m44 Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Verhip :o je hebt een punt M44, maar wat dan nog.... waarom zou je zoiets niet mogen vinden? ik denk dat je het relatief moet zien.... Maar ja .....niemand durft hier zijn cd-speler te vergelijken met die van Tent Watjes je zou het ook relativerend kunnen zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 november 2009 Report Share Posted 4 november 2009 je zou het ook relativerend kunnen zeggen Ik had er even genoeg van M44.... alles.... is relatief..... Mijn audiofiele dag, ik heb gisteravond de visite laten horen hoe de Philips CD-160 nu klinkt..... een feest Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 november 2009 Author Report Share Posted 4 november 2009 Verhip :o je hebt een punt M44, maar wat dan nog.... waarom zou je zoiets niet mogen vinden? ik denk dat je het relatief moet zien.... Maar ja .....niemand durft hier zijn cd-speler te vergelijken met die van Tent Watjes Je kunt het zoveelste blinde vergelijk opzetten en dan weer tot de conclusie komen dat alle CD spelers hetzelfde klinken. Vergelijk nou eens NIET blind, maar schrijf ieder voor zich op wat de eigenschappen van de vergeleken spelers zijn. Goed kans dat je dan wel wat kunt concluderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 november 2009 Report Share Posted 4 november 2009 Verhip :o je hebt een punt M44, maar wat dan nog.... waarom zou je zoiets niet mogen vinden? ik denk dat je het relatief moet zien.... Maar ja .....niemand durft hier zijn cd-speler te vergelijken met die van Tent Watjes Je kunt het zoveelste blinde vergelijk opzetten en dan weer tot de conclusie komen dat alle CD spelers hetzelfde klinken. Vergelijk nou eens NIET blind, maar schrijf ieder voor zich op wat de eigenschappen van de vergeleken spelers zijn. Goed kans dat je dan wel wat kunt concluderen. blind vergelijken moet je alleen doen als je blind bent. waarom zou je al je andere zintuigen willen negeren. waarom zou ik speler a niet mooier mogen vinden klinken dan speler b ...................en mischien alleen omdat ik die blauwe ledjes zo leuk vind. je hoeft het er niet mee eens te zijn. maar een beetje respect voor elkaars spulletjes en keuzes AUB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 november 2009 Report Share Posted 4 november 2009 waarom zou je al je andere zintuigen willen negeren. waarom zou ik speler a niet mooier mogen vinden klinken dan speler b ...................en mischien alleen omdat ik die blauwe ledjes zo leuk vind. Sterker nog, andere zintuigen kun je helemaal niet negeren tenzij je daar specifiek op traint. Heb hier ooit wel eens de uitspraak gezien dat bij de meeste mensen bij de aanschaf van een audio component niet het geluid doorslag gevend is maar uiteindelijk toch het visuele aspect. En voor Hans spelen ook nog eens familiaire aspecten mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 november 2009 Report Share Posted 4 november 2009 Vergelijk nou eens NIET blind, maar schrijf ieder voor zich op wat de eigenschappen van de vergeleken spelers zijn.Goed kans dat je dan wel wat kunt concluderen. Hans heb je wel het topic wel goed gelezen? ik stelde juist voor NIET blind testen Op een voor de eigenaren onbekende installatie, gewoon met standaard aansluit materiaal. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 november 2009 Report Share Posted 4 november 2009 waarom zou je al je andere zintuigen willen negeren. waarom zou ik speler a niet mooier mogen vinden klinken dan speler b ...................en mischien alleen omdat ik die blauwe ledjes zo leuk vind. Sterker nog, andere zintuigen kun je helemaal niet negeren tenzij je daar specifiek op traint. Heb hier ooit wel eens de uitspraak gezien dat bij de meeste mensen bij de aanschaf van een audio component niet het geluid doorslag gevend is maar uiteindelijk toch het visuele aspect. En voor Hans spelen ook nog eens familiaire aspecten mee speelt zeker een belangrijke rol. daar ben ik van overtuigd. wellicht zelfs doorslaggevend mijn punt. maakt niet waarom je iets gekocht hebt. als jij er maar blij mee bent. en dat gun ik dan ook iedereen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 november 2009 Author Report Share Posted 4 november 2009 Vergelijk nou eens NIET blind, maar schrijf ieder voor zich op wat de eigenschappen van de vergeleken spelers zijn.Goed kans dat je dan wel wat kunt concluderen. Hans heb je wel het topic wel goed gelezen? ik stelde juist voor NIET blind testen Op een voor de eigenaren onbekende installatie, gewoon met standaard aansluit materiaal. Jack Wat ik bedoelde... schrijf eerst een op wat je er van vind voordat je met elkaar in discussie gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 november 2009 Report Share Posted 4 november 2009 Wat ik bedoelde... schrijf eerst een op wat je er van vind voordat je met elkaar in discussie gaat. Inderdaad, voordat je ergens iets van kunt "vinden" zul je eerst moeten luisteren Hans. Dat probeer ik al een bericht of wat duidelijk te maken.... Dus gewoon 3 spelers naast elkaar... open en bloot. Vooraf de spelregels en muziekstukken bedenken/afspreken. Een mooi formulier voor de deelnemers/luisteraars maken met de te benoemen punten. Simpel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 (...) Mijn audiofiele dag, ik heb gisteravond de visite laten horen hoe de Philips CD-160 nu klinkt..... een feest (...) Beste Tubejack, Ik denk dat ik wel w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 (...) Mijn audiofiele dag, ik heb gisteravond de visite laten horen hoe de Philips CD-160 nu klinkt..... een feest (...) Beste Tubejack, Ik denk dat ik wel w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 (...) Mijn audiofiele dag, ik heb gisteravond de visite laten horen hoe de Philips CD-160 nu klinkt..... een feest (...) Beste Tubejack, Ik denk dat ik wel w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 P.s. @Goodtube na enig experimenteren met mijn PP is bij mij het optimum 1,2m links uit de wand, 1,8m uit elkaar en 70cm van de achter wand. De vensterbank daarachter is nog 30cm dieper..... dus 1 meter van de ramen. Fijn Jack, ja ik kom ook terug op dat te dicht bij elkaar. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 Dus gewoon 3 spelers naast elkaar... open en bloot.Vooraf de spelregels en muziekstukken bedenken/afspreken. Een mooi formulier voor de deelnemers/luisteraars maken met de te benoemen punten. Simpel Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Leuk Michel, als dat door zou gaan wil ik me daar graag voor aanmelden PS: ik heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Leuk Michel, als dat door zou gaan wil ik me daar graag voor aanmelden PS: ik heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Lijkt me leuk Michel. Als jullie een week of twee geduld hebben, dan heb ik met een beetje mazzel een heel bijzondere speler. Kunnen we e.e.a. ook rustig voorbereiden. Een Tent speler regelen lijkt me lastig. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 als ik het kan inplannen neem ik de kans waar om gezellig te vergelijken dan. idd muziekje en lol makan. geef me aub lang van te voren de datum Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Ik ga zo hier een kijken Vorig jaar ben ik hier ook geweest en dat was best gezellig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Mijn audio dag was vandaag meten met de PC bij Menno van der Veen. Als studie materiaal "kregen", we voor een tientje extra, een mooi in kleuren gedrukte hand-out wat een deel is van zijn 3e boek; Die nog uit moet komen. Ik kan er niet te veel inhoudelijk over vertellen i.v.m. copyright. Het gaat o.a. over soorten bandbreedte, soorten vervorming, slewrate etc Verder natuurlijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Vandaag dus in 'T Harde geweest en weer hele mooie dingen voorbij zien komen. Wat ik eigenlijk weer het toppunt van de show vont was toch wel weer dat ook dit jaar weer de heer vd Hul er weer was. Je kon je DT weer mee nemer en deze laten nazien en afregelen. wat er eigenlijk standaard gebeurde was dat het element werd losgehaald en deze ging weer direct naar meneer vd Hul die het dan zorgvuldig schoonmaakte en het element weer in topconditie bracht. Dan wert alles weer gemonteerd en afgesteld op de scoop. Vervolgens werd je DT weer even in de reverentie installatie in de winkel geplaatst en kunnen alle aanwezigen even luisteren naar jou dt. Dit jaar had ik mijn DT thuis gelaten om dat ik geen zin had om met de luchtpomp te gaan slepen en zo. Wel even mijn oude Goldring element mee genomen dat al eens een tik had gehad. Dat had ik zelf al weer aardig verholpen maar wilde dit toch door de meester laten controleren. Op zich was het aardig gelukt maar onder de microscoop kon je zien dat de spoeltjes nog iets verdraaid waren en de naald ten opzichte van de spoel ook niet helemaal in lijn was. Gelukkig heeft hij dat nog kunnen uitlijnen en staat alles weer recht. Ik heb dit element nog niet gemonteerd maar ga dat morgen nog even doen aangezien ik best nieuwsgierig ben naar het resultaat. Kort om het was weer een geslaagde dag en heb weer veel met een hoop onbekende gesproken. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Mijn audio dag was vandaag meten met de PC bij Menno van der Veen. Als studie materiaal "kregen", we voor een tientje extra, een mooi in kleuren gedrukte hand-out wat een deel is van zijn 3e boek; Die nog uit moet komen. Ik kan er niet te veel inhoudelijk over vertellen i.v.m. copyright. Het gaat o.a. over soorten bandbreedte, soorten vervorming, slewrate etc Verder natuurlijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Vandaag dus in 'T Harde geweest en weer hele mooie dingen voorbij zien komen. Leuk George. Ik heb het altijd eens willen bezoeken. Maar het is te ver weg. Ik had er vandaag eigenlijk ook heen willen gaan. Stond zelfs net op het punt om weg te gaan toen wat vrienden van me aan de deur stonden met een nog veel mooier voorstel: Samen in mijn installatie luisteren naar een Koetsu Coralstone Platinum element wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 Leuk verlag George, ik had ook wel eens kennis willen maken met mijnheer van Hul @Bart, Menno was op dreef vandaag, bijna 4 uur les gehad, we waren met 8 man en hebben behoorlijk wat input gehad Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts