Haudio Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Beste Allemaal , Het heeft even niets met audio te maken, maar wie het weet mag het zeggen. Ligt de plaats Den Helder boven Sneek of eronder ? Indien je nl uitgaat dat het Noorden van Nederland gewoon het Noorden is, dan ligt Den Helder denk ik zo'n 5 km beneden Sneek. Indien je uitgaat van de Geografische ligging van Nederland in de Wereld en de Noordpool wordt aangehouden, dan ligt Den Helder ongeveer zo'n 5 km boven Sneek , of niet ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Beste Allemaal , Het heeft even niets met audio te maken, maar wie het weet mag het zeggen. Ligt de plaats Den Helder boven Sneek of eronder ? Indien je nl uitgaat dat het Noorden van Nederland gewoon het Noorden is, dan ligt Den Helder denk ik zo'n 5 km boven Sneek. Indien je uitgaat van de Geografische ligging van Nederland in de Wereld en de Noordpool wordt aangehouden, dan ligt Den Helder ongeveer zo'n 5 km boven Sneek , of niet ? MvG, Haudio Schuin ernaast zou ik zeggen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Volgens mij kom je vanzelf in Den Helder als je vanuit Sneek de afsluitdijk afgaat en als maar rechtdoor rijdt. Of heb je plannen voor een marinehaven in Sneek Haudio? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 HAHA!! Ik hoop dat hij het doet: Groetjes Marten Jan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 In ieder huishouden hoort ten minste in de (boeken)kast te staan: 1 woordenboek Nederlands, 1 woordenlijst (groene boekje), 1 woordenboek Nederlands-Engels, 1 woordenboek Engels-Nederlands, 1 woordenboek Nederlands-Duits, 1 woordenboek Duits-Nederlands, 1 woordenboek Nederlands-Frans, 1 woordenboek Frans-Nederlands, 1 woordenboek Latijn-Nederlands en 1 uitgebreide atlas. Volgens de laatste ligt Sneek op 53.02 graden noorderbreedte en Den Helder op 52.54. Sneek ligt dus geografisch gezien iets boven Den Helder. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Volgens mij kom je vanzelf in Den Helder als je vanuit Sneek de afsluitdijk afgaat en als maar rechtdoor rijdt. Volgens mij niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Sneek ligt dus geografisch gezien iets boven Den Helder. Dat roept de volgende vraag op: Ligt Sneek in het Marsdiep, op Texel of in de Noordzee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Volgens mij kom je vanzelf in Den Helder als je vanuit Sneek de afsluitdijk afgaat en als maar rechtdoor rijdt. Volgens mij niet Je moet wel naar Den Helder rechtdoor ja .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 (...)Dat roept de volgende vraag op: (...) Alleen bij jou waarschijnlijk Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 (...)Dat roept de volgende vraag op: (...) Alleen bij jou waarschijnlijk Met opgewekte groet, Geef het antwoord dan maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Dan vraag ik me alleen nog af wat Sneek en Den Helder met audio te maken hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 juli 2005 Author Report Share Posted 18 juli 2005 Dan vraag ik me alleen nog af wat Sneek en Den Helder met audio te maken hebben? Beste, Wij hebben ook klanten in Den Helder daarom vroeg ik mij af af de luchtdruk hetzelfde was in Sneek en In Den Helder, het blijkt dat ze praktisch op dezelfde breedtegraad liggen, dus mag ik aannemen dat de luchtdruk daar hetzelfde is. Dat zou kunnen betekenen dat de geluidskwaliteit van hetzelfde hoge niveau kan zijn. Natuurlijk afgezien van ruis, want het ruisen van de zee zal toch enige verstoring van de signaal/ruisverhouding kunnen geven. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 En hoe zit het met de luchtvervuiling? In Den Helder zal de geur van verschraald bier sterker zijn dan in Sneek, waar de geur van Berenburg en beschimmelde vlaaien schijnt te overheersen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Dan vraag ik me alleen nog af wat Sneek en Den Helder met audio te maken hebben? Beste, Wij hebben ook klanten in Den Helder daarom vroeg ik mij af af de luchtdruk hetzelfde was in Sneek en In Den Helder, het blijkt dat ze praktisch op dezelfde breedtegraad liggen, dus mag ik aannemen dat de luchtdruk daar hetzelfde is. Dat zou kunnen betekenen dat de geluidskwaliteit van hetzelfde hoge niveau kan zijn. Natuurlijk afgezien van ruis, want het ruisen van de zee zal toch enige verstoring de het signaal/ruisverhouding kunnen geven. MvG, Haudio Den Helder heeft meer zondagen dan Sneek wat kan duiden op een hogere luchtdruk. Wat de ruis betreft: op het Snekermeer kan het ook behoorlijk spoken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 In Den Helder zit de marine. Dat betekent dat daar veel dikke nekken rondlopen. Dat heeft als gevolg dat de lucht ook dikker is. De luchtdruk kan dan wel gelijk wezen, de dichtheid van de lucht is dat niet. Of de luchtdruk gelijk is valt nog te bezien. Eea heeft te maken met de eetgewoonte van de bevolking Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 juli 2005 Author Report Share Posted 18 juli 2005 In Den Helder zit de marine. Dat betekent dat daar veel dikke nekken rondlopen. Dat heeft als gevolg dat de lucht ook dikker is. De luchtdruk kan dan wel gelijk wezen, de dichtheid van de lucht is dat niet. Of de luchtdruk gelijk is valt nog te bezien. Eea heeft te maken met de eetgewoonte van de bevloking Beste Sodejuu, Bruine bonen of Snert, bedoel je MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Dan vraag ik me alleen nog af wat Sneek en Den Helder met audio te maken hebben? Beste, Wij hebben ook klanten in Den Helder daarom vroeg ik mij af af de luchtdruk hetzelfde was in Sneek en In Den Helder, het blijkt dat ze praktisch op dezelfde breedtegraad liggen, dus mag ik aannemen dat de luchtdruk daar hetzelfde is. Dat zou kunnen betekenen dat de geluidskwaliteit van hetzelfde hoge niveau kan zijn. Natuurlijk afgezien van ruis, want het ruisen van de zee zal toch enige verstoring van de signaal/ruisverhouding kunnen geven. MvG, Haudio Da's dan pech voor al die klanten van AS die lager (zuidelijker) wonen. Moeten die nu naar een andere leverancier omzien? Voor de Limburgers is er nog wel enige hoop, die kunnen altijd nog op de Valkenburgse berg gaan zitten om een hoger niveau te halen. Maar voor de rest ziet het er somber uit dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Den Helder heeft meer zondagen dan Sneek wat kan duiden op een hogere luchtdruk. Zijn dat 2 zondagen per week? welke dag gaat er dan verloren, vraag ik mij af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Liggen de plaatsen op dezelfde hoogte t.o.v. zeeniveau? Hou daar ook wel rekening mee, is belangrijker dan de breedtegraad. Vreselijk trouwens dat je een afgestudeerd weerkundige, natuurkundige, enz. moet zijn om fatsoenlijk een plaatje te kunnen draaien.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Actuele luchtdruk in Den Helder en in Sneek, voor HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 augustus 2005 Report Share Posted 17 augustus 2005 (...) Volgens de laatste ligt Sneek op 53.02 graden noorderbreedte en Den Helder op 52.54.Sneek ligt dus geografisch gezien iets boven Den Helder.(...) Dit moge waar zijn, maar het zou niet juist zijn hieraan kwalitatieve conclusies te verbinden. Beide plaatsen liggen immers buiten het grondgebied dat algemeen als geciviliseerd gebied (Terra Civilisata) wordt beschouwd: de ene nederzetting kan daarom niet als superieur - de andere niet als inferieur worden beschouwd. Het verbaast me overigens niet dat marinepersoneel de (land)weg naar de platendraaierswinkel heeft weten te vinden: dit volk is gewend aan het geluid van zware dieselmotoren in een resonant metalen casco, zoals beluisterd vanonder een platte pet. Overigens is er geen direct algemeen verband tussen breedtegraad en luchtdruk, zoals Haudio lijkt aan te nemen. Wel is het van belang om te weten dat de lucht te Den Helder veel in waterdamp opgelost zout bevat, dat op grammofoonplaten en apparatuur neerslaat. Op den duur veranderen daardoor alle pick-ups in zoutkristal-elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 ligt vlaardingen nu in het westen van nederland of in het zuidwesten? robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2005 Report Share Posted 18 augustus 2005 ligt vlaardingen nu in het westen van nederland of in het zuidwesten? robin Ik weet dat Roermond in het zuidoosten ligt (of in het oostelijke zuiden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Roermond... ligt dat niet ten Zuidoosten v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts