Jump to content

Luidsprekers

bartverwaaijen
 Share

Recommended Posts

De beste man is een alles luisteraar. Jbl is naar MIJN mening de beste allesvreter die er is. Hebben jullie rammstein op de wilson gehoord , denk het niet.

Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!!

Een speaker heeft altijd een eigen klank die wel of niet goed correspondeert met bepaalde soorten muziek.

Ik zeur maar ik benin ieder geval realistisch.

Het gezichtje achter mijn zin dat lacht moet toch duidelijk maken dat het als grapje bedoelt is.

Oh ja ik ben ook liefhebber van klipsch ook al zo'n fout merk.

Ik geef mijn mening aan iemand die daarom vraagt en jullie geven je mening op iemand die zijn mening geeft.

Ik ben nu eenmaal snel geneigd om te reageren op mensen die een ander aanspreken op pietluttigheden. Zo is ook mijn discussie met spido begonnen.

laat een ander in zijn waarde aub.

arjan had ook aanvullnde info kunnen geven bijv dat het het overwegen waard is sub's aante schaffen omdat naar zijn idee de jbl's tekort schieten in het laag. maar nee hoor direct een andres keus afvallen door te roepen dat er subs bij MOETEN. sommige van jullie hebben een hoog MOETEN gehalte.

''Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!!''

O nee... een luidspreker is pas echt goed wanneer hij zonder kleuring ALLES kan weergeven wat ie krijgt aangeboden! Niets meer en niets minder! ;)

Het is onzin te stellen dat l.s. A goed is, als hij goed is in het weergeven van... en l.s. B goed is, als hij goed is in het weergeven van...

Dan zeg ik... in de kliko met die troep, dat zijn geen goede l.s.! ;)B)

En als je dan toch eens wilt luisteren naar echte l.s., luister dan eens een keer naar de l.s. van Kees Vermeulen uit Hilversum, dan heb je het nooit meer over JBL! :rolleyes:;)B)

oh nee

10b.jpg

de everest dd66000.

die maak je niet op een zolderkamertje.

Misschien hier een bod op doen...

LINK

:)

idd erg mooi ja.

wellicht iets te warm en zwoel? ik schat in dat je mischien iets meer "fris"geluid zoekt.

maar zeker mooie speakers en vragen een redelijk grote kamer met niet overdreven veel stoffering.

Isophon Europa II is ook een (ondergewaarde) speaker die goed matched met je versterker. Nieuw iets te duur, maar 2e hands of demo model wellicht welbinnen bereik.

http://www.isophon.de/pages/isophon.pages....;product=europa

Wellicht hebben ze hier een leuke aanbieding?

http://www.audiodelight.nl/Aanbiedingen.htm

eh sorry, hans maarre ik ben niet zo heel enthousiast van B&W. De paar keren dat ik deze gehoord heb vond ik ze niet echt bepaald fijnzinnig. Bovendien klinkt mijn set van natuure al redelijk warm(kan ook een beetje aan speaker kabel liggen, linn k400) en dit zou dan wat overkill zijn.

Bovendien is dit forum ter voorbereiding opgestart. De fondsen zijn nog niet beschikbaar :(

dynamic solutions

master contemporary C

Heerlijke muzikale luidspreker. Valt ook binnen je prijsklasse.

master three is een klein model maar met een groot geluidsbeeld. veel waar voor je geld

kan helaas geen plaatje vinden

site zal wel

www.dynamic-solutions.nl zijn

ik denk dat het wel de moeite waard is ze eens op te zoeken op internet

ik heb ze ook gehoord. begrijp exact wat je bedoelt. geluid is clean, dynamisch en snel.

ook live muziek (rock) klinkt erg overtuigend. Geweldige soundstage.

Ik denk ook een van die speakers die heel veel muziek aankan. specs heb ik niet gezien maar volgens de verkoper ook redelijk vergevingsgezind als het aankomt op versterking.

milestone_gr.jpg

...recht vanaf zo'n 30 hz, klankmatig verder gelijk aan de ''Menhir''.

Je zou toch een keer langs moeten gaan, Kees en zijn luidsprekers zijn een ervaring op zich, absoluut de investering van een paar vrije uurtjes waard...

De woofer en de unit voor het hogere middengebied zijn in elk geval uitstekend gekozen! :cool2:

milestone_gr.jpg

...recht vanaf zo'n 30 hz, klankmatig verder gelijk aan de ''Menhir''.

Je zou toch een keer langs moeten gaan, Kees en zijn luidsprekers zijn een ervaring op zich, absoluut de investering van een paar vrije uurtjes waard...

De woofer en de unit voor het hogere middengebied zijn in elk geval uitstekend gekozen! :cool2:

Vanwaar deze ( :cool2: ) Spido? ;)

Gelukkig ontstaat er op het gebied van luidsprekers weer een beweging in de richting van hoog rendement, jammer is alleen dat aan veel van deze speakers een behoorlijk heftig prijskaartje is gehangen.

Rendementen rondom de 95 dB/1 Watt zie je al wat meer, nieuwe speakers met rendementen boven de 100 dB/ 1 Watt zijn minder sterk vertegenwoordigd maar ook hiervan duiken er meerderen op.

Een goede ontwikkeling ! :)

http://www.livingvoice.co.uk

als voorbeeld hiervan...........

air scout en partner klinken geweldig, de rest ken ik niet. Alleen geen idee wat ze kosten, vallen ze binnen de 6000 euro van de topic starter?

De Air Scout en Partner vallen zeer duidelijk buiten het gegeven budget, lijken mij ook de meest aansprekende modellen van deze fabrikant, echter binnen dit budget zijn beslist speakers te vinden tot zo rond de 100 dB / 1 Watt.

:)

als het jou "cup of thea"is

kun je de Klipschorn overwegen. die zal voor 6000 ook wel te vinden zijn.

Anders geld besparen met de cornwall 3.

persoonlijk houd ik erg van klipsch. Hte geluid van een goede hoorn tweeter en het enorme rendement brrr heerlijk.

heel gemakkelijk aan te sturen maar wat ik van jou versterker meen te herrineren is dat niet al te moeilijk doet.

ruim boven de 100watt dacht ik en in staat laagohmig te blijven geven.

In combi met de klipschorn heb je een concert live in je huiskamer.

Maar ik vind Klipsch niet alleen luid en hoorn maar zeer realistisch qua stemgeluid. Ik vind ze persoonlijk wel fijnzinnig maar alleen met de juiste opnames.

(...) Vanwaar deze ( :cool2: ) Spido? ;)

Beste CJ,

Omdat ik denk te weten hoe Kees tot die keuze is gekomen! De wereld is klein, weet je...

Kees is de buurman van iemand die enkele jaren geleden een lovende kritiek op hifi.nl heeft geschreven over luidsprekers waarin die units werden toegepast. Bovendien zijn ze te vinden in mijn huidige (spekstenen) speakers die je afgebeeld ziet als mijn avatar.

Alleen is bij mijn speakers de frontplaat van de hoog/midden unit (Visaton DSM50FFL, 5 cm titanium dome) verguld en wordt de unit geflankeerd door een kevlar 13,5 cm unit voor het lage middengebied en een ribbon (magnetostaat / foil unit) voor het hoog.

je versterker hoeft veel minder te werken en heeft reserves genoeg over om de dynamiek tot zijn volste recht te laten komen. Het is echt mogelijk om met een klipschorn concert nivo's te benaderen. Maakt dan niet uit wat voor concert. Ik heb Metallica (niet mijn favo's maar dat terzijde) live beluisterd bij een man dei de klipschorns had en wat ik daar hoorde heeft nog geen speaker daarna kunnen benaderen. Loepzuiver en keihard. Niet schel of vervelend maar om elkaar te verstaan moest je schreeuwen. BIERTJE!!!

Daarvoor ook klassiek en wat jazz,. klassiek vond ik mooi maar niet op kippenvel nivo.

Of is het nu kippE(n)vel.

Jazz klonk levendig , strak en wederom dat "erbij zijn"gevoel.

eigenlijk heb ik nog nooit een hoog rendement speaker gehoord. :P:P

Maar wat ik me wel meen te herinneren van die klipisch dingen is dat ze gigantisch groot zijn. En dat past helaas niet op mijn kamertje. Zoals ik al eerder zei ik zit nu nog bij mijn ouders, dus ik vind het niet erg als het een speaker is die eigenlijk beter tot zijn recht komt in een grotere kamer, maar ze moeten wel op mijn huidige passen qua vollume. :unsure:

www.eastwestaudioshop.nl

ACUHORN

ook zo'n merk die men vergeet. maakt erg mooi spul. vriend van mij heeft ze beluisterd in engeland. hij is al aan het sparen. 4400 euro dacht ik

ze zullen wel een site hebben.

acuhorn nero 125

hier dan

past op je kamer, valt binnen budget en is hoog rendements. En ze zijn mooi.