hoe het zelf uit te voeren, ook de valkuilen worden aangegeven. Is dit wel zinvol ? een vreemde manier om klanten te werven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Jitze is me voor. Rij dus liever naar Gronigen (ben een Huizer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Je noemt ongevraagd namen van personen die je blijkbaar niet kent en daardoor zwaar onderschat. Het gaat daarmee wat in de richting van compromiteren (ze zijn hier niet om ze zich te verdedigen) en dat is op z'n minst onzakelijk. Ontopic maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Jitze is me voor. Rij dus liever naar Gronigen (ben een Huizer). kom eens een bakkie doen............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Neen zelfs informatief, met tips hoe het zelf uit te voeren, ook de valkuilen worden aangegeven. Op andere fora doe ik dat ook, misschien komt dat hier ook nog wel als ik me wat meer thuisvoel. Net zo informatief als jouw site ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Maar dan wel vanuit mijn technische basis en visie, vermengd met zaken uit de hoek waarvan ik geen namen zal noemen, omdat ik niet weet welke namen Erika precies op het oog heeft in zijn/haar bovenstaande post. Het is Erikatn en wel degelijk een hij, als ik mij niet vergis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Maar dan wel vanuit mijn technische basis en visie, vermengd met zaken uit de hoek waarvan ik geen namen zal noemen, omdat ik niet weet welke namen Erika precies op het oog heeft in zijn/haar bovenstaande post. Het is Erikatn en wel degelijk een hij, als ik mij niet vergis. CJ, in tegenstelling tot ...., vergis je je nou werkelijk nooit. Die afkorting nodigt wel uit er in het vervolg een letter tussen te frummelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Het geheim erachter doe ik uiteraard niet uit de doeken (heeft U die vraag wel eens gesteld aan Louis Raatjes, of Sebastiaan de Vries? En kreeg U toen een bevredigend antwoord?), want dan zou de lol er gauw af zijn. Dat ken ik ja, ik hou mijn fotografische truukjes ook angstvallig voor me Geheimhouding, dat snap ik nou werkelijk niet. Patenten evenmin, die zijn m.i. zelfs contraproductief, maar goed ... Ik maak gewoon bekend wat ik doe en hoe, boeit me niet of het gekopieerd wordt (en dat wordt het) zelfs als een ander er geld mee verdient (en dat doen ze). Hulde aan degene die dat lukt, die heeft in ieder geval meer commercieel talent dan ik. Zelfs met alle informatie is de gemiddelde slechtwillend amateur toch niet in staat goed te kopieren. Of je nu wel of niet publiceert, uiteindelijk wordt het toch wel achterhaald en gekopieerd en meestal heb je dan geen poot om op te staan. Zie b.v. de problematiek rond de Oris hoorns van Bert Doppenberg op diens forum. ... beter goed gejat dan slecht ontworpen ... ... te veel keus maakt ongelukkig ... ... de gemiddelde consument is (helaas) zo "smakeloos" als een bintje ... ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 beste KT88 waarom wil je eigenlijk apparatuur modificeren? ze is al zo goed. ik zou zeggen: verdiep je eens in speakers en ga die modoficeren ps: waarom zijn die er eigenlijk nog niet? luidsprekerrestylers ik bedoel: er zijn enorm veel slecht ontworpen speakers die gemaakt zijn van slechte matrialen. als modificator kun je er enorm je ei in kwijt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Als muziekliefhebber moet het je bekend voorkomen dat de toon de muziek maakt, de toonzetting veroorzaakt ook de stemming van de reacties, als ik zo eens terug kijk lijkt me dat daar de oorzaak ligt. Zo zwart op wit is het inderdaad best lastig tot een fijne intonatie te komen, anderen wegzetten helpt dan niet echt, allerlei zaken op scherp zetten ook niet. Als je in gesprek wilt met een ander, lijkt het me een eerste vereiste niet achter een muur van dogmatische opvattingen te gaan zitten, want ook in de wereld van techniek is er nogal een groot grijs gebied.............. Luidspreker restylers zijn er zeker wel, ook ik heb me op dat pad begeven en inderdaad zijn hier resultaten te boeken die op z'n minst verbijsterend kunnen worden genoemd. Maar je hebt zeker gelijk te stellen dat hieraan veel te weinig aandacht wordt besteed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Blijkbaar heb ik iets teveel heilige huisjes omvergetrapt en hebben bepaalde niet nader te noemen personen de heilige status bereikt, waarop dan geen enkel commentaar mogelijk is. Je gaat op dezelfde voet verder. Die personen vragen niet om je commentaar, net zo min als ze tot dusver commentaar op jouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 fabrikanten moeten eens leren om een versterker cq cd spelers en boxen klinkend te maken ze stoppen gewoonweg onderdelen erin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 De ellende is dat dit de laatste tijd schering en inslag is, op de man spelen is ontstaan omdat een aantal lieden zich de status van guru hebben aangemeten en het nuttig achten een ieder die zelfs maar een heel klein beetje durft te twijfelen voor debiel uit te maken. Zie wat er gebeurt, vooral kijkers, haast niemand waagt het iets te posten. Zonde, dat is het............... Overigens, modificeren is gewoon een ander woord voor veranderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts