Jump to content

Piega!

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Naar een luister sessie bij mij thuis afgelopen zaterdag waren we het er allemaal over eens dat ik te veel bas had en dat we het met schuiven niet weg konden krijgen, dus ga ik eens langzaam uitkijken naar een nieuwe speaker. Als tip had ik gekregen het merk Piega. Dit zou heel sprankelend spelen en zeker geen boemerige bas hebben. Nu ben ik benieuwd wie mij meer over deze speaker kan vertellen, dus welk model is voor in de huiskamer het beste en kan overweg met alle soorten muziek tot metal aan toe! Zelf denk ik aan de P 5 LTD MKII!?

Hoor van jullie

AudioBill

Beste mensen,

Naar een luister sessie bij mij thuis afgelopen zaterdag waren we het er allemaal over eens dat ik te veel bas had en dat we het met schuiven niet weg konden krijgen, dus ga ik eens langzaam uitkijken naar een nieuwe speaker. Als tip had ik gekregen het merk Piega. Dit zou heel sprankelend spelen en zeker geen boemerige bas hebben. Nu ben ik benieuwd wie mij meer over deze speaker kan vertellen, dus welk model is voor in de huiskamer het beste en kan overweg met alle soorten muziek tot metal aan toe! Zelf denk ik aan de P 5 LTD MKII!?

Hoor van jullie

AudioBill

Bill electrostaten boemmen absoluut niet , heb ik zelf gelezen hear op het forum.

Er hangen hear echt kenners rond , of spit eens in het Hear verleden. ;)

p.s. Piega nooit gehoord , helaas.

Beste mensen,

Hoor van jullie

AudioBill

Bill electrostaten boemmen absoluut niet , heb ik zelf gelezen hear op het forum.

Er hangen hear echt kenners rond , of spit eens in het Hear verleden. ;)

p.s. Piega nooit gehoord , helaas.

Beste Scat-man,

Hoe kun je dit zo absoluut stellen; "Electrostaten boemen absoluut niet."

Ik bedoel; als ik zeg dat een paar JM Lab Utopia Diva in het lage laag enorm vet woempen... "WEET" je dan, dat electrostaten in die bepaalde ruimte WEL een gecontroleerd en gedoseerd laag opwekken? :confused:

Laatste vraag; HOE ben je aan die wijsheid gekomen? :confused:

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Beste Bill,

een vriend van mij waar ik vaak over de vloer kom heeft de P4 XL.

Inmiddels heb ik deze speakers goed en langdurig kunnen beluisteren op Audio Analogue apparatuur.

Ik kan mij voorstellen dat iemand op het idee kwam om je Piega aan te raden. Deze zullen in ieder geval niet snel last hebben van te veel laag.

Dit laag vind ik ook gelijk hu grootste gebrek. Het is (te) weinig aanwezig.

Dit maakt de speaker erg clean en een beetje emotieloos. Het is wel een heel ruimtelijke speaker en dat komt waarschijnlijk door de ribbon (?) tweeter die inderdaad erg mooi klinkt.

Zelf zou ik er niet mee kunnen leven maar dat is voor anderen waarschijnlijk weer heel anders. Overigens is die vriend ook op zoek naar een andere speaker....

Groet,

Matthias.

Mijn duit in het zakje...

Vriend van me (hee Bouke reageer es!) heeft de P5 LTD staan. Deze heeft in een studentenkamer een vreselijk strakke sound weten neer te zetten (bridged Rotel monoblokken met van medevoort DA333 en T+A VRDS11), ondanks de beroerde ruimte. Emotieloos, na ja, eerder clean en analytisch maar met een vol klasse A versterker toch wel erg mooi. Afwerking van Piega is zeer fraai, net als dat de speaker best kieskeurig is wat plaatsing betreft.

Mijn duit in het zakje...

Vriend van me (hee Bouke reageer es!) heeft de P5 LTD staan. Deze heeft in een studentenkamer een vreselijk strakke sound weten neer te zetten (bridged Rotel monoblokken met van medevoort DA333 en TEAC VRDS11), ondanks de beroerde ruimte. Emotieloos, na ja, eerder clean en analytisch maar met een vol klasse A versterker toch wel erg mooi. Afwerking van Piega is zeer fraai, net als dat de speaker best kieskeurig is wat plaatsing betreft.

;) He, Bouke ken ik ook... :o:)

Ik wist wel dat ie Piega's heeft staan, maar ik ben nooit bij 'm geweest, dus ik weet niet hoe ze klinken. Btw, Bouke heeft hier nog nooit wat gepost, dus ik vraag me af of ie het hear volgt...

Wat is er trouwens zo beroerd aan de ruimte? Beetje klein misschien (ik heb net zo'n kamer; of misschien ietsje kleiner) maar verder niks mis mee toch? Klein is niet per definitie slecht of zo...

Woont Bouke nog steeds in die kamer trouwens (een paar flats bij mij vandaan)? Ik heb 'm al een tijd niet meer gezien namelijk.

Bouke volgt het wel, dacht ik, maar woond tegenwoordig in Noordwijk, waar hij afstudeerd bij ESTEC/ESA. Bouke en ik zijn een beetje, tja hoe moet ik dat noemen, twee handen op een buik. Bouke analytisch en kracht, ik subtiliteit, emotie en romantiek. Nu zitten we er samen tussenin, hehehe. Maar we hebben menig projectje samen uitgehaald, en elkaar steeds verder aangemoedigd om met niets iets te maken...

Hij bouwt rustig voort aan zijn Passlabs clones. Ik ben voorlopig op een eindpunt met QUAD/ASR/Transrotor...

Bouke volgt het wel, dacht ik, maar woond tegenwoordig in Noordwijk, waar hij afstudeerd bij ESTEC/ESA. Bouke en ik zijn een beetje, tja hoe moet ik dat noemen, twee handen op een buik. Bouke analytisch en kracht, ik subtiliteit, emotie en romantiek. Nu zitten we er samen tussenin, hehehe. Maar we hebben menig projectje samen uitgehaald, en elkaar steeds verder aangemoedigd om met niets iets te maken...

Hij bouwt rustig voort aan zijn Passlabs clones. Ik ben voorlopig op een eindpunt met QUAD/ASR/Transrotor...

Aha... Nou, als je 'm nog eens ziet, doe 'm dan de groeten :) Of als je meeleest, Bouke: De groeten! :D

Back on topic!

Ik heb de Piega's wel eens op 'n show gehoord. Hoog en midden erg mooi, maar in 't laag wat terughoudend en niet zo diep gaande.

De grootste doen het in het laag wel aardig, maar kosten m.i. meer dan ze waard zijn... :rolleyes:

Maar daar zijn meer voorbeelden van te noemen... :(

:)