Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
66dB dat moet toch ook al voldoende zijn voor een element met 0.5mV output.

Als ik naar de Cambridge 640P kijk deze heeft maar een gain van 55dB voor MC.

Heb je al eens een element geprobeerd met 0.5mV uit?

Ja met een Jan Allaerts ik dacht met een MC1 Boron en dat ging

wat een lijdensweg om een Mundorf silver/gold condensator in te spelen. 15 februari heb ik ze in de CD speler gezet (uitgang), en tot de dag van vandaag veranderen ze. stemmen en instrumenten zijn nu op de klank (-hoogte, body, kleur) aangekomen waar ze mogen blijven, nu begint de detaillering en finesse toe te nemen. ik denk dat ik hier nog een tijdje zoet mee ben.

als ik geen ontwikkelingen meer hoor verhuizen ze naar de tuner, voor de CD speler is er nog wat leukers in aantocht (denk ik).

groet

Guest tubejack
wat een lijdensweg om een Mundorf silver/gold condensator in te spelen.

Wie zei daar dat het pad van een audiofiel

yep, die van De Groef Audio 0,22uF :D

net een paar uur zitten luisteren, langzaam wordt de achtermuur verder naar achteren gezet. naarmate de ruimte groter wordt, komen stem en instrument meer in hun eigen plaats te staan. ik luister momenteel eens per week een avond intensief, dan hoor je de sprongen goed. net 'didn't I blow your mind' van The Delfonics op CD geluisterd. kippevel.

groet

ach het is allemaal een kwestie van beleving. het zou ook best kunnen dat de detaillering toeneemt, maar ik denk toch echt dat de muur naar achter gaat :D

en mijn ervaring is trouwens dat na twee glazen wijn de waarneming fors daalt. dan schuift er geen muur meer.

groet

net een paar uur zitten luisteren, langzaam wordt de achtermuur verder naar achteren gezet (..)

Beste Robx,

Had je d'r een borreltje bij?

Nou ja, ik vr

Vanochtend viel het mij in de slaapkamer op dat als ik een CD luisterde terwijl de glasbak van de draaitafel eraf was het behoorlijk anders klonk.

Er was meer ruimteafbeelding en de instrumenten en stemmen waren iets makkelijker aan te wijzen dan met die glasbak erop. Hierdoor kwam ik op het idee om de speakers eens wat meer vrije ruimte te geven ertussen. Het rek dus te gaan splitsen, waardoor het lager word.

imgp0407sf6.jpg

imgp0405fa3.jpg

imgp0408gl6.jpg

Dit versterkte het effect van het weglaten van de glasbak en werd de ruimtelijke afbeelding nog mooier van. Als ik nu de glasbak op de draaitafel laat zitten hoor ik nauwelijks nog verschil.

Dit zal dus wel de opstelling blijven in de slaapkamer. Alleen nog wat expirimenteren met andere versterkers en dan hoop ik het geluid te vinden wat ik zoek en voorlopig klaar te kunnen zijn met veranderen.

Mvg. Miracle.

die gordijnen doen ook veel neem ik aan?

ik heb 3 dempende vlakken achter de speakers gezet, scheelt een berg.

Vandaag nog eens goed gekeken in het schema van de SA11. Er zitten in de eindtrap van Sebastiaan de Vries 5 onderdelen in de signaalweg. 1 onderdeel is vervangen (condensator), 2 weet ik niks beters voor (opamps), maar er zitten ook twee weerstanden in. Dus Shinkoh Tantalum weerstanden besteld(www.hificollective.co.uk). Ben benieuwd wat dat nou gaat doen.

groet

die gordijnen doen ook veel neem ik aan?

ik heb 3 dempende vlakken achter de speakers gezet, scheelt een berg.

Die gordijnen doen idd veel goeds voor het geluid, zelfs die planten achter de speakers weglaten veranderd het geluid en de stage.

Guest tubejack
Dus Shinkoh Tantalum weerstanden besteld(www.hificollective.co.uk). Ben benieuwd wat dat nou gaat doen.

groet

Ik weet wat het gaat doen ..... een "gat" in je portemonnee slaan :P

Groet,

Jack

Guest tubejack

Nou wat heb ik voor "fiels" gedaan de afgelopen dagen.... Ik zit heerlijk te prutsen aan

een tuner die ik al heel lang op de plank had staan, maar waar ik om e.e.a. reden niet toekwam

Het is een Philips 22AH673 philips.jpg

Het bouwjaar is iets van 1979 ... de toen gebuikte Nichicon elco 's waren zeer goed, maar nu na

bijna 30 jaar wel aan vervanging toe.

Verder wou ik pers

twee dagen terug de bypass-caps (Vishay Roederstein MKP1837) in de audioversterker van de KT1100sd tuner vervangen door Jupiter beeswax (acoustic dimension) van 0,22 uF. dit is geen kleine verandering. om eerlijk te zijn: al het vorige was gepruts. lees de recensies over deze dingen (met google kom je een eind) en geloof ieder woord. en als je dat niet doet, probeer dan zelf.

groet

Guest tubejack
En als je dat niet doet, probeer dan zelf.

He Rob,

Wat is de ingangsimpedantie van je preamp? ik heb 2,2uF BC MKC (carbon) condensatoren voor je liggen

die moet je eens proberen. Ik heb ze ook, in een van mijn werkstukken gebruikt en de nieuwe eigenaar is razend enthousiast.... ik vind ze ook goed, maar z

Jack,

ik weet dat niet, heb geen specs van het ding. heeft iemand specs van een Bryston 1b?

Ik wil ze zeker proberen, dit is een boeiende ontdekkingsreis die steeds mooiere resultaten oplevert.

groet

Rob

Guest tubejack

Vandaag weer lekker fiel bezig geweest :) Ik ben een Luxman T-88V aan het reviseren.

Wat een leuke tuner, hij is lekker gevoelig qua ontvangst en ook selectief ondanks dat hij

"maar" een 4-voudige afstemcondensator heeft.

Maar v

Guest tubejack

Druk "fiel-weekeinde" :D

Hoeveel "uitgangsvermogen" heeft een mens nodig :rolleyes:

Weinig ..... heb ik weer mogen ervaren.

Afgelopen vrijdagavond was het zover, een tegen bezoek bij Proprius.

Aan de inrichting van zijn huis viel gelijk op dat hij een muziekliefhebber is.

Grote weergevers met een hoge WAF prachtig vrij opgesteld in de lengte richting van de kamer

Relatief veel muziek en de installatie is met veel zorg aangesloten, dat zie je

b.v. aan LS-kabels, interlinks en de stroomvoorziening.

Proprius is een buizenliefhebber, hij speelt met een zogenaamde SE (single Ended)

versterker met Sovtek 2A3 triodes, die worden aangestuurd met 2 Nos Silvana 6SN7 buizen

De voeding die in dit soort zeer eenvoudige versterker schakelingen heel erg belangrijk is

werd ook verzorgd door een mooie buizen gelijkrichter ik dacht een 5AR4

Ik heb al naar heel wat buizenversterkers mogen luisteren... Dat is zoals je misschien, weet zelfs

Druk "fiel-weekeinde" :D

Hoeveel "uitgangsvermogen" heeft een mens nodig :rolleyes:

Weinig ..... heb ik weer mogen ervaren.

Afgelopen vrijdagavond was het zover, een tegen bezoek bij Proprius.

....Was er dan helemaal niks op te merken? Ja maar

Guest Rein!

Het is al met al een mooie recensie van een audiofiele dag geworden Tubejack.

98db rendement lijkt mij super. Ik moet het doen met 85db. Veel te weinig. Gelukkig wel een heel erg vriendelijke impendantieverloop met alles boven de 7,9ohm.

Guest tubejack
Het is al met al een mooie recensie van een audiofiele dag geworden Tubejack.

98db rendement lijkt mij super. Ik moet het doen met 85db. Veel te weinig. Gelukkig wel een heel erg vriendelijke impendantieverloop met alles boven de 7,9ohm.

Hallo Rein,

Dank je, 85db 1w/mtr is idd wenig, wil je met buizenversterker gaan spelen dan?

Groet,

Jack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...