RobT Posted 19 maart 2006 Report Share Posted 19 maart 2006 Graag jullie mening/c.q. advies op onderstaande: Voordelen: * De draaitafel heeft geen last van evt. trillende rack. * Heeft ook geen last van trillende (laminaat) vloeren. * Draaitafel platform en ophangframe is gekoppeld aan massa (betonnen muur). Nadelen: * Stel dat jouw rack exact tussen de luidsprekers is gepositioneerd en je hebt niet de mogelijkheid de draaitafel in het midden op te hangen, maar naast de rack, dan bevindt de draaitafel dichter bij de luidspreker. Krijgt die dan meer last van luchttrillingen? Vraag: * Maak het wat uit of de muur van beton is of van die zachte blokken? Weet de naam niet (Prefax?). Ik heb nl. een Vide ballustrade, hoogte van 85 cm, opgebouwd met van die blokken. * Als je een zware, met zand gevulde stabiele rack hebt, die d.m.v. spikes gekoppeld is aan een granietenvloer, waarom dan muurophanging? Rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 "Stel dat jouw rack exact tussen de luidsprekers is gepositioneerd en je hebt niet de mogelijkheid de draaitafel in het midden op te hangen, maar naast de rack, dan bevindt de draaitafel dichter bij de luidspreker. Krijgt die dan meer last van luchttrillingen?" Mijn 0.02 euri In de hoek vd kamer liever geen draaitafel opstellen ivm 'knopen' en staande golven. Achter de luidsprekers lijkt me geen probleem. Liever niet pal voor een subwoofer uiteraard. * Maak het wat uit of de muur van beton is of van die zachte blokken? Weet de naam niet (Prefax?). Ik heb nl. een Vide ballustrade, hoogte van 85 cm, opgebouwd met van die blokken." Zachte blokken is misschien zelfs beter omdat het dus verschillende blokken zijn met voegen ertussen. Lijkt me beter dan 1 stuk gewapend beton. Het moet ook weer niet zo zacht zijn dat je er niet in kan boren enz. * Als je een zware, met zand gevulde stabiele rack hebt, die d.m.v. spikes gekoppeld is aan een granietenvloer, waarom dan muurophanging?" Ik kan alleen maar jaloers op je zijn, ik heb een planken vloer op een holle kruipruimte. Ik moet dus alles ontkoppelen. Tot overmaat van ramp heb ik maar 1 'echte' muur, de rest is bekleed met dik hardboard waardoor ik nix kan ophangen Mijn TD125 heb ik in de vensterbank staan dus wel los vd vloer. Mijn opgevoerde Lenco L75 heb ik op cones/onderplaatjes op een stevig rack staan tussen de speakers. Ik heb eens met een stethoscoop naar het lenco chassis geluisterd. Bleek de rumble uiteindelijk te komen vd wasmachine vd buurvrouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Bleek de rumble uiteindelijk te komen vd wasmachine vd buurvrouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 20 maart 2006 Author Report Share Posted 20 maart 2006 Zachte blokken is misschien zelfs beter omdat het dus verschillende blokken zijn met voegen ertussen. Lijkt me beter dan 1 stuk gewapend beton. Het moet ook weer niet zo zacht zijn dat je er niet in kan boren enz. QUOTE (Kraus vonBentinck @ 30 Oct 2005, 17:24:15) de muur is alleen een oplossing als het ook een stevige muur is. Voor wandsystemen zij er ontelbare mogelijkheden. Kijk eens bij de bouwmarkt, daar is plenty te vinden voor wat betreft plankendragers etc. Op een stevige muur kun je dat net zo zwaar en dik en stevig maken als je zelf wilt. Een gips wand mag je niet als muur betittelen. En voor je draaitafel heb je echt een solide rigide muur oplossing nodig. Twee verschillende meningen van Munkie en Scat-Man. Ik heb er getwijfeld, vandaar mijn posting over dit onderwerp. Zes apparaten op een rack (met dikke gevulde planken) plaatsen in de hoogte geeft een erg hoge toren. En dat vind ik niet mooi, vandaar dat ik overweeg om de draaitafel ernaast te plaatsen op een wandrack. Maar die muur(tje) ..........???? Rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 maart 2006 Report Share Posted 20 maart 2006 Beste RobT, Ik heb al vele jaren mijn draaitafel aan de muur hangen.Eerst op een target rack met kijlbouten(in de betonenmuur) en nu op een zwaar MDF rack met 2 versterkers erin en een tuner,ook weer met kijlbouten in de STENEN muur. Ik heb het al jaren zo hangen met volle tevredenheid. Mijn vloer is ook nog gewoon hout en een drukke spoorlijn op ca. 20-30 meter voor mijn huis en als de (goederen)trein voorbij komt,dan voel je de vloer soms schudden.Dus ... Ook staat mijn draaitafel dichter bij de linkerbox en rechts van de draaitafel staat gelijk de TV en dan de rechterbox. Hoor ik nu een verschil tussen links en rechts als ik plaatjes draai ? Nee niet echt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Graag jullie mening/c.q. advies op onderstaande: Voordelen: * De draaitafel heeft geen last van evt. trillende rack. * Heeft ook geen last van trillende (laminaat) vloeren. * Draaitafel platform en ophangframe is gekoppeld aan massa (betonnen muur). Nadelen: * Stel dat jouw rack exact tussen de luidsprekers is gepositioneerd en je hebt niet de mogelijkheid de draaitafel in het midden op te hangen, maar naast de rack, dan bevindt de draaitafel dichter bij de luidspreker. Krijgt die dan meer last van luchttrillingen? Vraag: * Maak het wat uit of de muur van beton is of van die zachte blokken? Weet de naam niet (Prefax?). Ik heb nl. een Vide ballustrade, hoogte van 85 cm, opgebouwd met van die blokken. * Als je een zware, met zand gevulde stabiele rack hebt, die d.m.v. spikes gekoppeld is aan een granietenvloer, waarom dan muurophanging? Rob. als je je rack aan zo'n wand van gipsbloken/cellenbeton gaat hangen .... gebruik dan van die "wokkel"pluggen, dat zijn een soort pluggen met een hele brede platte schroefdraad..... doorgaands kan je namelijk aan dat soort wandjes slecht iets ophangen..... dit http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/view_...duct=GAS0Z2HP12 of anders http://www.jari-systems.be/view.asp?IDa=1083&mode=print Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 21 maart 2006 Author Report Share Posted 21 maart 2006 Bedankt voor de tips. Ik ga de gok wagen. Omdat de muurtje zacht is, ga ik 4 gaten helemaal doorboren en met draadeinden vastschroeven. Ik heb ongeveer zo'n rack in gedachte: Rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 maart 2006 Report Share Posted 21 maart 2006 Hij is mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts