Jump to content

Keuze 2 sacd spelers van Sony,welke?

jepe!
 Share

Recommended Posts

Vragen: Waarom wil je een SACD speler? Heb je zoveel SACD software dat de aanschaf te overwegen valt? Is het aanbod verkrijgbare SACD's groot genoeg in het genre van je gading?

Als je elders op het forum kijkt, zie je dat er een discussie loopt dat SACD een aflopende zaak is, al voordat het echt goed is begonnen. Bovendien vind ik de klank van beide ZoNie's die je noemt nou niet echt geweldig. De 940 kan helaas ook nog eens geen CD-R's afspelen. Ik weet niet of de 780 dat wel kan. Als cd-spelers vind ik ze eigenlijk erbarmelijk. M.i. geen aanraders dus :(

Ik heb een gewone goede cd speler. Een loopwerk van Philips de 882 en een M-audio superdac. Ben daar ook tevreden mee.

Maar ik vind sacd's toch weer een stukje beter. Ik luister vooral klassiek en op sacd is best een redeljk aanbod. Ik heb nu al een stuk of 10 sacd's. Al gaat het eruit, wat ik betwijfel, want er komen streeds meer hybrids, dan nog kan ik plezier hebben van zo'n speler en een beperkte collectie sacd's.

Ik wil er idd niet enorm veel geld in stoppen. daarom vroeg ik mij af welke van de Sony's beter presteerd.

Dus nogmaals, het is geen vervanger, alleen een extra optie die mi veel geluidskwaliteit bied.

Weet iemand of de Marantz sa 8400 veel beter klinkt dan de Sony's?

Gaat mij alleen om sacd gedeelte.

Ik heb een gewone goede cd speler. Een loopwerk van Philips de 882 en een M-audio superdac. Ben daar ook tevreden mee.

Maar ik vind sacd's toch weer een stukje beter. Ik luister vooral klassiek en op sacd is best een redeljk aanbod. Ik heb nu al een stuk of 10 sacd's. Al gaat het eruit, wat ik betwijfel, want er komen streeds meer hybrids, dan nog kan ik plezier hebben van zo'n speler en een beperkte collectie sacd's.

Ik wil er idd niet enorm veel geld in stoppen. daarom vroeg ik mij af welke van de Sony's beter presteerd.

Dus nogmaals, het is geen vervanger, alleen een extra optie die mi veel geluidskwaliteit bied.

Beste ,

ik ken ze allemaal, maar de Marantz klinkt een heel stuk beter !

Ga je echt voor SACD dan kun je de Sony beter vergeten en voor de Marantz gaan.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

P.S.

Wat vergeten, als het echt om muzikale emotie gaat met een zeer mooi holografisch geluidsbeeld.

Denk dan eens aan een mooie draaitafel, daar kun je tegenwoordig ook SACD plaatjes op draaien !

MvG,

Haudio

Dank voor reacties.

Maar zo'n Marantz 8400 sa kost het 3 voudige van de Sony's. Is hij dat dan echt waard.

Ik begin toch liever met een 200 euro speler dan met een 600 euro speler.

Beste,

Nee hij is die 600,00 niet waard ten opzichte van de Sony's , hij is ongeveer 1500,00 waard .

MvG,

Haudio

Als een speler maar 200 euro kost, wil dat niet zeggen dat ie dat ook waard is. Ik zou zo'n speler niet kopen om hem 'uit te proberen'. Tenzij je muziek op heel veel SACD's die je hebt, of die te koop zijn mooi vindt, zou ik met een dergelijke aanschaf eventjes wachten. Neem die SACD's mee naar een winkel waar een dergelijke speler staat en vraag of je naar mag luisteren (afwisselend met je eigen CD speler die je hebt meegenomen naar die winkel). Is wat moeite, maar het kan een miskoop besparen.

Ik heb nu een 763 sa van Philips comi dvd/sacd. Is geen grootste speler maar ik hoor op sacd wel meer detail, meer ruimte. Dus sacd is het waard. Deze Sony decicated sacd speler zal ongewtijfeld beter zijn dan de Philips. Maar hoeveel scheelt het?

Nada niks noppes. Beide ZoNies presteren niet beter dan je Flips. Ze klinken iets anders, maar niet beter.

De Marantz klinkt ook anders en ook beter. Veel beter zelfs. Maar ook een Pioneer klinkt beter dan de genoemde ZoNies. Niet veel maar toch, maar minder dan de Marantz

Ik geloof dat dit genoeg Haudiaans is :D Volgende keer doe ook de linefeeds erbij :P:lol:

Maar zo'n Marantz 8400 sa kost het 3 voudige van de Sony's. Is hij dat dan echt waard.

Beste JP,

Ik ben zeer benieuwd waar je een SA-8400 vindt voor 600 EUR. Zit nieuw op 1000 (in Duitsland gezien voor 840 EUR), 2e hands heb ik er 1 gezien voor 750.

Mvg,

Enno :)

Ik zag er een in Engeland voor net over de 700 euro nieuw.

Die 2e handse van 750 heb ik net gekocht voor 600. Hij bevalt erg goed.

Dus Haudio en anderen bedankt voor de hulp, is idd een perfecte speler.

En voor klassieke muziek komt er best wel veel uit op Sacd. Ik ben erg blij

met mijn nieuwe speler.

Beste ,

ik ken ze allemaal, maar de Marantz klinkt een heel stuk beter !

Ga je echt voor SACD dan kun je de Sony beter vergeten en voor de Marantz gaan.

MvG,

Haudio

Amahoela!

Een Sony is strakker in het laag, zuiverder in het midden (stemmen) en minder onrustig in het hoog! Een Marantz klinkt veel te wollig. Hou je van Diana Krall, geen probleem. Wil je lekker dynamisch, dan wordt het een brei. Ik ervaar dat telkens weer bij Marantz. Hou toch eens op met die verheerlijking van Marantz (en Denon). Allemaal vooroordelen! Kwestie van smaak.

Voor weinig meer heb je een mooie Arcam bijvoorbeeld. Dan praat je in de klasse over iets wat met meer liefde is ontwikkeld.

NB de Sony 940 is niet geheel vrij van loopwerkproblemen! Wat dacht je van een mooie 2e hands ES-speler (geeft CD's mooier weer dan de 780 met SA-CD's). De CDP-XA50ES laat elke Marantz in de kou staan. Zoek maar eens naar de reviews op diverse (internationale) sites. Dan kom je er als gauw achter dat er niks mis is met CD... (hou overigens niet zo van SA-CD, vind het te kaal klinken, op elke presentatie ontdek ik dat weer. Jammer. Toch maar DVD-A, maar dat is ook bijna weg).

Beste,

Ik heb zowel de 940scd,als een marantz cd,63ki,en moet zeggen dat het superaudio gebeuren ook mij nog steeds niet kan overtuigen.

Betrap me erop dat ik vaker op de marantz draai dan scd op de sony.

Ook vind ik veel scds nog beroerd klinken,ook al is er meer ruimtelijkheid.

De marantz is in mijn set verreweg de muziekaalste,ookal is het natuurlijk niet het laatste op gebied van detail en transparantie.

Maar de rotsvaste afbeelding overtuigt meer,evenals meer swing,wat de sony mist.

Je kunt overigens wel het verschil horen tussen 24 en 16 bit in resolutie.

In deze prijsklasse vind ik de sacd de mindere,ondanks de lovende recenties,waarschijnlijk presteren de topspelers wel op dat nivo.

Heb overigens geen problemen(nog)met het loopwerk.

Mis wel volumeregeling,en ook cdrs speelt ie niet af.

SACD kan duidelijk beter klinken dan een gewone CD-speler.

Ik heb toch een prima CD-speler (Meridian G08), maar als ik de Mahler 3 van het KCO in mijn SACD-speler stop (inderdaad een Marantz, de DV12S2), dan klinkt dat toch wel veel prettiger.

SACD kan duidelijk beter klinken dan een gewone CD-speler.

Ik heb toch een prima CD-speler (Meridian G08), maar als ik de Mahler 3 van het KCO in mijn SACD-speler stop (inderdaad een Marantz, de DV12S2), dan klinkt dat toch wel veel prettiger.

Eigenlijk is dit appels met peren vergelijken. Beide spelers zijn totaal verschillend :rolleyes:

De 940 heeft enige maanden in mijn setje gestaan , leuk dingetje voor waarschijnlijk weinig geld te koop nog en zeker over de grens .

Als ik mijn Teac VRDS10 neem met betere klok dan legt de Sony het toch af tegen de Teac .

Zal je een voorbeeld noemen , de meneer die de Teac had heeft hem geruilt voor mijn sacd speler ( 940 ) . De dag erna kreeg ik al een berichtje dat hij zijn Teac direct terug wilde hebben .... mooi niet dus :rolleyes::P:P

Ik wil niet zeggen dat de betere sacd spelers "verkeerd "zijn maar een 940 of 780 kunnen mijn inziens niet echt overtuigen .

groetjes John