Sebastiaan de vries Posted 3 juli 2006 Report Share Posted 3 juli 2006 Beste, Mijn slogan is dus: Oost west Asbest! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Resonantie eigenschappen van het materiaal en daarmee op die van de apparatuur die erop staat, en daarmee klank. Microfonie heeft daar iets mee te maken!?!? Daar hebben we ook al eens een discussie over gehad, dat zogenaamde microfonie effect, overtuigde me niet echt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 Glas onder audioapparatuur klinkt anders dan hout. Ik kies voor hout.... Wat zijn dan de verschillen? Resonantie eigenschappen van het materiaal en daarmee op die van de apparatuur die erop staat, en daarmee klank. Microfonie heeft daar iets mee te maken!?!? Trillen jouw spullen zo erg dat je de planken mee hoort resoneren dan? ALLES resoneert! @ cgm; ik had niets anders verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 @ cgm; ik had niets anders verwacht. Da's dan wederzijds.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 @ cgm; ik had niets anders verwacht. Da's dan wederzijds.. Over & sluiten dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juli 2006 Report Share Posted 4 juli 2006 (edited) ALLES resoneert! @ cgm; ik had niets anders verwacht. Ja, vast wel. Maar resoneert een en ander ook zo erg dat het je hoort? Zoals je een trafo in een apparaat kunt horen trillen bijvoorbeeld... Ik dacht het niet. Bij mij in ieder geval niet. Ik moet al erg veel moeite doen om de trafo van de versterker te horen, als het verder stil is in m'n kamer. Met m'n hoofd zo ongeveer in de kast, kan ik 'm wel horen, maar niet op de luisterplek... Edited 5 juli 2006 by HEAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 ALLES resoneert! @ cgm; ik had niets anders verwacht. Ja, vast wel. Maar resoneert een en ander ook zo erg dat het je hoort? Zoals je een trafo in een apparaat kunt horen trillen bijvoorbeeld... Ik dacht het niet. Bij mij in ieder geval niet. Ik moet al erg veel moeite doen om de trafo van de versterker te horen, als het verder stil is in m'n kamer. Met m'n hoofd zo ongeveer in de kast, kan ik 'm wel horen, maar niet op de luisterplek... Dat is NIET wat ik schreef... Daarom heb ik de naam maar weggehaald. Ik kan nou wel weer 'n verhaal ophangen over microfonie in b.v. een CD-speler met een trillende trafo, maar dat wordt toch niet gewaardeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 5 juli 2006 Report Share Posted 5 juli 2006 Yep. Been there, did that, didn't like it! Dus zeg ik, Hans; Over en sluiten, dan. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Dat is NIET wat ik schreef... Daarom heb ik de naam maar weggehaald. Ik kan nou wel weer 'n verhaal ophangen over microfonie in b.v. een CD-speler met een trillende trafo, maar dat wordt toch niet gewaardeerd. Ik weet niet hoe jouw naam daarbij is verschenen... Het was in ieder geval een bericht van Erjee... Ps. Hear: waarom zitten jullie mijn bericht te wijzigen, en wat is er eigenlijk aan gewijzigd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 juli 2006 Report Share Posted 6 juli 2006 Beste, Dit is een moeilijk onderwerp waarbij ik het nog in het midden hou. Er is misschien bijv. wel een reden waarom Sony met zijn ES lijn altijd zwaar gedempte dubbele bodemplaten gebruikte met een plaat rubber ertussen. Bij buizen was microfonie sterk waarneemaar. Ik heb tijdjegewerkt als reparateur van Marschall gitaar versterkers En en snelle maneir om te testen of de buizen nog goed waren was ertegen aan tikken . Hoe dat met semicondutors zit weet ik niet. Ik denk toch dat er ergens wel een waarheid voor te vinden is. Met name trafo's die staan te resoneren in ene kast en een veld opwekken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts