Jump to content

Vifa Reference

Grimbo
 Share

Recommended Posts

Help ik zit met een vraagje.

Via een vriend van me, heb ik de nieuwe What Hifi! (ed. juni) gekregen om door te lezen.

Hierin werd een recensie geschreven over de Vifa Reference Surround systeem.

Deze set werd beloont met 5 sterren.

Ikzelf ken Vifa helemaal niet (sorry, ik ben geen audiokenner).

Kent iemand dit merk en heeft iemand ze al gehoord, want ik ben wel op zoek naar nieuwe en goede luidsprekers?

Dus als jullie me kunnen helpen, dan hoor ik het graag.

Vifa was tot een jaar geleden alleen een fabrikant van de losse luidsprekers, de units (weet ff geen nederlandse naam). Deze staan goed bekend.

Sinds Tymphany de Deense holdingmaatschappij waar Vifa onder hing (naast Scan Speak en Peereless) heeft overgenomen is Vifa, incl. logo in ene omgebouwd naar een luidspreker merk. Ik heb ze nog niet gehoord, maar ben wel benieuwd. Ze hebben zeker een zwaargewicht moeten inhuren om iets op poten te zetten zonder hun naam te grabbel te gooien...

Mijn raad is altijd dezelfde. Ga rustig luisteren en laat je niet gelijk in iets praten. Vertrouw je eigen oren en neem bekende muziek mee...

Vifa was tot een jaar geleden alleen een fabrikant van de losse luidsprekers, de units (weet ff geen nederlandse naam). Deze staan goed bekend.

Sinds Tymphany de Deense holdingmaatschappij waar Vifa onder hing (naast Scan Speak en Peereless) heeft overgenomen is Vifa, incl. logo in ene omgebouwd naar een luidspreker merk. Ik heb ze nog niet gehoord, maar ben wel benieuwd. Ze hebben zeker een zwaargewicht moeten inhuren om iets op poten te zetten zonder hun naam te grabbel te gooien...

Mijn raad is altijd dezelfde. Ga rustig luisteren en laat je niet gelijk in iets praten. Vertrouw je eigen oren en neem bekende muziek mee...

Zoals ik begrepen heb van de directeur van Vifa, zijn alleen de productiemaatschapijen verkocht. Deze produceren nu Vifa en Scanspeak luidsprekers in lincentie.

De huidige Vifa speakers, versterkers en DVD speler worden in China geproduceert. De spullen zien er zeer verzorgt uit, maar zijn geen high-end producten. Je krijgt wel ontzettend veel waar voor je geld.

In Nederland worden deze spullen geimporteerd door Amacom te Schijndel...

LINK

:)

LINK

Die Reference ziet er op papier erg goed uit. Ben benieuwd wat ie kost.

ref_speak2_vt.jpg

Op de losse units markt levert Vifa al jaren top units tegen zeer scherpe prijs, vooral hun mids en tweeters zijn beroemd.

(edit, begrijp dat het verkocht wordt als 5-kanaals setje voor $5000)

LINK

Die Reference ziet er op papier erg goed uit. Ben benieuwd wat ie kost.

ref_speak2_vt.jpg

Op de losse units markt levert Vifa al jaren top units tegen zeer scherpe prijs, vooral hun mids en tweeters zijn beroemd.

(edit, begrijp dat het verkocht wordt als 5-kanaals setje voor $5000)

Ik heb die wel eens gehoord en gezien(VAD show 2005). Ze zien er zeer netjes afgewerkt uit. Ik dacht dat ze zoiets van

Hoi audioliefhebbers,

Weet iemand een adres waar ik deze luidsprekers en set kan gaan beluisteren?

Ik ben best wel benieuwd naar dit merk en zoek een betaalbaar maar toch wel een goede home cinema voor mij zelf. Kan iemand mij helpen waar ik op moet gaan letten?

Groetjes

Siroentje

Hoi audioliefhebbers,

Weet iemand een adres waar ik deze luidsprekers en set kan gaan beluisteren?

Ik ben best wel benieuwd naar dit merk en zoek een betaalbaar maar toch wel een goede home cinema voor mij zelf. Kan iemand mij helpen waar ik op moet gaan letten?

Groetjes

Siroentje

Morgen even bellen....073 5430775.