tube 300 Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Hoi kan mij iemand vertellen hoeveel spanning er op een enkele cat 5 ader mag hebben? Graag met een link naar de doorslag spanning ik kan nergen iets vinden op internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Hoi Robert, Wat wil je precies weten? Normaliter wordt de doorslagspanning van de isolatie opgegeven. Het ligt eraan welke isolatie er om de ader zit. Bij goeie CAT5 is dat PTFE (Teflon Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 augustus 2005 Author Report Share Posted 6 augustus 2005 Bedankt Roger Ik wil het inderdaad gebruiken in mijn versterkers 250v/ 50 ma Ben het nog nergens tegen gekomen dat iemand dit gebruikt heeft die stroom zal het probleem ook niet zijn Ik heb hier de pvc uitvoering, weet jij mischien waar ik de teflon kan krijgen? dat is met solderen wel prettiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Bedankt Roger Ik wil het inderdaad gebruiken in mijn versterkers 250v/ 50 ma Ben het nog nergens tegen gekomen dat iemand dit gebruikt heeft die stroom zal het probleem ook niet zijn Ik heb hier de pvc uitvoering, weet jij mischien waar ik de teflon kan krijgen? dat is met solderen wel prettiger je kunt ook een oude trafo slopen en de wikkeldraad gebruiken, je kunt ook een rol kopen bij conrad vanaf een dikte van 0.15 tot ...... op bijde varianten zit een lak die goed geisoleerd is,dus waarom het gebruik van cat5 kabels. ik gebruik nu voor mijn el84pp een spoel van speaker & co van 0.6mm dik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 augustus 2005 Author Report Share Posted 6 augustus 2005 hoi Telefunken Ja ik heb ook altijd trafodraad gebruikt werkt heel goed. maar ik wil graag kleurtjes gaan gebruiken dan word het wat overzichtelijker En als cat 5 nou zou kunnen, is dat mooi en makkelijk Maar het moet natuurlijk wel veilig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Als je de aders enkel gebruikt maakt de doorslagspanning niet zo veel uit, mits er voldoende lucht tussen de 0 en 250 volt zit. Wil je ze getwist toepassen zou ik toch naar een degelijker constructie kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 16 augustus 2005 Report Share Posted 16 augustus 2005 48 volt max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts